2022-02-06, 23:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Skulle självklart vara 2021. När jag såg det var det för sent att ändra.

Citat:
Fetade (ca 5 dagar efter SDs självmord):
HD verkar ju ha mått väldigt bra efter självmordet. Nu slapp hon både SD och Lena för all framtid.

Men varför stannade hon inte hemma med barnen? De måste ju ha mått rätt dåligt, varit skrämda och haft en massa frågor.

Men HD fnattar skrattande ut i naturen som om hon hade vunnit högsta vinsten. Extremt obehagligt.

Du svarade ju på ett inlägg som handlade om HD 2018 och skrev om det som om det varit 2021.
Citera
2022-02-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du svarade ju på ett inlägg som handlade om HD 2018 och skrev om det som om det varit 2021.
Sluta älta nu. Det gör ingen skada i tråden som används som gödselspridare. Man hade kunnat gödsla varenda åker i mellansvarige med den. Alldeles gratis.

Misstag begås hela tiden, speciellt när ett mål rör sig under tre år.

Vill du ha rätt eller må bra? Kan vi inte konstatera att HD är kufisk, ev inblandad i mordet och lämna det där. Påpeka småfel, den tiden måste vl ändå vara förbi nu när de värsta trollen backat?
Citera
2022-02-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
SD tungband lossnade inte så värst, han blev förnärmad.

Jag bryr mig inte ett skvatt om vad PS står politiskt eller gör på fritiden - men den buffliga stilen fungerar föga troligt som det här ser ut ang HD.
Hon hade stängt ner värre än hon redan gör när hon blir trängd. När hon konfronteras med direkt sakfakta så blir det "inga kommentarer" eller akut insättande minnesförluster.

Oavsett diagnos så har hon identiskt samma stil som ses vid hög grad narcissism eller när en person är van att ljuga och manipulera. Därav låter hennes förhör så oerhört konstiga, hon är hal som en ål.

Förutom att inte bli bortkollrad av all ordsallad, att inte haka på vid byte av spår som kokar ner i rent nonsens, så handlar det faktiskt om att göda narcissismen hur konstigt det än låter.

Rekommenderar att ta del av material via FBI som ägnat mycket tid åt just förhörsteknik ang notoriska vanelögnare.

Även professor Hare har en del om detta i sin bok varav man inte behöver bry sig om att det är psykopati. Det handlar väl i huvudsak om att identifiera lögner, manipulation och notoriska lögnare - via att först begripa hur de beter sig.

Inte sällan mitt i ett svammel kommer "vart var jag?".... och börjar på nåt helt annat.
Motparten är bortkollrad för länge sen.

När jag (återigen) läser Robert Hare så dyker det upp flera fall med detta vokabulär och försök att manipulera samtalet som du åsyftar här. Vissa svenska mördare gör precis detta. Johanna Möller är en av dem, men det finns många flera.
Citera
2022-02-08, 20:33
Medlem
develis avatar
Citat:
När jag (återigen) läser Robert Hare så dyker det upp flera fall med detta vokabulär och försök att manipulera samtalet som du åsyftar här. Vissa svenska mördare gör precis detta. Johanna Möller är en av dem, men det finns många flera.
Det absolut svåraste är narcissism eller psykopati. Där inte ett erkännande är att förvänta om inte nu förövaren är såpass grandios att vederbörande vill skaffa stilpoäng den vägen. Möller har en sk overt narcissism, en annan narcissistisk mörderska som inte erkänt sen 1984 är Diane Downs . Hon beter sig som en celeb på röda mattan på väg till rätten...
Om det sen berör den andra subtypen covert/vulnerable-narcissist (i.e dold, sårbar) så lär det vara ännu mer besvärligt.
Den personen kommer göra allt i sin makt att behålla ansiktet, då det redan är ett personlighetsdrag/kriterie:
Upprätthålla fasader, mörklägga och absolut inte riskera kritik mot sin person, även familj kan försvaras med näbbar och klor som extremt kritikkänslig, hypersensibel.
Citera
2022-02-09, 06:42
Medlem
develis avatar
Märkligt krimprotokoll.

Detta protokoll upptar 5 stycken undersökningar som har utförts under tiden 2019-08-27 -2019-09-12.
"Vi kriminaltekniker spärrade själva av huset med tillhörande tomt med avspärrningsband och skyltar med lagrum."

So far, so good. Vad hände sen?

2019-09-09
"Avspärrningen kring huset begränsas till att innefatta själva huset och altanen.
Kriminalteknikerna Göran Schwartz och Barbro Stenman ändrar avspärrningarna vilket
innebär att trädgården med växthus samt utbyggnad med spa-bad blir tillgängligt." (ab 157)

Sen står det ett annat datum:

2019-09-12
• Avspärrningen begränsades efter åklagarbeslut att omfatta huset och den utvändigt inglasade altanen. Begränsningen effektuerades enligt direktiv."

Sen hittar jag inget direktiv om detta från ÅH i tex AB 155.
Nån som vet om det finns beslut nån annanstans i fup?

En pool som tydligen försvann totalt i krimprotokoll för övrigt. Inte ens ett foto.
Om han badat efter mord hade det väl varit av intresse att köra Luminol även där.
Citera
2022-02-09, 08:27
Avslutad
Citat:
Märkligt krimprotokoll.

Detta protokoll upptar 5 stycken undersökningar som har utförts under tiden 2019-08-27 -2019-09-12.
"Vi kriminaltekniker spärrade själva av huset med tillhörande tomt med avspärrningsband och skyltar med lagrum."

2019-09-09
"Avspärrningen kring huset begränsas till att innefatta själva huset och altanen.
Kriminalteknikerna Göran Schwartz och Barbro Stenman ändrar avspärrningarna vilket
innebär att trädgården med växthus samt utbyggnad med spa-bad blir tillgängligt." (ab 157)

2019-09-12
• Avspärrningen begränsades efter åklagarbeslut att omfatta huset och den utvändigt inglasade altanen. Begränsningen effektuerades enligt direktiv."

En pool som tydligen försvann totalt i krimprotokoll för övrigt. Inte ens ett foto.
Om han badat efter mord hade det väl varit av intresse att köra Luminol även där.
Ja, det är synnerligen anmärkningsvärt att spakoppen inte omnämns, tros allt omnämnande om förehavanden med flytt, storrengöring med släkt och vänner, likt hos farbror Nisse, osv
En avspärrning som inte innefattar växthuset, som är så belamrat av 1000 kaninhinder.. där längst in ligger vattenspridaren som blev till två eller ingen, var det inte Marklund som köpte en ny efteråt?
Växthuset ser städat ut, på de bilder man kan skymta det, märkligt.

Varför sån V.I.P behandling?
Klart det ska vara lite kompis-tjenis, specialregler för Hjärtstas riddarpar..

Vem vill ens sätta käppar i hjulet och förstöra en så dyr och välplanerad resa till USA? Med sånt trams som inte kunde innefatta Soas svärson eller egna dotter? Bah, sånt nonsens..
Citera
2022-02-09, 17:43
Medlem
Citat:
Märkligt krimprotokoll.

2019-09-09

2019-09-12

Jag ÄR och har hela tiden varit intresserad av badtunnan. Eller snarare vad som kan finnas UNDER den.
Citera
2022-02-09, 17:44
Avslutad
Citat:
Jag ÄR och har hela tiden varit intresserad av badtunnan. Eller snarare vad som kan finnas UNDER den.
Den flyttades efter mordet och byggdes in i altanen.
Citera
2022-02-09, 17:45
Medlem
Citat:

Glömde skriva att Karin Lilja är en annan som levererar en outsinlig mängd dravel genom manipulation.
Citera
2022-02-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den flyttades efter mordet och byggdes in i altanen.

Vet du om det har varit något hundsök i trädgården? Kan inte hitta något sådant. Eller att man har scannat trädgården med metalldetektor.
Citera
2022-02-09, 17:52
Avslutad
Citat:
Vet du om det har varit något hundsök i trädgården? Kan inte hitta något sådant. Eller att man har scannat trädgården med metalldetektor.
Nej, slängde väl ett getöga..
Det är snmärkningsvärt, men har man soa i familjen behöver man inte oroa sig för någonting
Citera
2022-02-09, 17:55
Avslutad
Citat:
Glömde skriva att Karin Lilja är en annan som levererar en outsinlig mängd dravel genom manipulation.
Fullständigt!🤩😂😂😂 man led lite med de som satt i rätten, som inte kunde pausa och ta lite luft.
Steffe snackade mer än gärna, balanserade på sanningen, hade han fått snacka mer hade det blivit intressant. Synd att han inte hördes i hovrätten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in