2022-02-07, 13:59
  #25393
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
När tidningarna den 1 mars 1986 var fyllda med texter om morden på Palme, så kostade Aftonbladet och Dagens Nyheter 3kr vardera.
Om man räknar om det till dagens penningvärde så motsvarar det 6,43

Så även här kan man fråga sig: "Vad fan får jag för pengarna?"

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomraknaren/
Citera
2022-02-07, 21:28
  #25394
Medlem
Bonniers favorit och samarbetpartner CNN är slut nu. Game over. Vad blir Bonniers nya samarbetspartner? EXPO? Bonniers vägrar ju samarbeta tex med danska media.

CNN has collapsed / 4 min
https://www.youtube.com/watch?v=ptSp6ntPajE
Citera
2022-02-07, 23:57
  #25395
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bonniers favorit och samarbetpartner CNN är slut nu. Game over. Vad blir Bonniers nya samarbetspartner? EXPO? Bonniers vägrar ju samarbeta tex med danska media. CNN has collapsed / 4 min https://www.youtube.com/watch?v=ptSp6ntPajE

Vad menar du? Det är en gammal video om Gadaffi.
Citera
2022-02-08, 00:04
  #25396
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bonniers favorit och samarbetpartner CNN är slut nu. Game over. Vad blir Bonniers nya samarbetspartner? EXPO? Bonniers vägrar ju samarbeta tex med danska media.

CNN has collapsed / 4 min
https://www.youtube.com/watch?v=ptSp6ntPajE

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad menar du? Det är en gammal video om Gadaffi.
Jag gissar att rätt länk ska vara https://www.youtube.com/watch?v=oCY7_UvBL_0
Citera
2022-02-08, 00:19
  #25397
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad menar du? Det är en gammal video om Gadaffi.
Är väl iofs rätt passande , Cuomo gömmer sig i ett avloppsrör undan mobben.
Citera
2022-02-08, 00:21
  #25398
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är väl iofs rätt passande , Cuomo gömmer sig i ett avloppsrör undan mobben.

Jag vet inte vad som hänt de är lite tjafsiga på FOX, deras chef har fått sparken är det enda jag vet.
Citera
2022-02-08, 00:33
  #25399
Medlem
Det går uppenbarligen väldigt bra för både DN och DI. Titlarna redovisar vinster för 2021 på 269 respektive 209 miljoner kronor. Då är det noterbart att DN valt att avstå från såväl presstöd som coronastöd. Vid utgången av 2021 hade DN 369 000 prenumeranter, varav 233 000 helt digitala. DI har drygt 123 000 prenumeranter och ökade annonsförsäljningen markant under 2021.
För DN är det det bästa resultatet sedan 90-talet och för DI det bästa rörelseresultatet på 15 år, allt enligt journalisten.se.
Överraskande positiva siffror, åtminstone för mig.
Citera
2022-02-08, 01:38
  #25400
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det går uppenbarligen väldigt bra för både DN och DI. Titlarna redovisar vinster för 2021 på 269 respektive 209 miljoner kronor. Då är det noterbart att DN valt att avstå från såväl presstöd som coronastöd. Vid utgången av 2021 hade DN 369 000 prenumeranter, varav 233 000 helt digitala. DI har drygt 123 000 prenumeranter och ökade annonsförsäljningen markant under 2021.
För DN är det det bästa resultatet sedan 90-talet och för DI det bästa rörelseresultatet på 15 år, allt enligt journalisten.se.
Överraskande positiva siffror, åtminstone för mig.

De där siffrorna har sannolikt samma sanningshalt som innehållet i DN.
Bonnier verkar ha som tradition att kommunicera ut uppblåsta hittepåsiffror:

(FB) Gammelmedias annalkande död
Citera
2022-02-08, 09:32
  #25401
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det går uppenbarligen väldigt bra för både DN och DI. Titlarna redovisar vinster för 2021 på 269 respektive 209 miljoner kronor. Då är det noterbart att DN valt att avstå från såväl presstöd som coronastöd. Vid utgången av 2021 hade DN 369 000 prenumeranter, varav 233 000 helt digitala. DI har drygt 123 000 prenumeranter och ökade annonsförsäljningen markant under 2021.
För DN är det det bästa resultatet sedan 90-talet och för DI det bästa rörelseresultatet på 15 år, allt enligt journalisten.se.
Överraskande positiva siffror, åtminstone för mig.
Århundradets turnaround med tanke på hur år 2020 såg ut.

https://www.allabolag.se/5562468172/koncern
Citera
2022-02-08, 23:04
  #25402
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det går uppenbarligen väldigt bra för både DN och DI. Titlarna redovisar vinster för 2021 på 269 respektive 209 miljoner kronor. Då är det noterbart att DN valt att avstå från såväl presstöd som coronastöd. Vid utgången av 2021 hade DN 369 000 prenumeranter, varav 233 000 helt digitala. DI har drygt 123 000 prenumeranter och ökade annonsförsäljningen markant under 2021.
För DN är det det bästa resultatet sedan 90-talet och för DI det bästa rörelseresultatet på 15 år, allt enligt journalisten.se.
Överraskande positiva siffror, åtminstone för mig.
DIs framgång beror nog delvis på att börsen gått så pass bra och ökat aktieintresset hos allmänheten.
Citera
2022-02-08, 23:19
  #25403
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
De där siffrorna har sannolikt samma sanningshalt som innehållet i DN.
Bonnier verkar ha som tradition att kommunicera ut uppblåsta hittepåsiffror:

(FB) Gammelmedias annalkande död
Sant, det där trixandet har återkommande uppmärksammats i tråden, av dig & andra.
Citera
2022-02-09, 16:04
  #25404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det går uppenbarligen väldigt bra för både DN och DI. Titlarna redovisar vinster för 2021 på 269 respektive 209 miljoner kronor. Då är det noterbart att DN valt att avstå från såväl presstöd som coronastöd. Vid utgången av 2021 hade DN 369 000 prenumeranter, varav 233 000 helt digitala. DI har drygt 123 000 prenumeranter och ökade annonsförsäljningen markant under 2021.
För DN är det det bästa resultatet sedan 90-talet och för DI det bästa rörelseresultatet på 15 år, allt enligt journalisten.se.
Överraskande positiva siffror, åtminstone för mig.

Bonnier Local News går visserligen med vinst drygt 200 miljoner. Men utan de statliga bidragen säger de till och med själva att det hade varit en brakförlust. De lever med konstgjord andning. Lite som palliativ vård.

Bonniers har valt att låta DN bli skyltfönstret och "framgångssagan" bland tidningarna. Men det enda det handlar om är kreativ bokföring och system med bemanningspooler och slussa pengar fram och tillbaka mellan dotterbolagen och moderbolaget. Siffertrix och bokföringsfiffel - vilket vi redan har sett åren tidigare (finns länkat här i tråden).

Summan av allt är att utan bidragen från regimen skulle de gå flera hundra miljoner back årligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in