2022-02-03, 17:49
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bonniers intresse när det gäller tidningar är inte att tjäna pengar, det är att kunna sätta den politiska agendan.
Det är vi nog ganska överens om. Mitt inlägg var nog lite otydligt formulerat för jag menade att Konkurrensverket inte hade något att säga om det hela eftersom det i princip inte finns någon konkurrens att tala om. Konkurrenterna och aktörerna på marknaden saknas eftersom det saknas kapital, investerare och intressenter.
Citera
2022-02-03, 17:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det är vi nog ganska överens om. Mitt inlägg var nog lite otydligt formulerat för jag menade att Konkurrensverket inte hade något att säga om det hela eftersom det i princip inte finns någon konkurrens att tala om. Konkurrenterna och aktörerna på marknaden saknas eftersom det saknas kapital, investerare och intressenter.
Det kan du ha rätt i. Men om Bonniers istället hade varit den reaktionära familjen Thulin, som drivit en hård konservativ agenda, så hade nog Konkurrensverket haft en annan inställning till monopolsituationen.
Citera
2022-02-03, 18:15
Medlem
Nu jävlar är det kris... Aftonbladet höjer till 35 kr som ett försök...

Citat:
Viktig prisinfo: Aftonbladet justerar tillfälligt priset på huvudtidningen i morgon, fredagen den 4/2, till 35 kr. Detta gäller endast i morgon.
Citera
2022-02-03, 20:12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen

"Tillfälligt"

Kan vi gissa att gammelmedia börjar sjunka tillbaka till sin tynande tillvaro nu när pandemin tar slut? Det måste ha varit ett ytterst välkommet uppsving med extra klick och oroliga läsare de senaste två åren. Journalisterna verkade synbart besvikna, nästan upprörda, på presskonferensen idag. De som inte ställt en enda jobbig fråga till våra politiker eller FHM på två år var plötsligt oerhört på hugget nu
Citera
2022-02-03, 21:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Inflationen har ätit upp inkomstökningen från den höjningen om en månad eller två.
Citera
2022-02-03, 21:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
De ett dolda stödet har ökat 2022 genom att kommunerna nu har belastats med ansvaret att samla in returpapper, något som industrin själva fick betala tidigare.

Ja och så har vi ju alla prenumerationer från offentliga sektorn, allt från statliga verk till bibliotek. Det skulle vara intressant att se hur stor andel av prenumerationerna som är från privatpersoner med sina egna skattade pengar.
Citera
2022-02-04, 12:17
Medlem
Citat:

Alltså på riktigt, finns det folk som tycker att ett par sidor, med gårdagens nyheter, är värt 35 kr?
Själv hade jag inte tagit i tidningen ens om jag fick den gratis. Jag får bättre, färskare och smidigare nyheter på nätet och TV.
Citera
2022-02-04, 13:21
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Alltså på riktigt, finns det folk som tycker att ett par sidor, med gårdagens nyheter, är värt 35 kr?
Själv hade jag inte tagit i tidningen ens om jag fick den gratis. Jag får bättre, färskare och smidigare nyheter på nätet och TV.
Målgruppen är uppenbarligen inte du. Målgruppen är de som enbart får sina nyheter från morgontidningen, kvart-i-fem-ekot och Rapport på TV.
Citera
2022-02-05, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bonniers intresse när det gäller tidningar är inte att tjäna pengar, det är att kunna sätta den politiska agendan.

Precis. Det man förlorar på karusellerna tjänar man på karamellerna. Om man likt den narcisstiska klanen Bonniers ägnar sig åt shorting och PsyOps så är kontroll nödvändig även om det så kostar. Tack vare deras "total control" kunde de bla få Staten/Telia att köpa TV4 för 9 miljarder kr!!! mot statens vilja. TV4 hade gått för max 100 miljoner på e-bay. TV4as personal är dessutom extremt lojala Bonniers agenda ännu. Inte folket. - Påminner om filmen där en zigenare sålde en hund flera ggr som var tränad att springa hem igen.

Ministrar kommer och går - Bonniers består.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-02-05 kl. 11:34.
Citera
2022-02-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
- Påminner om filmen där en zigenare sålde en hund flera ggr som var tränad att springa hem igen.

Hehe vovven är väldresserad efter lång skolgång i den socialdemokratiska skolan.
Citera
2022-02-06, 11:28
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Kårånan har verkligen slagit spiken i kistan för västerländsk medias trovärdighet som en seriös demokratisk aktör, för ett bredare populationslager.
Citera
2022-02-07, 13:51
Medlem
När tidningarna den 1 mars 1986 var fyllda med texter om morden på Palme, så kostade Aftonbladet och Dagens Nyheter 3kr vardera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in