2022-02-09, 18:21
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Till en viss gräns ja. Men du förenklar det.
Finns det köns kvotering i Sverige?
(FB) Filminstitutets VD Anna Serner hotar dra in marknadsstödet för manliga filmskapare
Hon fick i praktiken sparken till slut, efter alldeles för många katastrofår, och svensk film är sämre än någonsin efter hennes 10 år som ledare. Vilket kunde räknas ut hur lätt som helst, film blir sämre när kvalitet ersätts med politik och idealism.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-02-09 kl. 18:24.
Citera
2022-02-09, 18:23
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag kanske har fel men jag tror det är lika lätt att hitta anti-woke-filmer som The Square, Bond, LOTR, Potter-serien eller Tarantino, som att hitta woke-filmer. Det är nästan bara Disney med Marvel och Star Wars som tassat i utkanterna på woke senaste fem åren.
-
Hört talas om Netflix?
Citera
2022-02-09, 18:25
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
-
Hört talas om Netflix?
Jag tittar extremt lite på netflix, det är mina barn som gör, men den senaste hit-filmen Don't look up är ju så anti-woke den någonsin kan bli och riktigt kul med en enfaldig ljugande kvinnlig president. Även den koreanska skit-serien är så lång ifrån woke man kan komma. Båda massiva hits hos publiken, liksom Tiger Joe som också är anti-woke på alla sätt.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-02-09 kl. 18:27.
Citera
2022-02-09, 18:27
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
(FB) Filminstitutets VD Anna Serner hotar dra in marknadsstödet för manliga filmskapare
Hon fick i praktiken sparken till slut, efter alldeles för många katastrofår, och svensk film är sämre än någonsin efter hennes 10 år som ledare. Vilket kunde räknas ut hur lätt som helst, film blir sämre när kvalitet ersätts med politik och idealism.
-
Håller med om det.
Flyttar de fram positionerna för fort fungerar det inte.
Ghostbusters remaken är ett bra exempel på everything woke turn to shit.
Citera
2022-02-09, 18:33
Medlem
Citat:
-
Det kommer att bli värre.
https://www.youtube.com/watch?v=JQ2f5OVZ7Oo&t=1shttps://www.youtube.com/watch?v=JQ2f5OVZ7Oo&t=1s

Japp. Tydligen. När du trodde Things couldn't get worse ... Gode Gud.
Citera
2022-02-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det här är filmforumet, här diskuterar man film. Det är inte psykologiforumet där man diskuterar om hur man ska må bra.

Tråden handlar om att filmer har blivit woke och vad man tycker och tänker om det.

Att du då säger att detta inte är ett problem utan endast ett problem hos TS, att allt är subjektivt och man löser problemet enkelt genom att bara sluta kolla på film(något TS redan funderat över) gör dina inlägg helt meningslösa. Om du tycker det är onödigt att diskutera film för "Sen då? När man har diskuterat klart vad händer då?" finns det ingen mening med att du är här.

Det är inte meningslöst att diskutera om film. Det hade varit en meningsfull konversation om alla kunnat dela tips på film och serier som inte är woke. (Tror förresten det finns en sådan tråd?)

Men TS villl ju inte alls lösa situationen eller diskutera film. I sådana fall skulle han ju ta till sig de tipsen han får. Någon undrar om han utforskat indievärlden - men nej det går ju inte, det är för B! Någon skriver att länder som Tyskland, Ryssland, Polen och Turkiet gör icke-woke filmer, men det duger inte heller för då måste han lyssna på något fult språk och det orkar han inte. Och han har redan sett allt och allt är lika dåligt och woke.

Ja, men vad återstår att diskutera eller skriva till honom? Han söker medhåll och emotionell stöttning. Inget fel i det, men det är inte mitt fel att han inte placerat tråden under Psykisk hälsa. När någon då dessutom skriver i andra trådar att den mår dåligt i andra trådar har jag inga andra råd än att antingen avlägsna sig själv från problemet och sluta kolla, eller inse att det ligger i betraktarens öga vad som är bra eller dåligt. Eller försöka lösa problemet, typ gör en egen film eller inte vet jag.
Citera
2022-02-09, 18:39
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Tyska serien Dark är väl woke fri?

Inga bögar (inga jag minns iaf) en lesbisk scen iof...

Tror inte serien innehåller en enda svart person heller

Jag utgår ifrån att du inte sett serien. Eller så har du förträngt att Peter Doppler har ett förhållande med transexuella sexarbetaren Bernadette Wöller. Det är ett flertal tillfällen i serien där de ger/tar emot kuk i röven i hens husvagn.

Dock är detta inte ett exempel på woke eftersom det inte är det filmen i första hand handlar om. Man visar på ett förtroendeingivande sett hur problematiskt det är att vara avvikande utan att hylla dessa till hjältar. Det är vanliga människor, dock sällsynta. Dessutom är det ganska representativt att ha någon karaktär, som avviker etniskt eller sexuellt.

Hade den varit woke hade det varit en av varje sexuell orientering och dessa hade hyllats ihop med en påhittad etnisk diversifiering i tyskland runt sekelskiftet (1900).
Citera
2022-02-09, 18:39
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Kommentarerna på youtube visar bättre vad amerikanen tycker i allmänhet än själva filmen.
Citera
2022-02-09, 18:40
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Jag tittar extremt lite på netflix, det är mina barn som gör, men den senaste hit-filmen Don't look up är ju så anti-woke den någonsin kan bli och riktigt kul med en enfaldig ljugande kvinnlig president. Även den koreanska skit-serien är så lång ifrån woke man kan komma. Båda massiva hits hos publiken, liksom Tiger Joe som också är anti-woke på alla sätt.
-
A ok. Då förstår jag.
Hur menar du att Don't look up är anti-woke? Det är en ren vänsterextrem propaganda film för låg IQ människor som tror Jordens klimat kan liknas med ett hot som en komet. Och detta skall lösas med en icke trovärdig helylle professor.
Nä. Mitt betyg. 3 Kisskorvar.

Sorry tror vi lever i olika dimensioner.
Lycka till!
Citera
2022-02-09, 18:42
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
-
A ok. Då förstår jag.
Hur menar du att Don't look up är anti-woke? Det är en ren vänsterextrem propaganda film för låg IQ människor som tror Jordens klimat kan liknas med ett hot som en komet. Och detta skall lösas med en icke trovärdig helylle professor.
Nä. Mitt betyg. 3 Kisskorvar.

Sorry tror vi lever i olika dimensioner.
Lycka till!
Ändå rätt kul att du inte fattar en så enkel film som Don't look up. Min 13-åring fattar den bättre än du. Det krävs intelligens för att förstå ironi.
Citera
2022-02-09, 18:43
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
-
Ja.
Ras-Marxismen har knappt kommit till Sverige än.
Citera
2022-02-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Om det här med woke-tramset i film var något slags liten filmnisch, där det släpptes kanske 1 eller 2 större filmer om året med woke-inslag, så hade dina invändningar möjligen varit aktuella.

Dessvärre gäller den här problematiken 80-90% av nyare filmer, och så gott som varenda storfilm de senaste 5-6 åren minst.

Det är helt legitimt att ifrågasätta om vi måste se negrer som Kung Arthur, inte konstigt det allra minsta faktiskt.

ifrågasätt på du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in