Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag tror att Ryssarna är ganska tillfreds med avtalet de slöt med kineserna om gasleveranser. Betalda i euro.
Ryssland-Kina-handeln slukar naturligtvis inte upp det man eventuellt går miste om i Europa. Så nån oligark lär ju bli rejält sne på Putin om han tar Ukraina-mobbningen till nästa nivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Ni Biden-supportrar måste vara masochister eller något om ni inte sitter med amerikanska pass d.v.s. Ett stopp på NS2 kommer få elpriserna i vinter likna rena mellandagsrean.
Varför vi skulle vara de hemska i denna nedriga ekvation är svårt att greppa. Vi ser väl alla vad din älskling pysslar med...och har pysslat med sen länge.
Det vore om inte annat spännande att se hur omvärlden skulle reagera om Putin orsaker fler el-kaos. Sånt lär inte vanligt folk glömma i första taget. Så Xi Jinping med sitt coronasläpp, i lag med Putins kaosande på elmarknaden, är inte bara perfekta för varandra, utan dessa incidenter lär nog följa med dem för en oöverskådlig tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag skulle tro att Biden improviserar här om något som helt enkelt inte kommer att hända. D.v.s. att man kommer att (kunna) stoppa NS2.
Så länge som den tyske förbundskanslern håller tyst om gasledningen öde så gör vi såklart bäst i att betrakta dina pyskotiska inpass med stort skepsis.
Även om Biden försöker sig på Trumps paradgren; freewheeling, så sätter nog uttalandena en viss press på Putin eftersom det är han som behöver förklara för sina oligarkvänner varför de gott kan avstå från miljardskördar.
Nu vet jag visserligen att dessa förluster kan vägas upp med ett rejält stycke land i Ukraina. Fast de eventuella vinster som då görs, efter en tid, lär bli svårt att omsätta i väst, skulle jag tro. Och alla vill ju till väst.
Till och med supersmarta kineser.