2022-02-09, 02:17
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det här måste nog ha varit Bidens absoluta värsta diplomatiska groda. Jag blev förvånad att man inte uppfattade detta när TV4 rapporterade om det idag. Eller, kanske inte iofs. Men det är det, Undra hur Scholz kände sig när Biden kläckte ur sig detta fullständigt arroganta uttalande:
/.../PRESIDENT BIDEN: The first question first. If Germany — if Russia invades — that means tanks or troops crossing the — the border of Ukraine again — then there will be — we — there will be no longer a Nord Stream 2. We will bring an end to it.

Q But how will you — how will you do that exactly, since the project and control of the project is within Germany’s control?

PRESIDENT BIDEN: We will — I promise you, we’ll be able to do it.
https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2022/02/07/remarks-by-president-biden-and-chancellor-scholz-of-the-federal-republic-of-germany-at-press-confere nce/

Jag förstår att de i tråden som bär vatten för Biden inte ser det så men detta är riktigt illa, i alla fall om man är atlanticist,
Paniken måste nästan gå att ta på i kontoret, kan jag föreställa mig. Är det inte uteblivna intäkter från gasen som gör er panikslagna så är det väl nästintill omöjligt att få behålla den högkvalificerade trollfabrikspersonalen.

Fighting brain drain and creeping authoritarianism in Russia’s techno-utopian village
Citera
2022-02-09, 02:27
Medlem
Citat:
Det här måste nog ha varit Bidens absoluta värsta diplomatiska groda. Jag blev förvånad att man inte uppfattade detta när TV4 rapporterade om det idag. Eller, kanske inte iofs. Men det är det, Undra hur Scholz kände sig när Biden kläckte ur sig detta fullständigt arroganta uttalande:
/.../PRESIDENT BIDEN: The first question first. If Germany — if Russia invades — that means tanks or troops crossing the — the border of Ukraine again — then there will be — we — there will be no longer a Nord Stream 2. We will bring an end to it.

Q But how will you — how will you do that exactly, since the project and control of the project is within Germany’s control?

PRESIDENT BIDEN: We will — I promise you, we’ll be able to do it.
https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2022/02/07/remarks-by-president-biden-and-chancellor-scholz-of-the-federal-republic-of-germany-at-press-confere nce/

Jag förstår att de i tråden som bär vatten för Biden inte ser det så men detta är riktigt illa, i alla fall om man är atlanticist,
Lite på samma nivå som när Vanja Lundby-Wedin sa något i stil om att "LO kommer att agera" ifall USA invaderade Irak!

Hur tänker sig Biden att det ska gå till rent konkret? Ska han skicka dit några dykare med avbitartänger eller?
Citera
2022-02-09, 02:44
Medlem
Det var visat sig att Biden fuckade upp betydligt värre i Afghanistan än vad som tidigare varit känt. Det är sedan tidigare känt att många amerikaner blev kvar när Biden beordrade soldaterna att fly hals över huvud. Det har tidigare antytts att det rört sig om något enstaka hundratal, men enligt en ny rapport var det 9000 landsmän han lämnade i sticket åt sitt öde. NIOTUSEN AMERIKANER! Låt det sjunka in en stund!

https://americanmilitarynews.com/2022/02/biden-abandoned-as-many-as-9000-americans-in-afghanistan-new-report-shows
Citera
2022-02-09, 03:47
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det var visat sig att Biden fuckade upp betydligt värre i Afghanistan än vad som tidigare varit känt. Det är sedan tidigare känt att många amerikaner blev kvar när Biden beordrade soldaterna att fly hals över huvud. Det har tidigare antytts att det rört sig om något enstaka hundratal, men enligt en ny rapport var det 9000 landsmän han lämnade i sticket åt sitt öde. NIOTUSEN AMERIKANER! Låt det sjunka in en stund!

https://americanmilitarynews.com/2022/02/biden-abandoned-as-many-as-9000-americans-in-afghanistan-new-report-shows
Ingen Amerikan blev kvarlämnad i Afghanistan. De hade massa månader på sig att lämna om de ville och det fanns hjälp att tillgå om det behövdes. Vissa Amerikaner valde frivilligt att stanna, men det är en annan sak.
Citera
2022-02-09, 03:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Paniken måste nästan gå att ta på i kontoret, kan jag föreställa mig. Är det inte uteblivna intäkter från gasen som gör er panikslagna så är det väl nästintill omöjligt att få behålla den högkvalificerade trollfabrikspersonalen.

Fighting brain drain and creeping authoritarianism in Russia’s techno-utopian village
Jag tror att Ryssarna är ganska tillfreds med avtalet de slöt med kineserna om gasleveranser. Betalda i euro.

Jag däremot ser att bensinen är på väg upp över 20 kr.

Ni Biden-supportrar måste vara masochister eller något om ni inte sitter med amerikanska pass d.v.s. Ett stopp på NS2 kommer få elpriserna i vinter likna rena mellandagsrean.

Hursomhelst så slog Biden in en stor kil i det transatlantiska samarbetet skulle jag tro. Men så såg han helt förvirrad ut när han kläckte ur sig detta:

https://news.yahoo.com/biden-vows-to-bring-an-end-to-nord-stream-2-pipeline-if-russia-invades-ukraine-but-scholz-seems-less -sure-233342251.html

Dessutom med en viktig caveat:
...that means tanks or troops crossing the — the border of Ukraine again...
Again?! Och det är inte troligt att ryssarna i händelse om en utlöst större konflikt skulle rulla in med tanks. De klarar av att slå ut Ukrainas militär med stand-off vapen.

Jag skulle tro att Biden improviserar här om något som helt enkelt inte kommer att hända. D.v.s. att man kommer att (kunna) stoppa NS2.
Citera
2022-02-09, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Och sen vaknade Biden ur den ljuva drömmen till den bistra verkligheten där motsatsförhållande råder!

Biden kan dessutom vara på väg att förlora sin allra mest lojala allierade och största propagandamaskin, nämligen CNN!! Kanalen vanhedrade VD Jeff Zucker fick under förödmjukanade former lämna kanalen i förra veckan och, hör och häpna, den nye chefen blir.... en TRUMP-SUPPORTER! Miljardären John Malone har donerat stora pengar till Donald Trump och säger sig nu vilja förvandla CNN till att återigen bli den seriösa nyhetskanal det var en gång i tiden, men balanserad och opartisk nyhetsrapportering, och han avser att anställa "riktiga" journalister, eftersom han menar, med rätta, att inga sådana finns på kanlaen f.n. Det betyder att Biden förlorat en av sina allra viktigaste verktyg inför valet 2024 och får nu helt förlita sig på "No Biden Criticism" (NBC) och "All Biden Cheers" (ABC).

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10476079/Billionaire-John-Malone-known-corporate-policies-followed-Zuckers-romance.html

https://www.friatider.se/trump-anhangare-tar-over-cnn
Snälla sig att detta betyder att Andersson Cooper, Don Lemon, Armanpour, Steltzer och resten av packet blir arbetslösa!
Citera
2022-02-09, 06:59
Medlem
Citat:
Jag tror att Ryssarna är ganska tillfreds med avtalet de slöt med kineserna om gasleveranser. Betalda i euro.
Ryssland-Kina-handeln slukar naturligtvis inte upp det man eventuellt går miste om i Europa. Så nån oligark lär ju bli rejält sne på Putin om han tar Ukraina-mobbningen till nästa nivå.

Citat:
Ni Biden-supportrar måste vara masochister eller något om ni inte sitter med amerikanska pass d.v.s. Ett stopp på NS2 kommer få elpriserna i vinter likna rena mellandagsrean.
Varför vi skulle vara de hemska i denna nedriga ekvation är svårt att greppa. Vi ser väl alla vad din älskling pysslar med...och har pysslat med sen länge.

Det vore om inte annat spännande att se hur omvärlden skulle reagera om Putin orsaker fler el-kaos. Sånt lär inte vanligt folk glömma i första taget. Så Xi Jinping med sitt coronasläpp, i lag med Putins kaosande på elmarknaden, är inte bara perfekta för varandra, utan dessa incidenter lär nog följa med dem för en oöverskådlig tid.

Citat:
Jag skulle tro att Biden improviserar här om något som helt enkelt inte kommer att hända. D.v.s. att man kommer att (kunna) stoppa NS2.
Så länge som den tyske förbundskanslern håller tyst om gasledningen öde så gör vi såklart bäst i att betrakta dina pyskotiska inpass med stort skepsis.

Även om Biden försöker sig på Trumps paradgren; freewheeling, så sätter nog uttalandena en viss press på Putin eftersom det är han som behöver förklara för sina oligarkvänner varför de gott kan avstå från miljardskördar.

Nu vet jag visserligen att dessa förluster kan vägas upp med ett rejält stycke land i Ukraina. Fast de eventuella vinster som då görs, efter en tid, lär bli svårt att omsätta i väst, skulle jag tro. Och alla vill ju till väst. Till och med supersmarta kineser.
Citera
2022-02-09, 07:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Ryssland-Kina-handeln slukar naturligtvis inte upp det man eventuellt går miste om i Europa. Så nån oligark lär ju bli rejält sne på Putin om han tar Ukraina-mobbningen till nästa nivå.

Varför vi skulle vara de hemska i denna nedriga ekvation är svårt att greppa. Vi ser väl alla vad din älskling pysslar med...och har pysslat med sen länge.

Det vore om inte annat spännande att se hur omvärlden skulle reagera om Putin orsaker fler el-kaos. Sånt lär inte vanligt folk glömma i första taget. Så Xi Jinping med sitt coronasläpp, i lag med Putins kaosande på elmarknaden, är inte bara perfekta för varandra, utan dessa incidenter lär nog följa med dem för en oöverskådlig tid.

Så länge som den tyske förbundskanslern håller tyst om gasledningen öde så gör vi såklart bäst i att betrakta dina pyskotiska inpass med stort skepsis.

Även om Biden försöker sig på Trumps paradgren; freewheeling, så sätter nog uttalandena en viss press på Putin eftersom det är han som behöver förklara för sina oligarkvänner varför de gott kan avstå från miljardskördar.

Nu vet jag visserligen att dessa förluster kan vägas upp med ett rejält stycke land i Ukraina. Fast de eventuella vinster som då görs, efter en tid, lär bli svårt att omsätta i väst, skulle jag tro. Och alla vill ju till väst. Till och med supersmarta kineser.
Du är helt urspårad och lever i en hallucinatorisk bubbla och har absolut ingen koll på verkligheten och händelser på det globala planet. Och du skäms inte ens att ge uttryck för detta.

Men en som inte ens kan analysera vad egentligen Biden säger kan säkert få för sig saker som att de som har synpunkter på vad han gör är medlemmar i Putins trollarmé.

Jag är svensk och överlåter presidentvalet i Ryssland till ryssarna. Och jag lever inte i villfarelsen att Putin på något sätt påverkar det liv jag lever och kommer inte att göra det i framtiden heller.
Citera
2022-02-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Ingen Amerikan blev kvarlämnad i Afghanistan. De hade massa månader på sig att lämna om de ville och det fanns hjälp att tillgå om det behövdes. Vissa Amerikaner valde frivilligt att stanna, men det är en annan sak.
Bra Emma! Du är lika smart och empatisk som vanligt. Självklart är det de strandsattas fel att de är där de är. Att Biden utlovade falska förhoppningar om att talibanerna inte skulle ta makten har ingenting med saken att göra, inte heller den katastrofala reträtten.
Citera
2022-02-09, 10:45
Medlem
Citat:
Du är helt urspårad och lever i en hallucinatorisk bubbla och har absolut ingen koll på verkligheten och händelser på det globala planet. Och du skäms inte ens att ge uttryck för detta.
Nämen... Var inte nyheten om att de smartaste ryssarna och kineserna flyr sina respektive hemländer tillräckligt verklighetsnära för dig? LOL. Varför vill man dra därifrån undrar jag? Ditt drömland?

Du har ju så länge jag kan minnas försökt haussa dessa hemsökta platser, så det är väl egentligen du som borde känna skam över ditt murkna psyke. Men icke. Du fortsätter bara skriva i kapacitet som den oanständiga Putinist du är. Komiskt. Verkligen.

Citat:
Men en som inte ens kan analysera vad egentligen Biden säger kan säkert få för sig saker som att de som har synpunkter på vad han gör är medlemmar i Putins trollarmé.
Nog kan man förstå varför han tycker det är orimligt att skjuta till en massa medel till en aktiv mördararmé i Ukraina, som innan Ukrainakonflikten dessutom hållit igång en flerårig asymmetrisk strid mot amerikanarna. Därmed är hans position lättbegriplig. Din är det inte. Vi kan väl enas om det?
Citera
2022-02-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det där är ungefär lika idiotiskt som att säga att ingen fått corona som inte velat få det för att man har haft gott om tid att sätta sig själv i säkerhet! Biden lämnade sina landsmän i sticket, det är ett faktum. Punkt slut.
Citera
2022-02-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Snälla sig att detta betyder att Andersson Cooper, Don Lemon, Armanpour, Steltzer och resten av packet blir arbetslösa!
Malone har tidigare sagt:

“I would like to see CNN evolve back to the kind of journalism that it started with, and actually have journalists, which would be unique and refreshing”.

https://www.cnbc.com/2021/11/18/john-malone-says-warnermedia-discovery-getting-rid-of-cnn-would-be-the-cowards-way-out.html

Mao. att inga "riktiga journalister" jobbar på CNN, så det verkar som om utvecklingen kan gå i den riktningen! Brian Stelter svettas i alla fall ordentligt och är nu rejält orolig och upprörd!

https://view.newsletters.cnn.com/messages/1644209198071bb997b05542c/raw?utm_term=1644209198071bb997b05542c

https://www.foxnews.com/media/brian-stelter-discovery-john-malone-cnn

Betträffande Lemon så pågår det väl en utredning mot honom om sexuella övergrepp, om jag inte minns fel så det kan tänkas att det problemet löser sig själv. Jag väntar mig nästan att vi snart kommer få höra ett utalande från Biden och Vita Huset där man är "bekymmrad" över att Zucker sparkats och att man "överväger nya lagar" för att "säkerställa mediernas integritet", mao förhindra dem från att rapportera neutralt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in