2022-02-06, 03:42
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Cookrapporten menar alltså att Demokraterna kan knipa stolar i starka R-distrikt i AL,PA?
Det hade verkligen varit kul att se.
För 2022::
Jag tittar på ett spann mellan +12D i representanthuset och net+2 i senaten dvs 54D vilket genast hade tvingat Kyrsten Sinema att byta parti till R eftersom hon förlorar sin vågmästarroll och möjligheten att fundraisa.
Kartritarna i North Carolina får även de bakläxa! Alltså, man har inte heller här kunnat fuska sig fram. Så synd!

North Carolina's Supreme Court strikes down redistricting maps that gave GOP an edge
A divided North Carolina Supreme Court struck down the state's new maps for congressional and General Assembly seats Friday, declaring that state courts had authority to throw out lines engineered to secure a long-term Republican advantage in an otherwise closely divided state.
Richard Burrs efterträdare får därmed en betydligt svårare resa framöver. Cheri Beasley kanske till och med kan knipa den stolen om det vill sig väl.
Citera
2022-02-06, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Kartritarna i North Carolina får även de bakläxa! Alltså, man har inte heller här kunnat fuska sig fram. Så synd!

North Carolina's Supreme Court strikes down redistricting maps that gave GOP an edge
A divided North Carolina Supreme Court struck down the state's new maps for congressional and General Assembly seats Friday, declaring that state courts had authority to throw out lines engineered to secure a long-term Republican advantage in an otherwise closely divided state.
Richard Burrs efterträdare får därmed en betydligt svårare resa framöver. Cheri Beasley kanske till och med kan knipa den stolen om det vill sig väl.

Det känns givet att senaten blir mer demokratisk. Republikanerna försvarar 20 stolar och demokraterna bara 12.
dessutom i open primaries så att vilken MAGA galning som helst kan bli nominerad.

Jag blir inte alls förvånad ifsll vi får en 52-48senat där sinema och Manchin plötsligt blir mer medgörliga nu när de inte längre är vågmästare. Sen har vi senator lisa Murkowski från Alaska som är älskad av såväl republikaner som independents. Hon signalerar ett intresse att rösta för bidens BBB. Så 53 -47. Vilket måste tvinga sinema att byta parti till republikan i teorin men ändå inte. Hon kan inte fundraisa när hon blir Mitchs bitch. Han styr pengar flödet.
Citera
2022-02-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Det känns givet att senaten blir mer demokratisk. Republikanerna försvarar 20 stolar och demokraterna bara 12.
dessutom i open primaries så att vilken MAGA galning som helst kan bli nominerad.

Jag blir inte alls förvånad ifsll vi får en 52-48senat där sinema och Manchin plötsligt blir mer medgörliga nu när de inte längre är vågmästare. Sen har vi senator lisa Murkowski från Alaska som är älskad av såväl republikaner som independents. Hon signalerar ett intresse att rösta för bidens BBB. Så 53 -47. Vilket måste tvinga sinema att byta parti till republikan i teorin men ändå inte. Hon kan inte fundraisa när hon blir Mitchs bitch. Han styr pengar flödet.
Troligtvis vinner demokraterna 18 eller 19 av republikanernas stolar samtidigt som de behåller sina egna 12 för så mycket älskar amerikanarna Biden och den politik hans handledare för. Det kommer att bli minst lika framgångsrikt som det blev med inflationen som skulle sjunka till 3 procent för en vecka sedan. Sedan när otäckingarna Manchin och Sinema är neutraliserade kan demokraterna äntligen shoppa loss på allvar vilket kommer att sänka inflationen ännu mer och det amerikanska folket kommer äntligen att få det lyckorike de så hett eftersträvar.
Citera
2022-02-06, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Troligtvis vinner demokraterna 18 eller 19 av republikanernas stolar samtidigt som de behåller sina egna 12 för så mycket älskar amerikanarna Biden och den politik hans handledare för. Det kommer att bli minst lika framgångsrikt som det blev med inflationen som skulle sjunka till 3 procent för en vecka sedan. Sedan när otäckingarna Manchin och Sinema är neutraliserade kan demokraterna äntligen shoppa loss på allvar vilket kommer att sänka inflationen ännu mer och det amerikanska folket kommer äntligen att få det lyckorike de så hett eftersträvar.
Vad får dig att tro att inflationen sjunker till 3 procent om en vecka?
Lite ekonomiskt vett bör du ha
Citera
2022-02-06, 22:12
Medlem
Den här trenden (the great resignation/anti-work) tycker jag är superintressant, bland annat för att de icke tillsatta tjänsterna inte nödvändigtvis behöver vara något dåligt:

Allt fler amerikaner säger upp sig från sina jobb
Situationen är unik. Amerikansk ekonomi går på högvarv igen men samtidigt lämnar rekordmånga arbetsmarknaden. Avhoppen är flest inom låglöneyrken och bland kvinnor. [...] "Mitt arbete var pressande, med långa arbetsdagar och sena möten. Jag har länge haft en vilja att göra någonting annat av mitt liv och nu tog jag chansen" ... "En del är nog rädda för att drabbas av covid, andra byter karriär. I mitt fall var det bara så att jag ville ha mer tid för mina barn. Men visst har pandemin påverkat mycket och vad vi anser är viktigt i våra liv."
(FB) Trenden: The anti-work movement
(FB) Idlers, anti-work movement.
Citera
2022-02-07, 03:55
Medlem
När Biden får ta del av robotförsäljningsstatistiken, tror ni då att han oroar sig över produktivitetsboomen och stigande sysselsättningssiffror?

2021 sets robot sales record for North America
The industry was set to break robot sales records after the first nine months of the year, and Q4 did not disappoint. Q4 of 2021 was the highest quarter on record for units sold, with 10,829 robots ordered. 61% of units ordered came from non-automotive customers.
Citera
2022-02-08, 01:27
Medlem
Vita husets ekonomiska rådgivare, Jared Bernstein, om januaris urläckra jobbrapport: "Den bästa arbetsmarknaden jag sett under min långa karriär."

Americans Back To Work At 'Record-Setting Pace'
Citera
2022-02-08, 14:16
Medlem
Hundvisslarens avatar
I verkligheten, som är problematisk för kulten, backar Biden trots "rekordtillväxt". Väljarna finner honom så pass motbjudande.
https://projects.fivethirtyeight.com/biden-approval-rating/?ex_cid=rrpromo
Citera
2022-02-08, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
I verkligheten, som är problematisk för kulten, backar Biden trots "rekordtillväxt". Väljarna finner honom så pass motbjudande.
https://projects.fivethirtyeight.com/biden-approval-rating/?ex_cid=rrpromo
Samma deep state polls som hade fel om valet i 2016.du borde hitta bättre källor tycker jag.
Citera
2022-02-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Och sen vaknade Biden ur den ljuva drömmen till den bistra verkligheten där motsatsförhållande råder!

Biden kan dessutom vara på väg att förlora sin allra mest lojala allierade och största propagandamaskin, nämligen CNN!! Kanalen vanhedrade VD Jeff Zucker fick under förödmjukanade former lämna kanalen i förra veckan och, hör och häpna, den nye chefen blir.... en TRUMP-SUPPORTER! Miljardären John Malone har donerat stora pengar till Donald Trump och säger sig nu vilja förvandla CNN till att återigen bli den seriösa nyhetskanal det var en gång i tiden, men balanserad och opartisk nyhetsrapportering, och han avser att anställa "riktiga" journalister, eftersom han menar, med rätta, att inga sådana finns på kanlaen f.n. Det betyder att Biden förlorat en av sina allra viktigaste verktyg inför valet 2024 och får nu helt förlita sig på "No Biden Criticism" (NBC) och "All Biden Cheers" (ABC).

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10476079/Billionaire-John-Malone-known-corporate-policies-followed-Zuckers-romance.html

https://www.friatider.se/trump-anhangare-tar-over-cnn
Citera
2022-02-08, 21:01
Medlem
Ja, det här var ju originellt om inget annat! Biden verkar ha inspirerats av sin sons vanor och har nu kommit på den eminenta idén att dela ut gratis crackpipor till landets svarta så att de kan punda ihjäl sig snabbare! Men vänta, innan det skriks "rasism" så har ni inte hört punch-linen än! Det marknadsförs som ett steg i att BEKÄMPA RASISMEN!!

https://www.friatider.se/joe-biden-delar-ut-crackpipor-att-bekampa-rasism

https://freebeacon.com/biden-administration/biden-admin-to-fund-crack-pipe-distribution-to-advance-racial-equity

Tja, på ett sätt skulle väl Ku Klux Klan hålla med honom, dör alla svarta så finns det ingen svart att vara rasistisk mot!
Citera
2022-02-08, 21:01
Medlem
arbetets avatar
Det här måste nog ha varit Bidens absoluta värsta diplomatiska groda. Jag blev förvånad att man inte uppfattade detta när TV4 rapporterade om det idag. Eller, kanske inte iofs. Men det är det, Undra hur Scholz kände sig när Biden kläckte ur sig detta fullständigt arroganta uttalande:
/.../PRESIDENT BIDEN: The first question first. If Germany — if Russia invades — that means tanks or troops crossing the — the border of Ukraine again — then there will be — we — there will be no longer a Nord Stream 2. We will bring an end to it.

Q But how will you — how will you do that exactly, since the project and control of the project is within Germany’s control?

PRESIDENT BIDEN: We will — I promise you, we’ll be able to do it.
https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2022/02/07/remarks-by-president-biden-and-chancellor-scholz-of-the-federal-republic-of-germany-at-press-confere nce/

Jag förstår att de i tråden som bär vatten för Biden inte ser det så men detta är riktigt illa, i alla fall om man är atlanticist,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in