2022-02-08, 15:20
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Domstolens beslut förändrar dock inte det omoraliska Ebba gjort i denna affär. Det har ju aldrig prövats juridiskt.

.

Har inte prövat det moraliska i domstol ?
2022-02-08, 15:20
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken uppdaterad i anledning av Hovrättens beslut att fastställa den ingångna förlikningen.

Strix/Mod
2022-02-08, 15:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Källa på att han ringt runt till andra ?
Källa på att det bor någon i ett gårdshus ?
Expressen.se i båda fallen
2022-02-08, 15:23
Medlem
Svea hovrätt beslöt 2022-02-08 att inte bevilja Esbjörn prövningstillstånd.

Klagande:
Esbjörn Bolin, Höganäsgatan 6 E Lgh 1002 753 30 Uppsala

Ombud: Jurist Sture Tersaeus Juridisk Byrå Sture Tersaeus Hulda Mellgrens gata 2
421 32 Västra Frölunda

Motpart:
Ebba Busch,

Ombud: Advokat Katrin Björklund,

SAKEN:
Bättre rätt till fast egendom; nu fråga om prövningstillstånd

ÖVERKLAGAT AVGÖRANDE:
Uppsala tingsrätts dom 2021-10-18 i mål T 8555-20

Efter föredragning meddelar hovrätten följande: BESLUT:
Hovrätten ger inte prövningstillstånd. Tingsrättens avgörande står därför fast.

Hovrätten har gått igenom målet och kommit fram till att det inte finns skäl att ge prövningstillstånd i detta fall.

https://docdro.id/0afY7zB

Dagboksbladet:

https://docdro.id/cETjOY1
2022-02-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Så sorgligt för Esbjörn. Tänk att få en sådan smäll i slutet av livet. Hoppas det hemliga avtalet som ger honom viss rätt till huset är förmånligt skrivet för hans räkning. Så han iallafall får lite tillgång till sitt hus den vägen.

Domstolens beslut förändrar dock inte det omoraliska Ebba gjort i denna affär. Det har ju aldrig prövats juridiskt.

Men nu kan Ebba sända in sin pluton med arkitekter och hantverkare, hon bor säkert där om två månader, det skulle inte förvåna mig. Hoppas hon bjuder på hemma hos reportage. Det skulle vara spännande att se hennes restaurering av huset.

Men hur hon ska trivas där är för mig ofarbart.
Domstolens beslut om att inte ge Esbjörn prövningstillstånd.

Förändrar inte faktumet att farsen har dragit med sig ytligare tre rättsliga processer för Ebba, en nedlagd polisanmälan, förtalet och skadeståndet gällande förtalet.

Denna fars är omöjligt slut för Ebba. Får Mona frågor om Tobleronen efter 20 år, så kommer självklart Ebba att få leva med detta. I synnerhet som affären har så många frågetecken.

Men tråden klingar nog snart av, vilket är ganska skönt. Men den finns här att läsa för all framtid och alla Ebbas omoraliska handlingar är bara ett par klick bort för vem som än är intresserad.
Du varar ha väldigt svårt att förstå saker.
Anledningen till att man lade ner polisanmälan mot ebba var ju att det var en okynnesanmälan. En i sig olaglig handling som lätt hade kunna bli föremål för åtal om Ebba bara orkat med det. Men än är det inte för sent - det kanske kommer nu när denna processen är över. Man kan alltid hoppas.

Sverige har lyckligtvis vaken moralpoliser eller moraldomstolar. Men du som gillar sådant kan ju i flytta till valfritt kalifat i mellanöstern och elva ut din vurm för sådant.
2022-02-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Expressen.se i båda fallen
Det har jag missat, har du länkar ?
2022-02-08, 15:25
Avslutad
Demensutredningen är väl inte klar ännu?
Inte för att det någonsin haft med saken att göra, vad innebär det för Esb i praktiken? Kommer han bli omyndigförklarad?
Kommer han bli omhuldad av damerna fortsättningsvis?
Kommer Esb "ramla i trappan"?
2022-02-08, 15:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det kanske var så att det här var den tidsbegränsade dispositionsrätten
Vid förlikningen var det för sent att dra igång med renoveringarna och ingen firma hade tid att sätta igång med det avbokade jobbet igen före mars 2022.

Vete fan om det kan vara så?

Någon har i alla fall börjat röja på tomten, tagit bort ett par bilar tror jag mig kunnat se och som sagt lämnat en lampa att lysa på en ytterknut.

Hur som haver, jag tror att Ebba Busch lärde sig något när det gäller att göra affärer med tattare, gör ingenting innan du har alla papper i din hand angående vad du än har köpt så jag tror att när hon väl får lagfarten i sin ägo då först kommer hon att göra något åt rucklet och skrottomten.

Det måste vara E*björn som rotat på tomten och i huset och hur fan han fått tillträde är ett mysterium med tanke på det hemliga avtalet.
2022-02-08, 15:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Källa på att han ringt runt till andra ?
Källa på att det bor någon i ett gårdshus ?
I intervjun tv4 sa han det om andra köpare
2022-02-08, 15:33
Medlem
JBernards avatar
Äntligen! Stort Grattis till Ebba!
2022-02-08, 15:33
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Har inte följt tråden på länge,så jag är inte uppdaterad.

Betalade Esbjörn vid något tillfälle tillbaka handpenningen till Ebba?

Har Ebba nu betalt hela köpeskillingen för fastigheten?

Cirkusen kring Esbjörn kan mycket väl fortsätta. Han kan ju t.ex.vägra att betala
sina juridiska ombud med hänvisning till att de har gett honom dåliga råd som har medfört ekonomisk skada.
2022-02-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
I intervjun tv4 sa han det om andra köpare
Marcus Oscarsson-intervjun ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in