Citat:
Ursprungligen postat av
valet2022
Om en timme kan vi äntligen lägga allt detta bakom oss. Fyfan vilka vidriga två år man har behövt genomlida, även om vi inte haft i närheten av lika jobbigt som människor i andra länder. Först ständiga lockdowns och sedan tvångsvaccinering för att ens kunna ha en inkomst och handla mat. Hoppas de slopade restriktionerna här i Sverige kan bli en inspiration för de mest covidfascistiska länderna att släppa detta nu.
Skönt att masstestningen också är över. Blir mindre skräckrubriker i media. Hoppas också den här polariseringen mellan vaccinpass-fanatikerna och frihetsälskarna försvinner. Vill inte ens tänka på den här tiden. Den har verkligen visat det sanna ansiktet för vissa.
Även extremt glad att sossarna fick styra under de mest kritiska pandemimånaderna och åren. Alternativet hade varit betydligt värre, även om jag knappast är en anhängare av socialdemokraterna och övriga vänstern. Jag var en av de som ständigt klagade över folkhälsomyndigheten och Sveriges oförmåga att fatta snabba beslut om restriktioner och lockdowns under pandemins första månader. Kan bara säga att jag hade tokfel. Riktigt glad över att vi hade experter som styrde pandemipolitiken och inte fascister som såg det som anledning att roffa åt sig makt.
+1
Så sant. Jag är också en stor kritiker av den här vänsterregeringen och de har haft massor av dumheter för sig genom åren men ni som bor i Sverige ska vara jävligt glada att det inte var högerblocket som styrde under den här perioden för då hade ni fått uppleva både munskyddstvång, utegångsförbud, besöksförbud, månader av stängda gym, frisersalonger, och andra s k "icke-essentiella" verksamheter, en mycket striktare användning av de fascistiska vaccinpassen osv osv. Lockdowns helt enkelt.
Själv har jag under hela tiden bott i ett land som ägnat sig åt allt detta och det är riktigt jävla nedbrytande. Trodde aldrig man skulle sakna Sverige när jag för några år sedan lämnade men man har med stor avundsjuka sett bilderna ifrån hemlandet där livet i stort sett fortgått som normalt. De som inte varit utomlands de senaste två åren kan nog inte riktigt förstå hur det varit i de allra flesta länder och hur det är att "leva" i det.