2022-02-08, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Jag har ju läst fupen numera och lite sunt förnuft kan man ju ha. Hennes ex man bodde väl tillsammans med henne, och var med på sjukhusbesök m.m.
Han måste ju dessutom vetat att hon hade vapen.
Så du kan man ju undra, varför så inte han något?
Mmm jag märker att du kan ta in vad friska människor skriver, för att senare framföra det som dina åsikter...
Även en blind höna kan hitta ett korn.
Det är uppenbart varför du skriver, gå och lek med en biodynamiskt antroposofodlad gurka istället
2022-02-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vilken bullshit.
Ger du aldrig upp med dina giftiga mot en mördad människa? För att förmildra mördarens ansvar?!

LYDIA BARTH ÄR DÖMD TILL 18 ÅR FÖR MORD

Jasså, var satt du någonstans när han berättade detta, jag såg dig inte. Nä just det, du var inte närvarande!

Kan du förklara nu, på vilket sätt förmildrar jag Lydias ansvar genom att berätta säker jag vet, som Emil berättat?
2022-02-08, 13:36
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Fast det säger sig ju själv? Och absolut ingen har varit oense om det, så varför upprepa frågan hela tiden, om inte det var för att insinuera något annat?
Som när du nu i ditt svar skriver "deras vapen" och omnämner båda, inte som i det inlägg jag citerade där du enbart skrev Emil. Det får dig ju att framstå som lite mera nyanserad än vad du varit innan, du får jättegärna fortsätta med det
Men frågan om vapenlicens etc var tråden klar med att diskutera redan förra året, så det finns inget skäl att älta det igen.

Håller med dig fullständigt att upprepningar en är så tröttsamt.

När der gäller Lydia så vet vi svaret. Jag undrar över Emil, därför att killen försökt begå självmord tidigare och då är frågan relevant anser. För då har vi plötsligt två personer som försökt begå självmord , - det står t.ex i FUP att hans problem var välkänt ändå finns vapenlicens kvar hos ngn som mår dåligt. Nej, det får inte Emil tillbaks. Jag försöker bara finna de lösa ändar jag ej ser som självklara ännu.
2022-02-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Jag har ju läst fupen numera och lite sunt förnuft kan man ju ha. Hennes ex man bodde väl tillsammans med henne, och var med på sjukhusbesök m.m.
Han måste ju dessutom vetat att hon hade vapen.
Så du kan man ju undra, varför så inte han något?
Åh Du gissar och spekulerar alltså?
Vad mer som du berättat är bara gissningar och spekulationer?
2022-02-08, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Håller med dig fullständigt att upprepningar en är så tröttsamt.

När der gäller Lydia så vet vi svaret. Jag undrar över Emil, därför att killen försökt begå självmord tidigare och då är frågan relevant anser. För då har vi plötsligt två personer som försökt begå självmord , - det står t.ex i FUP att hans problem var välkänt ändå finns vapenlicens kvar hos ngn som mår dåligt. Nej, det får inte Emil tillbaks. Jag försöker bara finna de lösa ändar jag ej ser som självklara ännu.
Du baserar dina inlägg på vad som skrivits i tråden?
Det har väl ändå ingen betydelse för att bli mördad? Det hade väl varit bättre om Lydia raderat sig själv? Då hade endast 4 barn fått lida.

Eftersom du fortsätter tjata och känner Lydia, varför anmälde inte du hennes vapeninnehav?
Hur kunde hon klara jägarexamen? Vad innebar hennes prov? Natura?
2022-02-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Åh Du gissar och spekulerar alltså?
Vad mer som du berättat är bara gissningar och spekulationer?

Klart att jag inte gör, det står ju i fupen. Men du menar kanske att alla journaler och förhörsprotokoll är påhittade. Eller vad menar du?
2022-02-08, 14:16
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Du baserar dina inlägg på vad som skrivits i tråden?
Det har väl ändå ingen betydelse för att bli mördad? Det hade väl varit bättre om Lydia raderat sig själv? Då hade endast 4 barn fått lida.

Eftersom du fortsätter tjata och känner Lydia, varför anmälde inte du hennes vapeninnehav?
Hur kunde hon klara jägarexamen? Vad innebar hennes prov? Natura?

Varför frågar du mig detta? Jag har inte varit gift med henne. Jag är inte hennes mamma eller pappa eller vad du nu tror. Att känna ngn betyder inte samma sak som att man har kontakt m.m

Varför skulle jag anmält hennes vapeninnehav?

Varför får man inte nämna Emils namn i denna tråd?
2022-02-08, 14:22
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det är väldigt konstigt att du vet så mycket om Lydia fast du inte känner henne.
Gissar du bara?
Det är inte lätt att veta att hon skullle skjuta nån till döds innan det hände.
Många sjuka finns det men få som mördar....

Men vänta lite nu, kan du inte berätta detta för de andra härinne som stångar sina huvuden i väggen och hävdar att det är Lydias föräldrar som brustit i sitt ansvar.
Inga föräldrar kan hjälpa detta. Så självklart har du helt rätt, hade ngn vetat att hon skulle skjuta så hade ingen lämnat barn eller annat till henne.
2022-02-08, 14:32
Avslutad
Citat:
Varför frågar du mig detta? Jag har inte varit gift med henne. Jag är inte hennes mamma eller pappa eller vad du nu tror. Att känna ngn betyder inte samma sak som att man har kontakt m.m

Varför skulle jag anmält hennes vapeninnehav?

Varför får man inte nämna Emils namn i denna tråd?
Jag har inte påstått att du varit gift med hyndan, men du har kännedom om hennes liv från rånturnen mm, då borde du som vän och medmänniska avrått Lida från vapen överhuvudtaget, om det inte gick, kontaktat polisen om hennes olämplighet att inneha vapen.
Varför hjälpte du inte din vän, så att hon inte hamnat där hon nu är?
2022-02-08, 14:39
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Jag har inte påstått att du varit gift med hyndan, men du har kännedom om hennes liv från rånturnen mm, då borde du som vän och medmänniska avrått Lida från vapen överhuvudtaget, om det inte gick, kontaktat polisen om hennes olämplighet att inneha vapen.
Varför hjälpte du inte din vän, så att hon inte hamnat där hon nu är?

Var har du fått det ifrån att hon är min vän???? Att stå i kontakt eller annat med henne betyder inte per automatik att vi är vänner.

Men du själv då? Ska inte berätta vad du berättat för mig då jag ej lämnar ut personer. Även då du nu försökte, men ifrånsett från dig vet jag vad jag skriver.

Men, hade hon varit en nära vän till mig hade jag absolut ifrågasatt hennes vapeninnehav om jag då vetat att hon försökt begå självmord.

Men du då, varför hjälpte ni inte Emil bort från henne? Varför slängde ni inte ut henne?
Varför tog ni inte spriten ifrån honom? M.m.m.m. du ser själv va hur larvigt det blir? Vi talar om vuxna människor.

Ps. Vill du ha svar, så kanske du ska tänka mer på hur du sen väljer att omskriva det man sagt. Jag har ju faktist allt nedskrivet. D.s
2022-02-08, 14:39
Avslutad
Citat:
Men vänta lite nu, kan du inte berätta detta för de andra härinne som stångar sina huvuden i väggen och hävdar att det är Lydias föräldrar som brustit i sitt ansvar.
Inga föräldrar kan hjälpa detta. Så självklart har du helt rätt, hade ngn vetat att hon skulle skjuta så hade ingen lämnat barn eller annat till henne.
Men du vet ju att det var föräldrarna som valde att flytta till flumkollektivet i Järna, att de ville att barnen skulle gå i antroposofskolan.
Föräldrarnaansvaret vad hände med det? En nioåring som dricker och drogar, vid 13 har pojkvänner som begår väpnade rån, hon deltar, flyttar vid 14 till någon form av ungdomsvård? Rätta mig gärna, du som vet.
Vid 15 får hon sin första egna soclägenhet och "arbetar" på nattklubb...
Hon får sitt första barn vid 18, gifter sig, är otrogen och föder barn nr 2 som den äkta maken tror är hans, vilket visade sig inte stämma.
Ska jag fortsätta?
Det är sanningen om Lida som vi "Emilkramare" vill få fram.
Berätta, du som vet.
2022-02-08, 14:41
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Men du vet ju att det var föräldrarna som valde att flytta till flumkollektivet i Järna, att de ville att barnen skulle gå i antroposofskolan.
Föräldrarnaansvaret vad hände med det? En nioåring som dricker och drogar, vid 13 har pojkvänner som begår väpnade rån, hon deltar, flyttar vid 14 till någon form av ungdomsvård? Rätta mig gärna, du som vet.
Vid 15 får hon sin första egna soclägenhet och "arbetar" på nattklubb...
Hon får sitt första barn vid 18, gifter sig, är otrogen och föder barn nr 2 som den äkta maken tror är hans, vilket visade sig inte stämma.
Ska jag fortsätta?
Det är sanningen om Lida som vi "Emilkramare" vill få fram.
Berätta, du som vet.

Vad vill du ha sagt med detta? Vad vill du ha svar på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in