2022-02-08, 06:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det gör det hela händelsen lite märklig. Hon har haft vapenlicens i 7 år och haft ett antal längre förhållanden (gift), uppbrott samt flera tillfälliga relationer utan att något dylikt inträffat. Vad hände just här? Som utlöste att gevär togs fram och skott avlossades? Med ett mord som följd.

Det är ju inget som hänt tidigare dvs en avvikelse från det normala beteendet. Ett konstaterande bara.
Du har inte funderat över varför det inte finns någon som vittnat till Lydias fördel (eller nackdel)? Vad drar du för slutsats av det?

Vapenlicens i 7 år, beror lite på hur man räknar, tror du hon har dem kvar?😂😂😂
2022-02-08, 07:19
Avslutad
Citat:
Samt att E fick L att avsluta sin medicinering. Dessutom tror jag att dom drack alkohol av helt olika anledningar - en ytterligare mis-match.
Stämmer inte, det hade du förstått om du bemödat dig att läsa fupen och domarna
2022-02-08, 09:37
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Jag har visst skrivit det tidigare.
Och jag ljuger fortfarande inte.
Du har inte skrivit det tidigare. Det jag citerade var precis det du har skrivit, och det hjälper inte om du ljuger än en gång. Det är för många som ser ditt tillvägagångssätt för att det numera funkar.
Självklart kan det vara så att du har motsagd dig själv igen i olika inlägg innehållande motstridiga uppgifter och nu i efterhand inte kommer i håg.
Jag kan tänka mig det är svårt att hålla reda på allt trams och alla lögner, särskilt eftersom din extensiva rapportering också orsakar att ursprungliga trams-inlägg raderas; nämligen dina egna.
2022-02-08, 10:08
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Jag frågar igen, varför fick han ej ha sina barn och hade Emil jaktlicens samt jägarexamen?
Vad är ditt syfte med att hela tiden lyfta denna fråga, som du fått svar på tusentals gånger? Tror du inte alla nu fått med sig att du driver med victim shaming?

Citat:
Jag har frågat om Emil har jaktlicens eller jägarexamen med tanke på att han är ute i skogen och sköt djur. Jag har inte sagt ngt om olagliga vapen.

Varför blir ni så upprörda av detta? Intressant 🧐
Vad har jakt i skogen med mord på ett obeväpnad människa i ett bostadsområde att göra?
Och jo, du har visst "dragit slutsatsen" om att det fanns "olagliga vapen".
"Så upprörda" är det heller ingen som blir, så att det ska bli en trådsanning behöver du inte ens hoppas på.
Citat:

Men, gud nåde den som försöker hitta svaren. Glöm aldrig att du försökt tysta svaren Vemdalen62. Så att du sedan kan berätta det för andra. Motbjudande.
Det har Vemdalen62 inte gjort, tvärt om, så här ljuger du igen.
Kom nu ihåg att det är många som genomskådar dig och dina lögner och som kommer ihåg vad du skrivit, även om det conveniently enough för dig har raderats.
Det är nämligen enklare att komma i håg saker man skrivit för den som inte ljuger i sina inlägg, du borde försöka!
Senast redigerad av WinnieSeila 2022-02-08 kl. 10:11.
2022-02-08, 11:25
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Vad är ditt syfte med att hela tiden lyfta denna fråga, som du fått svar på tusentals gånger? Tror du inte alla nu fått med sig att du driver med victim shaming?

Vad har jakt i skogen med mord på ett obeväpnad människa i ett bostadsområde att göra?
Och jo, du har visst "dragit slutsatsen" om att det fanns "olagliga vapen".
"Så upprörda" är det heller ingen som blir, så att det ska bli en trådsanning behöver du inte ens hoppas på.

Det har Vemdalen62 inte gjort, tvärt om, så här ljuger du igen.
Kom nu ihåg att det är många som genomskådar dig och dina lögner och som kommer ihåg vad du skrivit, även om det conveniently enough för dig har raderats.
Det är nämligen enklare att komma i håg saker man skrivit för den som inte ljuger i sina inlägg, du borde försöka!

Varför jag tar upp deras vapen är för att vi har en lag som säger att om man har vissa diagnoser eller mår duktigt illa så är det inte lämpligt att inneha vapen.

Jag har ifrågasatt hur en läkare på psykiatrin kan anteckna att Lydia gillar, vapen, MC och jakt. Gillar man jakt har man kanske vapen? Då kanske ngn hade kunnat agera tidigare och tagit vapenlicens en ifrån henne.

Varför jag frågar om Emil hade det är för att jag förstått att han också mådde dåligt och sökt hjälp.

Så om man har två personer som har vapen och som mår skit så kanske det är vore på sin plats att de är inte ska ha vapenlicens då.

Om de tagit Lydias vapenlicens ifrån henne, så kanske hon inte hade haft vapen.

Så tänker jag
2022-02-08, 11:51
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Varför jag tar upp deras vapen är för att vi har en lag som säger att om man har vissa diagnoser eller mår duktigt illa så är det inte lämpligt att inneha vapen.

Jag har ifrågasatt hur en läkare på psykiatrin kan anteckna att Lydia gillar, vapen, MC och jakt. Gillar man jakt har man kanske vapen? Då kanske ngn hade kunnat agera tidigare och tagit vapenlicens en ifrån henne.

Varför jag frågar om Emil hade det är för att jag förstått att han också mådde dåligt och sökt hjälp.

Så om man har två personer som har vapen och som mår skit så kanske det är vore på sin plats att de är inte ska ha vapenlicens då.

Så tänker jag

Fast det säger sig ju själv? Och absolut ingen har varit oense om det, så varför upprepa frågan hela tiden, om inte det var för att insinuera något annat?
Som när du nu i ditt svar skriver "deras vapen" och omnämner båda, inte som i det inlägg jag citerade där du enbart skrev Emil. Det får dig ju att framstå som lite mera nyanserad än vad du varit innan, du får jättegärna fortsätta med det
Men frågan om vapenlicens etc var tråden klar med att diskutera redan förra året, så det finns inget skäl att älta det igen.
2022-02-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Du har inte skrivit det tidigare. Det jag citerade var precis det du har skrivit, och det hjälper inte om du ljuger än en gång. Det är för många som ser ditt tillvägagångssätt för att det numera funkar.
Självklart kan det vara så att du har motsagd dig själv igen i olika inlägg innehållande motstridiga uppgifter och nu i efterhand inte kommer i håg.
Jag kan tänka mig det är svårt att hålla reda på allt trams och alla lögner, särskilt eftersom din extensiva rapportering också orsakar att ursprungliga trams-inlägg raderas; nämligen dina egna.

Nu får du allt sluta ljuga. Jag har visst berättat om när jag satt i köket när detta hände.
Du kan själv kolla mina inlägg från 21-11-25 kl: 16.30 och sen att jag fick upprepa mig igen vid 20.18

Så nu får du sluta ljuga så förbannat!
2022-02-08, 13:05
Medlem
Citat:

Så tänker jag

Ja jag kan ju undra lite av samma sak faktiskt. Och då undrar jag också över varför inte Lydias ex, alltså hennes senaste man (Mufit) anmälde så att dom plockade hennes vapen. Han var väl med henne hos läkaren också, så han har ju vetat om problemen.
2022-02-08, 13:09
Medlem
Citat:
Samt att E fick L att avsluta sin medicinering. Dessutom tror jag att dom drack alkohol av helt olika anledningar - en ytterligare mis-match.

Ja, det vet jag att Emil berättade om, att han hade fått henne att inte ta medicinen. Han berättade det med lite stolthet i rösten så att säga
2022-02-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ja jag kan ju undra lite av samma sak faktiskt. Och då undrar jag också över varför inte Lydias ex, alltså hennes senaste man (Mufit) anmälde så att dom plockade hennes vapen. Han var väl med henne hos läkaren också, så han har ju vetat om problemen.
Det är väldigt konstigt att du vet så mycket om Lydia fast du inte känner henne.
Gissar du bara?
Det är inte lätt att veta att hon skullle skjuta nån till döds innan det hände.
Många sjuka finns det men få som mördar....
2022-02-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det är väldigt konstigt att du vet så mycket om Lydia fast du inte känner henne.
Gissar du bara?
Det är inte lätt att veta att hon skullle skjuta nån till döds innan det hände.
Många sjuka finns det men få som mördar....

Jag har ju läst fupen numera och lite sunt förnuft kan man ju ha. Hennes ex man bodde väl tillsammans med henne, och var med på sjukhusbesök m.m.
Han måste ju dessutom vetat att hon hade vapen.
Så du kan man ju undra, varför så inte han något?
2022-02-08, 13:20
Avslutad
Citat:
Ja, det vet jag att Emil berättade om, att han hade fått henne att inte ta medicinen. Han berättade det med lite stolthet i rösten så att säga
Vilken bullshit.
Ger du aldrig upp med dina giftiga mot en mördad människa? För att förmildra mördarens ansvar?!

LYDIA BARTH ÄR DÖMD TILL 18 ÅR FÖR MORD
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-02-08 kl. 13:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in