Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
…och jag väntar på svar på massa frågor. Så känn dig inte ensam i väntandet.
Jag hade bara en tanke utifrån hur Esbjörns försvar smutskastats här. De verkar ju helt odugliga om man ska lita på den här tråden. Känns väldigt orättvist om Esbjörn inte får relevant juridisk hjälp.
Men jäv skulle det ju kunna vara om personerna som tvingade Esbjörn att skriva på förlikningen på något sätt var påverkade av Ebba eller Truls. Men som sagt jag har inte forskat i deras relationer.
Ja, det kan tyckas orättvist att Esbjörn inte fick relevant juridisk hjälp. Men det är ju en orättvisa han har dragit på sig själv. Han hade själv alla möjligheter att välja ett kompetent juridiskt ombud med fastighetsrätt som specialité.
Men säg mig, hur tror du att han hittade det ombud han valde, och varför tror du att han valde just det ombudet? En grovt kriminell barnvåldtäktsman som helt saknar juridisk skolning, som dessutom har stora skulder hos kronofogden sedan över tio år tillbaka, som ljuger för myndigheterna om sin bostadsadress, som har skrivit "sitt" företag på sin 96-åriga mor, vars bostadsadress han parasiterar på för att lura kronofogden. Säg mig, varför tror DU att Esbjörn valde en sådan person som sitt ombud, och hur tror du att Esbjörn hittade det "ombudet"?
Ett ombud som motbevisade sig själv i varenda bestridande. Ett ombud som först ljög om att Esbjörn var dement och sedan motbevisade sig själv. Ett ombud som ljög om fastighetens värde, och sedan motbevisade sig själv. Ett ombud som ljög om att Esbjörn och Ebba hade en relation.
Faktum är ju att Esbjörn har valt ombud vid tre tillfällen. Inte en enda gång har han lyckats välja ett ombud med rätt inriktning, och inte en enda gång har han valt ett ombud i den stad han bor i och i vilken tvisten drivs. Det senaste ombudet bor på andra sidan landet, saknar all kompetens på området och till synes alla kompetens i övrigt också, som förfalskar bevismaterial. Säg mig, varfor tror DU att Esbjörn har valt att INTE anlita ett ombud med rätt kompetens i sin egen hemstad?
Varför tror DU att Esbjörn valde ett "orättvist" ombud? Tre gånger!