2022-02-07, 20:54
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kan du motivera varför Ebba kommer att få frågor om detta under valrörelsen när hon inte får det nu och media har slutat skriva.

Varför tror du att alla andra undersökningar som bevisar att Esbjörn inte hade demens när avtalet skrevs är felaktiga?

Din ”Johann ” är med i brottsregistret. Det är för övrigt Esbjörn Bolin också. Du måste kräkas väldigt mycket.
Jag skojade mest när jag sa att jag ville kräkas på att folk fanns med i brottsregistret. Jag respekterar nämligen alla människor. Och min Johann, det är sant att jag frågar chans, men han har inte svarat ännu( obs, ironi).

Grejen är ju att jag inte tror att någon undersökning har visat på att Esbjörn inte är dement. Barry skrev ju själv i sin utredning att den inte var fullständig.

Och ja, jag kan motivera varför jag tror att Ebba kommer att få frågor. För att det är ett valår och reportar frågar om sådant. Jag tror inte Ebba kommer att få frågor för ty hon är Ebba, utan för att hon är politiker. Och jag tror att oavsett vilken partiledare som varit polisanmäld för trädfällning, torskat på grovt förtal, köpt sig fri från en skadestånds tvist och gjort en fastighetsaffär med väldigt många frågetecken.

Och innan ni frågar vilka frågetecken. Fråga er själva om ni vill att jag ska resonera vidare kring min 13 punkts lista.
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Absolut inte. En idiot är ju en idiot oavsett omständigheterna. Eller, för citera ett känt ordspråk, "som man bäddar får man ligga."

Esbjörn torde vara en kandidat till Darwin Awards.
Du skämtar! De flesta människor i vårt land följer inte detta drama. De har en vag aning om att det var något med Ebba och en husaffär. Om då en gråtande krossad gammal farbror är på löpet bredvid en segerdansade Ebba. Så lovar jag att sympatierna inte kommer att gå till Ebba.

Men vissa här verkar tro att denna tråd och vad som skrivs i den är något som folk vet. De flesta människor läser aldrig på Flashback. Jag skrattade högt häromdagen när någon trodde att denna tråd skulle bli en film. Denna tråd kommer att dö och glömmas bort så fort Ebbaiterna slutar skriva i den. Och den kommer att gå i graven som alla andra trådar här. Helt utan uppmärksamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Jag tror att det bästa (ev enda) utfallet för Ebba att komma undan utan att bli hatad av de flesta människor i vårt land är att Esbjörn skulle dö inom kort, innan demensutredningen blir klar.
Så antar att Ebba med familj håller tummarna för det, ett normalt samvete finns ju ändå inte med egenskapsbanken.
Fy vilken hemsk tanke, Ebbotarna här har förslagit mordnatns genom att elda upp Esbjörn hus. Men mord får vi hoppas att klanen inte planerar. Fast, m tron är tillräckligt stark kan allt ursäktas. De kanske bara tycker att de befriar Esbjörn frågor demonerna.
2022-02-07, 21:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
På vilket sätt har hon hanterat detta som fått dig att så personligt hata henne?
Svara med fakta om hur hon handlat fel, inte personangrepp och påhittade argument.
ndicier som tyder på att Ebba inte har rent mjöl i sin påse
• Ljög och påstod sig ha två skriftliga värderingar.
• Hävdade att Esbjörn skulle stå för hantverkskostnader.
• Inget nämnt om städavdraget i kontakter.
• Har omgivet sig med vänner och egna vittnen genom denna affär med Esbjörn varit ensam.
• Att hon benämner Esbjörn som lite egen.
• Vittnen som säger att hon var uppe flera gånger hos Esbjörn och tjatade.
• Att hon säger sig ha handlat i god tro.
• Faktumet att hon blir dömd för grovt förtal.
• Att hon blir polisanmäld för trädfällning i samband med denna affär.
• Att hon offentligt lovat att inte genomföra affären.
• Att hon ser till att skapa en otrygg miljö kring kontrakskrivningen.
• Faktumet att Esbjörn känner sig sviken, att han utrycker att hon tjatade och tjatade, att han utrycker att han känner sig lurad och att han säger, ja något måste ju slagit slint i skallen på mig.
• Att Ebba kände lust till sin nästas hus.
2022-02-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
4. Sen överklaga sin egen stadfästelse, så fort att han fått ut sina 3.9 milj och Ebba tillträtt fastigheten.

Det där är listigt.
stadfästelsen behövdes för att inkassera pengarna. Därefter kunde den användas för att hålla liv i mediabevakningen genom ett överklagande.

I praktiken har man lyckats dels bryta mot en av punkterna i förlikningen, att Esbjörn inte skall förhindra lagfarten och dels har man genererat extra kostnader för Ebba.

lagfarts-biten var kanske bara en bonus eftersom de inte kunde veta att lantmäteriverket skulle tolka överklagan som att tvisten kvarstod.
2022-02-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
• Har omgivet sig med vänner och egna vittnen genom denna affär med Esbjörn varit ensam.
• Faktumet att Esbjörn känner sig sviken, att han utrycker att hon tjatade och tjatade, att han utrycker att han känner sig lurad och att han säger, ja något måste ju slagit slint i skallen på mig.
Den där listan är ren bullshit och har redan malts ned till molekyler. Jag tror det var fnirp som gjorde det.

Btw.
Vilket försäkringsbolag godkände barnskändaren binninge som ombud och I vilket/vilka mål?
2022-02-07, 21:05
Medlem
Citat:

Jag har helt klart för mig att fnirp tog sig tid att gå igenom din lilla lista av "indicier" och förklarade vad du fått om baktassen.

Det är fortfarande inga Indicier, det är med några undantag en lista av saker du läst i tråden eller i någon av brännströms artiklar och sedan fantiserat ihop ett scenario runt.
Senast redigerad av rhdf 2022-02-07 kl. 21:11.
2022-02-07, 21:10
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
• Ljög och påstod sig ha två skriftliga värderingar. - Falskt påstående

• Hävdade att Esbjörn skulle stå för hantverkskostnader. - Falskt påstående

• Inget nämnt om städavdraget i kontakter. - Är det ett avdrag och måste det isåfall specificeras?

• Har omgivet sig med vänner och egna vittnen genom denna affär med Esbjörn varit ensam. - Är det Ebbas fel?

• Att hon benämner Esbjörn som lite egen. - Han är egen och det är inget fel med det i sig. Ingen förolämpning.

• Att hon säger sig ha handlat i god tro. - Har du bevis för motsatsen?

• Att hon blir polisanmäld för trädfällning i samband med denna affär. - Okynnesanmälan

• Att hon offentligt lovat att inte genomföra affären. - Ett villkorat löfte som Esbjörn valde att inte kräva in.

• Att hon ser till att skapa en otrygg miljö kring kontrakskrivningen. - Obevisat påstående och tyvärr har Esbjörn ertappats med att ljuga om vissa relevanta detaljer runt denna kontraktsskrivning, så hur hög trovärdighet har Esbjörn kring kontraktsskrivningen?

• Faktumet att Esbjörn känner sig sviken, att han utrycker att hon tjatade och tjatade, att han utrycker att han känner sig lurad och att han säger, ja något måste ju slagit slint i skallen på mig. - Vems fel är det att han känner sig lurad? Ebbas fel? Sitt eget fel? Någon annans fel?

• Att Ebba kände lust till sin nästas hus. - Alla som köper ett hus vill förhoppningsvis ha det. Många känner lust till hus de aldrig kan köpa.

Så där ja, rumpan vet redan svaren sedan tidigare
2022-02-07, 21:12
Medlem
Citat:

• Bevis för att han ljög om värderingarna - det faller på dig att komma med sådana.
• Varför är städavdraget något som skulle stå i kontraktet? De har ju kommit överens om köpeskillingen, vad som ligger bakom den vet bara Esbjörn, som slängde fram siffran.
Egen -ett ord du aldrig kommer förstå vad det betyder. Jag se ringet hopp för dig här.
• Hon blir okynnesanmäld av någon som vill få henne att backa. En brottslig handling begången av binninge. Anmälan avskrivs också omedelbart då polisens vittne visar sig sitta som en fågelholk - totalt ovetandes om vad han gör där och vad det är han ska svara på.
• Löfte förutsätter ju att Esbjörn berättar att han faktist ångra sig - eftersom Esbjörn inte hör av sig, han berättar alltså inte att han ägnar sig, finns INGA andra slutsatser att dra än att han INTE ångra sig.
• Otrygg miljö... Att sitt i Esbjörns älskade släktgård där han i princip tillbringat sina första 40 år och från vilken han bara har en massa ljusa minne, vid köksbordet där familjen brukade äta söndagsmiddag med kandelabrarna de hade när det var fest... (enligt dina och andras utsagor) - kan det bli tryggare? Svar nej.
2022-02-07, 21:18
Medlem
Citat:

Och esb är girig för han vill ha mer pengar, bryter mot budord där.
Om nu han är dement som du verkar hoppas på, så spelar ingen roll vad han har sagt, för han är då dement och hans ord går inte lita på längre.

Du vet väl man behöver förhandla om man ska bryta ett kontrakt? Lite svårt att göra omen parten ens vägrar prata en.
Hon blev frikänd, Tack vare esb.
Och vad är fel med hon hävdar god tro?
Står i kontraktet att köparen behåller allt som är kvar efter tillträdesdagen.
Kan du bevisa att hon skapa en otrygg miljö? Eller ta någon som du anser är dementa ord på det?
2022-02-07, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Esbjörn är förmögen till en hel del enligt polisen som förhörde honom ett par dagar innan han skrev på kontraktet med Ebba.
Även tingsrätten i Uppsala ansåg att Esbjörn var klar i huvudet ett halvår efter att han hade skrivit på kontraktet med Ebba.

Ulf har inte begått något brott när han lånade ut bilen.

https://www.docdroid.net/2WkfPmV/uppsala-tr-b-5628-20-aktbil-20-dom-esbjorn-bolin-kopia-av-d-pdf
Tack för klargörande.
Fan, jag blir illa berörd av Esbjörns bristande moral. Varför skulle han inte stå för hela kostnaden eller skadestånd? Han har ju medel?! Är Ulf stöpt i samma form som Esb?
2022-02-07, 21:49
Medlem
Citat:
Men vissa här verkar tro att denna tråd och vad som skrivs i den är något som folk vet. De flesta människor läser aldrig på Flashback. Jag skrattade högt häromdagen när någon trodde att denna tråd skulle bli en film. Denna tråd kommer att dö och glömmas bort så fort Ebbaiterna slutar skriva i den. Och den kommer att gå i graven som alla andra trådar här. Helt utan uppmärksamhet.
Du vet att nästa omgång media blir när hovrätten dömer till Ebba Busch fördel va? Du kan vara helt lugn med att denna tvist kommer att bli material både till poddar och dokumentärer. Huvudrollsinnehavarna kommer att få kändisstatus i lång tid framöver, vissa för resten av sitt liv. De kommer givetvis att kallas för ombudet, vännen och kursgårdsägaren.

Men alla som vill veta kommer så klart att hitta namnen här i tråden.
2022-02-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Esbjörn är förmögen till en hel del enligt polisen som förhörde honom ett par dagar innan han skrev på kontraktet med Ebba.
Även tingsrätten i Uppsala ansåg att Esbjörn var klar i huvudet ett halvår efter att han hade skrivit på kontraktet med Ebba.

Ulf har inte begått något brott när han lånade ut bilen.

https://www.docdroid.net/2WkfPmV/uppsala-tr-b-5628-20-aktbil-20-dom-esbjorn-bolin-kopia-av-d-pdf
Konstigt att det inte var några kandelabrar och månljus i det vittnesmålet. Såg utan att använda förstoringsglas dessutom. Tänk att han minns exakt vad som hände vid trafikolyckan året innan, men han minns inte att han sålde huset dagen efter kontraktsskrivningen.
2022-02-07, 22:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Konstigt att det inte var några kandelabrar och månljus i det vittnesmålet. Såg utan att använda förstoringsglas dessutom. Tänk att han minns exakt vad som hände vid trafikolyckan året innan, men han minns inte att han sålde huset dagen efter kontraktsskrivningen.

En erfaren utredare som förhörde Esbjörn en vecka innan han skrev på kontraktet var kallad som vittne för att styrka att hon inte uppfattade Esb som nämnvärt kognitiv nedsatt.

Man blir lite imponerad över den skarpa syn som Esb måste ha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in