2022-02-07, 17:33
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Vi har faktiskt väntat längre på ditt svar: vilka försäkringsbolag har Binninge som betrott ombud?
Men snälla lilla vän, jag har knappast fått svar på en fråga jag ställt.

Nämn tre punkter som tyder på att Majkgård varit ute efter huset. Och att hon en gång ärvt ett par äldre herrar räknas faktiskt inte.

Kan du motivera din inställning om varför Ebba inte ska få frågor om detta under valrörelsen.

Om Esbjörn visar sig ha en demens diagnos tycker du Ebba ska sälja tillbaka huset till Esbjörn då?

Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Är ju klart fascinerande hur du hela tiden försöker slingra dig när du vet att du inte har något svar. Bara en massa undanflykter. Men OK, jag köper det. Är inte annat att vänta.
Och vad med Esbjörns försvarare? Den ene med ett brottsregister som i a f får mig att vilja kräkas.
Ha Ha Ha Den som satt han vart… Tänk så mycket sanning det ligger i dessa gamla utryck. För det är inte mig du talar om i detta inlägg det är dig själv.

Jag vet, folk som är med i brottsregistret får en verkligen att vilja kräkas. Som Ebba tillexempel.
2022-02-07, 17:34
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag är inte hängiven Ebba uppenbarligen, för jag vill höra hårda, raka fakta. Sånt man kan ta underbyggda beslut på eller ha bygga sina åsikter på.

Men ponera att Esbjörn förklaras retroaktivt dement. Då uppstår ett delikat scenario huruvida folk kunde märka av Esbjörns demens och om de i så fall utnyttjade det.

De som har umgåtts mest med Esbjörn och dessutom påstått att Esbjörn inte hänger med uppe i hjärnkontoret, det är Esbjörns entourage. Varför har de inte upptäckt det? Om de inte har upptäckt det, varför krävs det av Ebba att hon skulle ha upptäckt det under de relativt få tillfällen de har träffats? Varför upptäckte ett proffs som Barry inte det, han som verkligen letade efter det?

Om de har upptäckt det, varför har de inte agerat på det, utan agerat tvärtom? Låtit Esbjörn skriva på en massa dokument som i fel händer kan vara förödande. Varför har de inte sett till att få papper på Esbjörns tillstånd tidigare? Det har gått många många månader innan de ens kontaktade sjukvården.

Enda scenariot som gör att Ebba inte kan fullfölja affären, det är om hon visste att Esbjörn inte var kapabel vid tillfället och bevisen för det är obefintliga.

Håller med dig fnirp, ett bra inlägg.

Det finns ytterligare en omständighet som talar emot att Esbjörn var dement och det är att det var ingen som kom med den invändningen direkt efter att smutskastningen hade tagit fart.
Det är först när får överge invändningen med det ogiltiga testamentet som man börjar att insinuera att Esb skulle vara dement. Om han verkligen var uppenbart dement så skulle både Ulf och Majkgård vara medvetna om detta och borde rimligtvis ha upplyst Ebba om det direkt. Tidsluckan ifrån att konflikten eskalerar till att demenskortet visas upp är besvärande för Esbjörn.
2022-02-07, 17:35
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Blir intressant se vad kontentan blir. Gissar på Esbjörn blir trippel förlorare. Och blir betraktad som en fullständig dåre i sin omgivning.

Dumt vara envis.
Tänker du att Ebba ska vinna många sympatier när allmänheten ser en fullständigt knäck gammal man?
2022-02-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Nämn tre punkter som tyder på att Majkgård varit ute efter huset. Och att hon en gång ärvt ett par äldre herrar räknas faktiskt inte.

Kan du motivera din inställning om varför Ebba inte ska få frågor om detta under valrörelsen.

Om Esbjörn visar sig ha en demens diagnos tycker du Ebba ska sälja tillbaka huset till Esbjörn då?

Ha Ha Ha Den som satt han vart… Tänk så mycket sanning det ligger i dessa gamla utryck. För det är inte mig du talar om i detta inlägg det är dig själv.

Jag vet, folk som är med i brottsregistret får en verkligen att vilja kräkas. Som Ebba tillexempel.
Nämn tre punkter som tyder på att Majkgård inte varit ute efter huset. Och att hon en gång ärvt ett par äldre herrar och därmed har fastigheter så det räcker räknas faktiskt inte.

Kan du motivera varför Ebba kommer att få frågor om detta under valrörelsen när hon inte får det nu och media har slutat skriva.

Varför tror du att alla andra undersökningar som bevisar att Esbjörn inte hade demens när avtalet skrevs är felaktiga?

Din ”Johann ” är med i brottsregistret. Det är för övrigt Esbjörn Bolin också. Du måste kräkas väldigt mycket.
2022-02-07, 17:40
Medlem
Citat:

Ditt hat mot Ebba gör att du inte kan tänka klart….

Hon har köpt en fastighet privat och ska inte ha någon fråga av exakt samma anledning som tex strandhäll inte ska några frågor om varför hennes man tog livet av sig. Det har inte med deras parti att göra.

Då antar jag att du även spyr över binninge? Där har du en brottsrubricering värd att spy över….
Även så Esbjörn.
2022-02-07, 17:41
Medlem
Citat:
Tänker du att Ebba ska vinna många sympatier när allmänheten ser en fullständigt knäck gammal man?
Binninge har knäckt honom genom att vägra möta Ebba Busch så de kunde låta köpet gå tillbaka. Den satans grisen som inte kunde låta bli att sabotera för sin klient för en stund i strålkastarljuset. Rätt åt äcklet att han brände sig.
2022-02-07, 17:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Att ett ombud tvinga en dement person ut i media är värre.
Att två advokater fick en dement person skriva på förlikning är värre.
Rent moralisk är de värre.
Nämen se här Det var som värst Värre alltså än det dåliga Ebba har gjort Tackar såå mycket för detta erkännande från Ebba-flanken. (dåligt > värre > värst)
2022-02-07, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nämen se här Det var som värst Värre alltså än det dåliga Ebba har gjort Tackar såå mycket för detta erkännande från Ebba-flanken. (dåligt > värre > värst)

Så du anser att Binninge tvinga en dement person ut i media?
Att han tvinga en dement vara med på intervjuer?
Intervjuer du och flera har använt som bevis han ångest? Intervjuer som betyder att de är värdelösa?
Att två advokater riskera sina karriär för få en dement person att skriva på en förlikning? Advokater som Binninge rekommendera.
Den dementas vän som körde honom mot, enligt dementa personen, vilja till förlikningen och såg till den dementa skrev på förlikning.
Och hur kan då den dementa komma ihåg den blev tvingad att skriva på?
Blev den dementa lurad att skaffa sig nytt ombud?

Du verkar glädjas att ett ombud slängde en dement person ut i media.

Du vill verkligen en man ska vara dement. Och det är sjukt. Varför skulle det vara bra?
Skulle vara tragiskt.
2022-02-07, 18:09
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Varför skulle hon få frågor om något som gått rätt till från hennes sida!
Det får väl dom nyfikna fråga Esbjörn om, det är han som bevisligen begått felaktigheter.
Om Esbjörn visar sig nu sakna rättshandlingsförmåga, är det något som en förvaltare ska bestämma.
Men då Esbjörn bevisligen hade rättshandlingsförmåga då han sålde, finns ingen anledning för förvaltare som ser till Esbjörns ekonomiska situation att köpa en sommarstuga för flera miljoner.
För om Esbjörn saknar rättshandlingsförmåga kommer han att bo i BR i Uppsala med hemtjänst osv. inte i Marielund och BR i Västerås säljs, eller så placeras han på hem i Uppsala och båda BR säljs.
2022-02-07, 18:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
.

.

Hur skulle han kunna göra en fastighetsaffär om han är demet?
Då är han inte rätsförmögen och kan ju inte göra sånt enligt dig o dina likar.
Men om hon skulle göra det så kan hon med din beräkning mm få i runda slängar 7 miljonrr eller?
Tycker du huset är värt det?
2a på bollen
2022-02-07, 18:28
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hur skulle han kunna göra en fastighetsaffär om han är demet?
Då är han inte rätsförmögen och kan ju inte göra sånt enligt dig o dina likar.
Men om hon skulle göra det så kan hon med din beräkning mm få i runda slängar 7 miljonrr eller?
Tycker du huset är värt det?
2a på bollen

Och ännu bättre. Han var så dement att han inte gillade Ebbas bud. Utan la fram ett eget.

Cat, Dog, Elephant............
2022-02-07, 18:40
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Absolut inte. En idiot är ju en idiot oavsett omständigheterna. Eller, för citera ett känt ordspråk, "som man bäddar får man ligga."

Esbjörn torde vara en kandidat till Darwin Awards.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in