2022-02-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Ja givetvis så kan hon det, men hon är partiledare för ett riksdagsparti och då kommer moraliska biten att tvinga henne ur affären.
Om detta hade varit två vanliga människor kan den som hävdat god tro gått vidare och ingen hade sagt speciellt mycket om det, men så är det inte här.
Att ett ombud tvinga en dement person ut i media är värre.
Att två advokater fick en dement person skriva på förlikning är värre.
Rent moralisk är de värre.

Skulle fortfarande bevisa att hon handla i god tro och hon försökte förhandla med säljaren vars ombud tvinga ut en dement person i media, vars ord blir värdelösa.

Om man nu kör med två vanliga personer, där säljaren ångrar sig, inte dyker upp på tillträdesdagen, sen hävdar säljarens ombud att säljaren är dement, priset är för lågt och sen skriver på en förlikning.
Vad ska en köpare göra? Köparen försöker förhandla, säljaren vägrar. Köparen har inte märkt av säljaren är dement för köparen är inte läkare. Köparen vill inte erbjuda mer pengar för köparen redan lagt ut pengar och extra pengar för säljaren dök ju inte på tillträdesdagen. Sen skriver båda på en förlikning.
Säljaren är inte dement. Allt är över. Säljaren har ett nytt ombud som hävdar säljaren var tvungen att skriva på förlikningen och säljaren är dement. Bara om köparen slänger in mer pengar så försvinner säljaren, igen.
Vad ska köparen göra?
2022-02-07, 15:47
Medlem
Citat:
Och du fattar tydligen inte att om isf kommer Ebba dra sej ur, sen att deras ombud inte skulle klara av att lösa det juridiska då är endast ännu en rökridå utlagd av er Ebbisar.

Med tanke på hur esb juridiska ombud beter sig så nej.
Ombudet har ju hävdat det handlar inte om huset, utan om pengar.

Ebbisar. Nytt ord som livetsordare använder nu.
Kallar dig livetsordare för du tror livets ord har makt för sätta press på media att sluta skriva om husköpet, samma husaffär som säkert drog in så mycket pengar åt dom.
2022-02-07, 15:53
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Om det är så att det visar sig att Esbjörn har haft jävig juridiska rådgivning i detta så borde allt tas om från dag ett. Ebba vill väll vinna huset för hon har rätt, inte för att Esbjörn saknat adikvat juridisk hjälp.
Så du tycker att om det inte går att bevisa att Esbjörn var dement när kontraktet skrevs så har Ebba inte handlat fel.

Blir underligare och underligare.
Ta och redogör ordentligt för vad den jäviga juridiska rådgivningen är.

Och så väntar jag fortfarande på svaret på den frågan jag ställde dig för länge sedan. Du har ju under tiden gnällt på andra som inte besvarar dina frågor. Passa på och visa att du inte är som dem.
2022-02-07, 16:04
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Blir underligare och underligare.
Ta och redogör ordentligt för vad den jäviga juridiska rådgivningen är.

Och så väntar jag fortfarande på svaret på den frågan jag ställde dig för länge sedan. Du har ju under tiden gnällt på andra som inte besvarar dina frågor. Passa på och visa att du inte är som dem.
…och jag väntar på svar på massa frågor. Så känn dig inte ensam i väntandet.

Jag hade bara en tanke utifrån hur Esbjörns försvar smutskastats här. De verkar ju helt odugliga om man ska lita på den här tråden. Känns väldigt orättvist om Esbjörn inte får relevant juridisk hjälp.

Men jäv skulle det ju kunna vara om personerna som tvingade Esbjörn att skriva på förlikningen på något sätt var påverkade av Ebba eller Truls. Men som sagt jag har inte forskat i deras relationer.
2022-02-07, 16:13
Medlem
Citat:
…och jag väntar på svar på massa frågor. Så känn dig inte ensam i väntandet.

Jag hade bara en tanke utifrån hur Esbjörns försvar smutskastats här. De verkar ju helt odugliga om man ska lita på den här tråden. Känns väldigt orättvist om Esbjörn inte får relevant juridisk hjälp.

Men jäv skulle det ju kunna vara om personerna som tvingade Esbjörn att skriva på förlikningen på något sätt var påverkade av Ebba eller Truls. Men som sagt jag har inte forskat i deras relationer.

Hur kan Truls påverkad två advokater samt esb vän, att få dem tvinga Esb skriva på förlikningen?
De riskera deras karriärer/ vänskap för en förlikning.
Om nu Truls är så mäktig som du verkar tro, hur kunde han inte lyckas med få esb dyka upp på tillträdesdagen och skriva på?

Tror esb fick bra juridiskt hjälp när han fick advokaterna.
2022-02-07, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Esbjörns kompis, som lånade ut bilen till Esb som han mejade ner en flicka med.
Ulf påstår att han fick förklara för Esb att han hade sålt huset.
Ah, tack. Sinnesjuk historia som när allt bakats ner och rätats ut kommer visa att Esb fick det straff han förtjänade, få uppleva sina vänners svek, likt han svek sin särbo när hon blev sjuk.
Vännerna som ville åt ägorna..
Snyggt jobbat, man är som man umgås.
2022-02-07, 16:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ah, tack. Sinnesjuk historia som när allt bakats ner och rätats ut kommer visa att Esb fick det straff han förtjänade, få uppleva sina vänners svek, likt han svek sin särbo när hon blev sjuk.
Vännerna som ville åt ägorna..
Snyggt jobbat, man är som man umgås.

Något straff har inte Esb fått och han lär väl inte få något heller, samhället har en viss förmåga att se mellan fingrarna när det gäller brottslighet som äldre begår.
2022-02-07, 16:22
Medlem
Citat:
Och du fattar tydligen inte att om isf kommer Ebba dra sej ur, sen att deras ombud inte skulle klara av att lösa det juridiska då är endast ännu en rökridå utlagd av er Ebbisar.
Enda sättet för Ebba att "dra sig ur", Även om juristerna "löser det" är att Esbjörn köper tillbaka fastigheten. Det är ingen rökridå, det är så lagtexten ser ut
2022-02-07, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Enda sättet för Ebba att "dra sig ur", Även om juristerna "löser det" är att Esbjörn köper tillbaka fastigheten. Det är ingen rökridå, det är så lagtexten ser ut

Exakt, varför skulle inte det fungerar, bland alla Ebbisar här inne verkar det ju vara fullständigt omöjligt. Men ingen Ebbis vill ju att dessa ord ens skall skrivas.
2022-02-07, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Något straff har inte Esb fått och han lär väl inte få något heller, samhället har en viss förmåga att se mellan fingrarna när det gäller brottslighet som äldre begår.
Va?! Men Ulf då, som lånat ut bilen, trots vetskap om att Esb är oförmögen till att ens släppa en fis? Fick han, Ulf, stå för ev böter?
2022-02-07, 16:30
Medlem
Citat:
Och du väljer såklart att helt bortse från de korrekt påpekade felaktigheterna som ombuden begått
Välja att agera via media istället för att se till att verka för en hävning när tid fanns
När man misslyckas med den ytterst enkla uppgiften så väljer man att driva tesen om att Esbjörn är dement och att huset är undervärderat, vilket man också misslyckas med

Sen den senaste stjärnan lämnar in rena förfalskningar av bevisning som inte ens är relevant för överklagandet.

De enda ombud som faktiskt agerat korrekt i slutänden var Berg&Behm som fick till en förlikning
(efter månader av förhandlingar mellan parterna skall tilläggas)
Citat:
Men herrejisses, släpp Truls nu.
Att han skulle vara någon form av stormogul med makt inom Livets Ord och lokalt i Marielund är ju bara något som dök upp här i tråden via misterseven.

Men forska på du. även en blind höna kan ju hitta ett korn
2022-02-07, 16:33
Medlem
Citat:
Exakt, varför skulle inte det fungerar, bland alla Ebbisar här inne verkar det ju vara fullständigt omöjligt. Men ingen Ebbis vill ju att dessa ord ens skall skrivas.
Det är ingen som sagt att DET sättet är omöjligt
Det som är omöjligt är att Ebba bara backar och ger tillbaka fastigheten vilka vissa Esbjörnisar verkar tro går att göra.

Det gick inte ens 1 sekund efter att kontraktet var påskrivet.

Du kan ju roa dig med att förklara hur det kommer sig att Esbjörn glatt kvitterade ut nästan 4 miljoner från klientmedelskontot om han nu kände sig så tvingad.
Hoppas han håller hårt i de pengarna för de lär han behöva om hans genier till jurister skall försöka köpa tillbaka huset

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in