2022-02-07, 13:59
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Hur är det med din egen teori om vad som hände dagen då Beata försvann?

Motfrågor görs ofta av svarslösa…
Citera
2022-02-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Motfrågor görs ofta av svarslösa…

Pratar du om dig själv? Ärligt talat kan jag inte minnas att du kom med någon teori. Har jag rätt?
Citera
2022-02-07, 14:09
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Pratar du om dig själv? Ärligt talat kan jag inte minnas att du kom med någon teori. Har jag rätt?

Ny motfråga..

Denna fråga du ställer har din polare upprepat till flera..

Vilken tur polisen har som samarbetar med dig för att ”lista ut” ut det hela. Med all din fantasi så kan du säkert hitta allas teorier….För du skrev ju för dem och ”inte för nöjes skull”?
Senast redigerad av Zicksack 2022-02-07 kl. 14:30.
Citera
2022-02-07, 14:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har en helt annan teori. Jag tror att C inte dödade Be*t*. Han vet inte ens var hon hittades och i vilket skick. Hans svar överensstämmer inte med de uppgifter som den rättsmedicinska undersökningen fick. Om de matchade skulle utredningen ha avslutats för länge sedan. Jag är övertygad om att det finns en annan person som dödade Be*t*. Om mina gissningar stämmer kommer C snart att frias från misstanke om mord.

Tack för din teori för det går väl inte att utesluta att hon kan ha blivit upplockad av en liftare om hon försökte smita iväg till Ystad och Polenfärjan efter det sista mötet med C?

Att C sen tydligen har erkänt att han orsakat hennes död kan ju bero på att han hittills kanske trott att hon begick suicid efter alla gräl och bråk?

Att orsaka något kan i teorin betyda en rad olika orsaker.
Citera
2022-02-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för din teori för det går väl inte att utesluta att hon kan ha blivit upplockad av en liftare om hon försökte smita iväg till Ystad och Polenfärjan efter det sista mötet med C?

Att C sen tydligen har erkänt att han orsakat hennes död kan ju bero på att han hittills kanske trott att hon begick suicid efter alla gräl och bråk?

Suicid? Och det var rena turen att han råkade peka ut Bökeberg för polisen? En slump? Skåne har många skrymslen och vrår. Vilken tur C hade som råkade hänvisa polisen till helt rätt ställe att leta efter hennes kvarlevor.
Citera
2022-02-07, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Vilken hjälte som tar ansvar för kvinnans död trots att dom bara bråkat och grälat. Går dock inte riktigt ihop med bilden av maken som misshandlar och hotar sin familj och vägrar skriva på skilsmässopappren.
Att han väntade två månader att berätta att dom bara grälat är också lite märkligt?

Tror du att hon var drivande i bråket? Och han som den ansvarsfulle fader han är, tar med sig barnet och åker därifrån.
Citera
2022-02-07, 14:52
Bannlyst
Jösses vilken tråd.......

Av alla mord och grova brott jag lekmannamässigt har följt, så är argumentationen för att C "är oskyldig" det sämsta jag läst.
När man torkat tårarna från skratt över den enes korkade inlägg, så tar det bara en kort tid så kommer det ett ännu värre.
Finns ju ingen hejd på dumheterna......
JA, polisen följer denna tråd... eller skulle ha gjort, men dom gav nog upp för några månader sen när tråden nådde en bottennivå utan dess like.
Det ingår som en utredningsåtgärd enl PUG att följa sociala medier, men jag är 100% övertygad om att dom inte fått ut ett smack från denna tråden. Ha ha ha ha ha.!!

I samband med att C erkände (2021-11-24 på häktningsförhandlingen i tingsrätten) att han orsakat Beatas död, och innan det även pekade ut platsen vart man kunde finna henne, så hölls ett förhör med honom där han berättade sin version av vad som har hänt.
Efter det så meddelade åklagaren att dom har en KLAR BILD av vad som har hänt.
Hans erkännande stämde väl överens med polisens bild av vad som hänt och vilket händelseförlopp.
Med andra ord kan åklagaren, tillsammans med teknisk bevisning, förhör med andra och med hänsyn av C berättelse, på sannolika skäl få honom häktad för mord.
Det innebär att han med största sannolikhet har mördat Beata.
Visst, han är inte dömd än, men petar man även in statistiken om "hur det brukar vara" så känns det som ett ganska solklart fall.

Det skall bli oerhört intressant att först läsa bortförklaringen i FUP, och sen läsa efterkonstruktionerna i takt med att ny bevisning petas in under näsan på honom.
Livstid för Mord sätter jag min hundring på.

Ha en god dag i solen.
Citera
2022-02-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jösses vilken tråd.......

Av alla mord och grova brott jag lekmannamässigt har följt, så är argumentationen för att C "är oskyldig" det sämsta jag läst.
När man torkat tårarna från skratt över den enes korkade inlägg, så tar det bara en kort tid så kommer det ett ännu värre.
JA, polisen följer denna tråd... eller skulle ha gjort, men dom gav nog upp för några månader sen när tråden nådde en bottennivå utan dess like.
Det ingår som en utredningsåtgärd enl PUG att följa sociala medier, men jag är 100% övertygad om att dom inte fått ut ett smack från denna tråden. Ha ha ha ha ha.!!

I samband med att C erkände (2021-11-24 på häktningsförhandlingen i tingsrätten) att han orsakat Beatas död, och innan det även pekade ut platsen vart man kunde finna henne, så hölls ett förhör med honom där han berättade sin version av vad som har hänt.
Efter det så meddelade åklagaren att dom har en KLAR BILD av vad som har hänt.
Hans erkännande stämde väl överens med polisens bild av vad som hänt och vilket händelseförlopp.
Med andra ord kan åklagaren, tillsammans med teknisk bevisning, förhör med andra och med hänsyn av C berättelse, på sannolika skäl få honom häktad för mord.
Det innebär att han med största sannolikhet har mördat Beata.
Visst, han är inte dömd än, men petar man även in statistiken om "hur det brukar vara" så känns det som ett ganska solklart fall.

Det skall bli oerhört intressant att först läsa bortförklaringen i FUP, och sen läsa efterkonstruktionerna i takt med att ny bevisning petas in under näsan på honom.
Livstid för Mord sätter jag min hundring på.

Ha en god dag i solen.
Det är bara att lägga ihop 2 och 2. Ett par stycken här hävdar med åsnans envishet att summan är 5.
Enligt åkl så beräknas fup komma ut, åtal väckas, i mitten av mars. Och som du säger, så blir det skoj att läsa Cs förhör. Inte långt kvar nu 😊
Citera
2022-02-07, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är bara att lägga ihop 2 och 2. Ett par stycken här hävdar med åsnans envishet att summan är 5.
Enligt åkl så beräknas fup komma ut, åtal väckas, i mitten av mars. Och som du säger, så blir det skoj att läsa Cs förhör. Inte långt kvar nu 😊

Ha ha ha ha.
Kommer inte ens försöka ge mig in i nån diskussion, för jag skulle bara bli irriterad, så jag håller mig utanför denna gången.
Har precis begärt ut gällande dagboksblad för att se om det kommit in nåt nytt krims-krams.
Har ju hänt förut att det ramlat in nåt nytt oväntat dokument som man kan diskutera om medans man väntar.
Citera
2022-02-07, 15:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vilken hjälte som tar ansvar för kvinnans död trots att dom bara bråkat och grälat. Går dock inte riktigt ihop med bilden av maken som misshandlar och hotar sin familj och vägrar skriva på skilsmässopappren.

Fast nu ville han kanske inte skriva på något papper innan de hade kommit överens om vårdnaden? Vi vet dessutom inte ens om paret gemensamt pucklade på varandra? Barbys vittnesmål om en slagen C har också gett oss en inblick i parets destruktiva relation som du verkar förtränga?

Citat:
Att han väntade två månader att berätta att dom bara grälat är också lite märkligt?

Inte alls. Vi vet dessutom ingenting om varför han inte berättade.

Citat:
Tror du att hon var drivande i bråket?

Det går inte att utesluta.
Grälsjuka kvinnor med dålig impulskontroll finns tyvärr lite överallt. Du har kanske läst den här tråden?

För det går väl inte att utesluta självförsvar om vi betänker den där bilden som C visade upp för Barby?

Citat:
Och han som den ansvarsfulle fader han är, tar med sig barnet och åker därifrån.

Vi vet fortfarande ingenting om vad som hänt i anslutning till kvinnans bortgång.
Citera
2022-02-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ha ha ha ha.
Kommer inte ens försöka ge mig in i nån diskussion, för jag skulle bara bli irriterad, så jag håller mig utanför denna gången.
Har precis begärt ut gällande dagboksblad för att se om det kommit in nåt nytt krims-krams.
Har ju hänt förut att det ramlat in nåt nytt oväntat dokument som man kan diskutera om medans man väntar.
Skicka gärna över det när du fått det. Det sista jag läste var en påminnelse om rätt till omhäktesförhandling. Något svar hade inte kommit in då.
Citera
2022-02-07, 15:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det ingår som en utredningsåtgärd enl PUG att följa sociala medier, men jag är 100% övertygad om att dom inte fått ut ett smack från denna tråden.

Tack för att du engagerar dig men det finns faktiskt tidigare exempel på när åklagarens och polisens misstankar om mord helt smulats sönder i både Tingsrätt och Hovrätt eftersom det istället handlade om en tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl.

Det går dock inte att utesluta att dom kan få en tankeställare om dom läser inlägg som detta för ibland eller rätt ofta infrias inte fördomarna när det gäller såna här fall med brott i nära relationer.

Men att som du ta för givet att maken bara ljuger eller är skyldig till alla misstankar låter orimligt med tanke på att inget fall är det andra likt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in