2022-02-07, 07:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi tog profylax mot bieffekterna o kände inte av några biverkningar alls av 3 doser Pfizer....

Jag tog inget alls, var lite yr första dagen (psykosomatiskt?) och hade ont i armen av alla tre sprutorna, 2 Pfizer 1 Moderna.
Citera
2022-02-07, 09:21
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Spela roll, man kan väl vara sjuk av biverkningar. Du verkar göra misstaget att likställa infektion med sjukdom. Har man ingen infektion är man inte sjuk? Så rart av dig att förminska effekterna av vaccinet som en sjukdomskänsla. Tja även viruset kan ge en mild sjukdomskänsla, så vad är din poäng egentligen? Kan man inte vara sjuk av biverkningar? Kan man inte vara sjuk trots att man känner sig sjuk?

Allt detta hänger ihop med underrapporteringen av läkemedels- och behandlingsbiverkningar. Man blundar för hur sjuk de gör en. Man förminskar och förringar och det tas inte på allvar. Undrar egentligen hur mycket ohälsa som skapas av mediciner och behandlingar.

Är den myokardit som ofta drabbar unga män efter vaccinering bara en biverkning? Eller en sjukdom? Det är frågan.

Hur kan man ha myokardit utan att vara sjuk?

Man kan väl säga att vaccinet skapar en inflammation, helt avsiktligt? Är inte inflammation ett sjukdomstillstånd? Är man inflammerad så är man, vare sig det är av vaccin eller virus.

Okej jag förstår du har skapat en alternativ egen fakta kring hur man resonerar kring vaccin/biverkningar/diagnoser. För det jag beskrev var hur det beskrivs på 1177 och FHM och

https://thl.fi/web/infektionssjukdomar-och-vaccinationer/aktuellt/aktuellt-om-coronaviruset-covid-19/vacciner-och-coronaviruset/coronavaccinernas-sakerhet-och-mojliga-biverkningar.

I övrigt är det ganska intressant hur du kan uppleva världshistoriens i särklass mest medialt och vetenskapligt bevakade och kommenterade vaccin är ” underrapporterat”
Citera
2022-02-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Är det viktigt för dig att man blir sjuk av vaccinet? Man kan känna sig sjuk och hängig av vaccinet absolut men är man sjuk? Skulle det gå illa och man råkar ut för något allvarligt så kan man nog säga att man blev sjuk av vaccinet också. Av viruset kan man definitivt bli jäkligt sjuk om man har otur.
Får man t.ex. feber är man väl sjuk? Om det sedan är ett problem är en helt annan fråga.
Citera
2022-02-07, 10:07
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Får man t.ex. feber är man väl sjuk? Om det sedan är ett problem är en helt annan fråga.

Feber är en del av kroppens försvar
Feber är inte en sjukdom utan ett symtom Läkemedel kan således ge upphov till feber.
Citera
2022-02-07, 10:09
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Är det viktigt för dig att man blir sjuk av vaccinet? Man kan känna sig sjuk och hängig av vaccinet absolut men är man sjuk? Skulle det gå illa och man råkar ut för något allvarligt så kan man nog säga att man blev sjuk av vaccinet också. Av viruset kan man definitivt bli jäkligt sjuk om man har otur.

När ni försvarar vaccinet på detta sätt så blir det kontraproduktivt och dom som är skeptiska får vatten på sin kvarn. Jag har försökt påpeka detta men ni är som robotar.

"Nej du blir inte sjuk det är en biverkning" håller inte riktigt och folk tycker att ni skriver skit med följden att dom blir ännu mer misstänksamma.

Min bättre hälft blev helt utslagen i två dagar med feber, frossa och ledvärk av spruta nummer två. Att till exempel ge sig ut på en löprunda då kan vara direkt livsfarligt eller hur? Varför jo för att du har en infektion i kroppen eller förlåt för att kroppen tror den har en infektion. Följderna av löprundan kan bli lika illa oavsett.

Egentligen är det bara semantik om vad det kallas då det finns gott om tillstånd där immunförsvaret reagerar på ofarliga saker som vi kallar sjukdom.
Citera
2022-02-07, 10:13
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Wall of text.

Om du kanske formulera dina inlägg med korrekta styckeinedelningar istället för att bombardera inlägget med 30+ oneliners som gör det hela svårläsligt och osamanhängande.

F.ö om vaccinet är en liten del av covid som triggar spikprotein, varför kan man inte smitta om man får symptom som vaccinerad? Vad skiljer det sig från att få covid från någon annan?
Citera
2022-02-07, 10:17
Medlem
Hörde på radio att dom refererade till ett nytt uttalande från FHM och Tegmark att det "förmodligen blir årliga covid-19 injektioner.
Men kanske inte för alla över 12."

Så kanske årliga injektioner för hela befolkningen över 12 då.

Någon som vet vilket uttalande radion kan ha refererat till?
Citera
2022-02-07, 10:17
Medlem
jymdjakets avatar
Nya Zeeland ligger kvar på 53 döda. Kring 1/3 av befolkningen boostad. I Sverige försöker man intala sig att deras intelligenta åtgärder inte var värt det och drömmer blygt om Tegnells hand mot ens innanlår.
Citera
2022-02-07, 10:20
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
När ni försvarar vaccinet på detta sätt så blir det kontraproduktivt och dom som är skeptiska får vatten på sin kvarn. Jag har försökt påpeka detta men ni är som robotar.

"Nej du blir inte sjuk det är en biverkning" håller inte riktigt och folk tycker att ni skriver skit med följden att dom blir ännu mer misstänksamma.

Min bättre hälft blev helt utslagen i två dagar med feber, frossa och ledvärk av spruta nummer två. Att till exempel ge sig ut på en löprunda då kan vara direkt livsfarligt eller hur? Varför jo för att du har en infektion i kroppen eller förlåt för att kroppen tror den har en infektion. Följderna av löprundan kan bli lika illa oavsett.

Egentligen är det bara semantik om vad det kallas då det finns gott om tillstånd där immunförsvaret reagerar på ofarliga saker som vi kallar sjukdom.
Om du tar tid att läsa fakta kaske du inte skriver massa egna tankar och funderingar.
Det handlar inte om att försvara covid vaccin utan vad feber är.
Nej feber är inte en sjukdom utan ett symptom.

Så här står det på 1177 om feber

Feber är inte en sjukdom utan ett symtom på att någonting är fel i kroppen. Feber är inte farligt eller skadligt i sig, utan är en del av kroppens naturliga försvar mot till exempel främmande virus och bakterier.

https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/sjukdomar--besvar/infektioner/feber/feber/
Citera
2022-02-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Nya Zeeland ligger kvar på 53 döda. Kring 1/3 av befolkningen boostad. I Sverige försöker man intala sig att deras intelligenta åtgärder inte var värt det och drömmer blygt om Tegnells hand mot ens innanlår.

Jag förstår att du längtar efter att bo i ett land som inte tar emot sina egna medborgare..
Citera
2022-02-07, 11:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen

Ja det blir en semantisk diskussion, men du kan få feber och frossa av en massa andra vaccin, men då är det tydligen inte lika viktigt och de flesta skakar det av sig, det är bara viktigt när man får ett covidvaccin för då blir man sjuk om man får feber - jättefarligt liksom.

Edit:
Det är dumt att ge sig ut på en löprunda om man precis blivit vaccinerad. Då ska kroppen få vila och göra sitt.
Senast redigerad av revodneb 2022-02-07 kl. 11:12.
Citera
2022-02-07, 11:21
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Om du tar tid att läsa fakta kaske du inte skriver massa egna tankar och funderingar.
Det handlar inte om att försvara covid vaccin utan vad feber är.
Nej feber är inte en sjukdom utan ett symptom.

Så här står det på 1177 om feber

Feber är inte en sjukdom utan ett symtom på att någonting är fel i kroppen. Feber är inte farligt eller skadligt i sig, utan är en del av kroppens naturliga försvar mot till exempel främmande virus och bakterier.

https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/sjukdomar--besvar/infektioner/feber/feber/

Jo det handlar det visst om att försvara vaccinet.

Jag är FÖR vaccin men så pass intelligent att jag förstår att får du riktigt kraftiga biverkningar så kan du klassas som sjuk även om du inte har en infektion.

Som sagt semantik.

"Jag sjukanmäler mig"
"Jag biverkningsanmäler mig"

Jaja det ända ni åstakommer tror jag är att fler ratar vaccinet då dom tycker att ni förskönar.
En ärlig och öppen dialog tror jag är bättre där man förstår att gemene man kan tycka att man faktiskt kan klassas som sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in