2022-02-07, 09:31
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad har du för belägg för detta påstående, eller är det ytterligare en lögn till din långa lista på falsarier om glasverandor och annat som du sedan har fått korrigera när du avslöjats?
Skäms! Jag skriver ju att jag inte vet. Men det lägger du under spoilern. Så pinsamt av dig.
2022-02-07, 09:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Mr7 förstår allt mycket väl, vad detta just nu handlar om, men Mr7 förstår också att om Esbjörn bedöms dement, så kommer hela affären falla som ett korthus i hög vind.
och allra värst kommer det då att blåsa om och i kring den som drog igång hela denna så skamfulla "husaffär" - dement blir man inte hux flux från den ena dagen till den andra utan det är en sjukdom som till en början långsamt framskrider men övergår efter vart till ett allt snabbare accelererande förlopp

(extra - såg nu på morgon-TV att vi kan se Ebba i TV4:as partiledardebatt i kväll kl 20:00)
Senast redigerad av kubun 2022-02-07 kl. 09:44.
2022-02-07, 09:36
Medlem
Q6s avatar
Då ett flertal i tråden inte förstår vad målet i detta fallet handlar utan svävar ut i något allmänt svammel så är det dags att påminna om att målet handlar om överklagande av stadsfästelse av förlikningen.

Förlikningen har förhandlats fram utav Esbjörns ombud och har presenterats för honom innan han skrev under den.

Det första skälet till överklagande är:

Jag kände inte till att jag skjutsades till ett möte i Uppsala av min vän Monica P för att skriva under ett förlikningsavtal i hennes hus i Uppsala. Jag fick veta detta i bilen på väg till hennes bostad. Jag sa då ifrån flera gånger att jag inte ville skriva under något avtal innan jag i lugn och ro fick läsa igenom det tillsammans med min vän Ulf Lööv.

Vi vet inte hur många gånger som Esbjörn fick läsa igenom förlikningen innan han skrev under den. Vilken roll som Ulf Lööv har spelat vet vi inte, det vi kan klargöra är att han inte har varit varken ombud eller part i målet.

Om Monika har hämtat Esbjörn under någon annan förespegling känns djupt omoraliskt men det är inte fråga om något tvång och Esbjörn benämner fortfarande Monika som en vän.

Inget av det som Esbjörn har anfört som sitt första skäl är styrkt och det har inte ens gjorts försök att styrka överklagandet.

Även om det skulle vara styrkt så skulle det knappast vara skäl nog att riva upp stadsfästelse av förlikningen.
Senast redigerad av Q6 2022-02-07 kl. 09:43.
2022-02-07, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Skäms! Jag skriver ju att jag inte vet. Men det lägger du under spoilern. Så pinsamt av dig.
Varför skriver du skvaller som du inte vet, det om något är väl pinsamt?
2022-02-07, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
och allra värst kommer det då att blåsa om och i kring den som drog igång hela denna så skamfulla "husaffär" - dement blir man inte hux flux från den ena dagen till den andra utan det är en sjukdom som till en början långsamt framskrider men övergår efter vart till ett allt snabbare accelererande förlopp

(extra - såg nu på morgon-TV att vi kan se Ebba i TV4:as partiledardebatt i kväll kl 20:00)

Det förstår även alla på Ebbas sida i denna tråd, men de måste givetvis förneka det.
Fatta hur drevet skulle bli på Ebba om nu Esbjörn bedöms dement och Ebba likväl fullföljer affären, hon kommer att kölhalas.

Nej alla Ebbas vänner, om Esbjörn bedöms är det ”ten and out” för Ebba.
2022-02-07, 09:54
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Då ett flertal i tråden inte förstår vad målet i detta fallet handlar utan svävar ut i något allmänt svammel så är det dags att påminna om att målet handlar om överklagande av stadsfästelse av förlikningen.

Förlikningen har förhandlats fram utav Esbjörns ombud och har presenterats för honom innan han skrev under den.

Det första skälet till överklagande är:

Jag kände inte till att jag skjutsades till ett möte i Uppsala av min vän Monica P för att skriva under ett förlikningsavtal i hennes hus i Uppsala. Jag fick veta detta i bilen på väg till hennes bostad. Jag sa då ifrån flera gånger att jag inte ville skriva under något avtal innan jag i lugn och ro fick läsa igenom det tillsammans med min vän Ulf Lööv.

Vi vet inte hur många gånger som Esbjörn fick läsa igenom förlikningen innan han skrev under den. Vilken roll som Ulf Lööv har spelat vet vi inte, det vi kan klargöra är att han inte har varit varken ombud eller part i målet.

Om Monika har hämtat Esbjörn under någon annan förespegling känns djupt omoraliskt men det är inte fråga om något tvång och Esbjörn benämner fortfarande Monika som en vän.

Inget av det som Esbjörn har anfört som sitt första skäl är styrkt och det har inte ens gjorts försök att styrka överklagandet.

Även om det skulle vara styrkt så skulle det knappast vara skäl nog att riva upp stadsfästelse av förlikningen.

Om det är så att han blev framtvingad så borde det finnas en polisanmälan för detta.
Och varför har han inte gjort det, då vissa anser den nedsågade granen på EBs tomt är ett brott som måste anmälas om nu detta inte är anmält ?
Man kan ju förstå varför dom har handlat så för att hela affären skulle uppdagas och med den deras plan och smutskastning.

Det verkar vara en samling av väldigt mysko personer som han omger sig med den där Esb
2022-02-07, 09:55
Medlem
Citat:
Det förstår även alla på Ebbas sida i denna tråd, men de måste givetvis förneka det.
Fatta hur drevet skulle bli på Ebba om nu Esbjörn bedöms dement och Ebba likväl fullföljer affären, hon kommer att kölhalas.

Då har hon handlat i god tro.
Förstår du ens om nu esb är dement, då har esb första ombud tvingat han ut media. Allt esb har sagt blir värdelöst.
Sen blir det även problem för advokaterna som Esb hade.
Blir även svårt att bevisa att esb var tvungen att skriva på förlikningen som hans nuvarande ombud hävdar.

Varför hoppas flera på att esb ska vara dement?
2022-02-07, 09:55
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Vilken otur för dom som hoppas att han ska vara det, då han var rättsförmögen då affären gjordes och även fullmakten.
Så det påverkar INTE affären som är gjord.
2022-02-07, 09:59
Medlem
Q6s avatar

Det andra skälet till överklagande är:

Det känns samtidigt fel att jag till dags datum inte har fått någon kopia eller originalet av sekretessavtalet.

Rättsligt bindande sekretessbelagda dokument har normalt med en paragraf om att de inte får kopieras, misstänker att det gäller även detta avtal.

Detta känns som en rent administrativ sak mellan Esbjörn och hans ombud och inget som skall belasta hovrätten.

Att SH överhuvudtaget skulle beakta detta i sitt beslut är inte troligt så om det är bevisat eller ej kan vi bortse ifrån.
Senast redigerad av Q6 2022-02-07 kl. 10:43.
2022-02-07, 10:11
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Har du inte ännu begripit att Esbjörn har fullföljt affären efter att han skrev under förlikningen?
Efter att Esbjörn skrev under tog han emot 3,4 milj från Berg & Behm advokatbyrå.
Efter att Esbjörn tog emot dessa 3,4 milj, återtog han ca 400.000:- från länsstyrelsen (handpenning)
Efter att Esbjörn återtog ca 400.000:- från länstyrelsen, skrev han ett köpebrev åt Ebba (kvitto)
Det är faktiskt Esbjörn som redan har fullföljt fastighetsförsäljningen, Ebba behöver inte göra något.

Men har Esbjörn med hjälp av advokater och vän lurat till sig nästan 4 milj trots att han är dement?
2022-02-07, 10:28
Medlem
Citat:
Mr7 förstår allt mycket väl, vad detta just nu handlar om, men Mr7 förstår också att om Esbjörn bedöms dement, så kommer hela affären falla som ett korthus i hög vind.
Men då förstår du fel. Lagar fungerar inte retroaktivt. Om Esbjörn ÄR dement är fullkomligt irrelevant.
Det ENDA som räkans är om han VAR DEMENT VID TILLFÄLLET. Och det var han inte.
Ingenting faller - eftersom ingen har haft något att invända mot det.
2022-02-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

EXAKT - dement blir man inte hux flux. Och inte heller över en natt bara för att slippa undan en husaffär.
Tur att det finns ett antal utredningar och journaler som under lång tid följt Esbjörns utveckling mot ickedemens och subjektiva minnesproblem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in