2022-02-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Faktum är att svängningen i opinionen började redan när Ebba "avslöjade" att Esbjörns ombud var en grovt kriminell och en skattesmitare. När Esbjörn överklagade förlikningen så var den svängningen sedan länge fullbordad. Alla har insett att det förvisso är två som är problemet i den här tvisten men att det problemet stavas Esbjörn och Binninge.

När Ebba kallade det hela för en fars, så var det bara ännu en bekräftelse för den stora massan.

Ja, ett gäng snorvalpskommunister som är rädda för Ebba och som inte kan åstadkomma något på egen hand

Inte omöjligt att de svagbegåvade primaterna Jonna Sima och Anders Lindberg på AB:s ledarsida gör ett försök att knipa en billig poäng, men knappast sannolikt att LO ger sitt tillstånd.
2022-02-06, 23:42
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
OM så är fallet så borde ju skattemyndigheten kanske ta och göra ett besök och få be om att ta sig en titt
Så du menar på fullaste allvar att Odalsgårdens eventuella handkassan är relevant för Ebba och Esbjörns fastighetsaffär. Men att spekulera kring Truls är det inte. Goddag yxskaft! Du lever i en värld där skyddslapparna är feta och sanningen är underordnad.

Citat:
Faktum är att svängningen i opinionen började redan när Ebba "avslöjade" att Esbjörns ombud var en grovt kriminell och en skattesmitare. När Esbjörn överklagade förlikningen så var den svängningen sedan länge fullbordad. Alla har insett att det förvisso är två som är problemet i den här tvisten men att det problemet stavas Esbjörn och Binninge.
Men det är väl ingen sanning. I Sifos senast mätning från 22-01-21 minskar KD 0,7 procentenheter. Kommentaren är denna.
Citat:
Kristdemokraterna (4,4%)
Partiet tappar signifikant ner till 4,4 procent och tappet utgörs främst av en ström till M men vi hittar också väljare som går både till S och SD. Kristdemokraterna ligger nu långt under sitt valresultat på 6,3 procent. Vi har nu tre partier som ligger nära eller under spärrgränsen
Nu är ju självklart den troligaste förklaringen att de som jobbat på sifo hatar Ebba. Men i mina ögon är dessa inte siffror som visar att väljarna inte har förtroende för Ebba.

Nu nämner du två personer som orsak till hela fastighetsgaten. Om dessa två personer är de drivande. Om dessa två personer är de som driver detta, inte för att Esbjörn ångrat sig, utan för att de hatar Ebba.

Hur kan det då vara okey för Ebba att hänga ut alla övriga personer hon hängt ut. Samt att de hängts ut här. Hur många vad det på er dödslista? 7 personer va?

För mig är det omöjligt att förstå att det är okey för er och Ebba att agera så. Men att offerkoftan åker på och ni talat om att det enbart är av ett hat för Ebba och en vilja att söndra. Om jag tar upp Truls och Karins chefs vänskap, Eller har frågor om hurvida Karin och eller Theo är medlemmar i en församling. Och vilka nätverk deras respektive har. För hade inte Theo en morbror som jobbade på banken där Esbjörn försökte återföra handpenningen till Ebbas konto.( jag har ingen aning om Theos släktingar. Jag bara försöker exemplifiera på vilket sätt det talas om team Esbjörn här.
Citat:
När Ebba kallade det hela för en fars, så var det bara ännu en bekräftelse för den stora massan.
Ursäkta, vad sa du att det var sa du? Få partiledare har fått så mycket kritik som Ebba för sin retorik. Iallafall en 5-6 gånger under det senaste året har hon varit på löpet för saker hon sagt, nazisterna, hon gämförde någon med en diktator, hon påstod att Magdalena styrde Boxaren.

Ebba Busch ebbaterar, för det gör Ebba alltid. Vist säger Ebba att det är en fars. Men den stora massan litar inte på att det inte är hon själv som är största boven i farsen. Det är det dalande väljarstödet ett tydligt tecken på.
Citat:
Ja, ett gäng snorvalpskommunister som är rädda för Ebba och som inte kan åstadkomma något på egen hand
Kan du inte svara på en fråga. Om det inte var Ebba som var i denna soppa utan Nooshi Dadgostar, skulle du stå på Nooshis sida i detta? Skulle du vara lika aktiv i tråden och försvara henne med samma glöd som du försvarar Ebba?
2022-02-06, 23:44
Medlem
Knut-Annes avatar
Jag börjar misstänka att Hovrätten, trots allt, inväntar läkarutlåtandet om Esbjörn.
Varför skulle det annars dröja så?
2022-02-06, 23:48
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag börjar misstänka att Hovrätten, trots allt, inväntar läkarutlåtandet om Esbjörn.
Det tror jag oxå. Troligtvis tycker de att Barrys utlåtande och Ebbas expertutlåtande klargjorde om Esbjörn är dement eller inte. Och tycker därför att det är värt att vänta in resultatet av den riktiga demensutredningen.
2022-02-06, 23:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tisdag, min magkänsla säger tisdag
2022-02-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Har en journalist fått munkavel? Detta är ju oerhört allvarligt. Kan det vara så att Truls har känningar högt uppe i media hierarkin och dragit i lite trådar? Det skulle vara extremt allvarligt och ett hot för demokratin.

Nej! Självklart inte Truls. Det är numera känt att Brännströms expressenkollega Johan T Lundvall är gift med Elisabeth Lüllmaa och att Brännström inte agerat som journalist utan som pressekreterare åt familjen Lüllmaa. Tyvärr kom Brännström snett in i storyn eftersom han från början blev matad med en felaktig uppgift om fastighetens värde. Expressen försöker nu minimera skadan genom total tystnad.

http://tpics.lokus.se/unt/pdf/12204230.pdf
2022-02-07, 05:28
Avslutad
Citat:
Det tror jag oxå. Troligtvis tycker de att Barrys utlåtande och Ebbas expertutlåtande klargjorde om Esbjörn är dement eller inte. Och tycker därför att det är värt att vänta in resultatet av den riktiga demensutredningen.

Att SH inväntar utredningen är i mina ögon självklart, allt annat vore en skandal.
Känns även tryggt att veta SH inte lyder under obehagliga Ebba utan står upp för sanningen och låter inte sej påverkas av Ebbas maktfullkomliga beteende.
2022-02-07, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Att SH inväntar utredningen är i mina ögon självklart, allt annat vore en skandal.
Känns även tryggt att veta SH inte lyder under obehagliga Ebba utan står upp för sanningen och låter inte sej påverkas av Ebbas maktfullkomliga beteende.
Har du uppgifter på att Svea hovrätt avvaktar en pågående demensutredning på Bolin?

Har Tingsrätten i Uppsala enligt din åsikt visat sig lyda under Busch och struntat i sanningen?
2022-02-07, 05:52
Medlem
Citat:
Om det är klargjort sedan tidigare i Barrys utlåtande om Esbjörn är dement eller inte så finns det väl ingen anledning att avvakta en till?

Varför beställde inte ”Johann ” en riktig demensutredning på en gång om team Esbjörn visste att Esbjörn Bolin var dement? Var inte det väldigt inkompetent?
2022-02-07, 06:49
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Så du menar på fullaste allvar att Odalsgårdens eventuella handkassan är relevant för Ebba och Esbjörns fastighetsaffär. Men att spekulera kring Truls är det inte. Goddag yxskaft! Du lever i en värld där skyddslapparna är feta och sanningen är underordnad.

Men det är väl ingen sanning. I Sifos senast mätning från 22-01-21 minskar KD 0,7 procentenheter. Kommentaren är denna.

Nu är ju självklart den troligaste förklaringen att de som jobbat på sifo hatar Ebba. Men i mina ögon är dessa inte siffror som visar att väljarna inte har förtroende för Ebba.

Nu nämner du två personer som orsak till hela fastighetsgaten. Om dessa två personer är de drivande. Om dessa två personer är de som driver detta, inte för att Esbjörn ångrat sig, utan för att de hatar Ebba.

Hur kan det då vara okey för Ebba att hänga ut alla övriga personer hon hängt ut. Samt att de hängts ut här. Hur många vad det på er dödslista? 7 personer va?

För mig är det omöjligt att förstå att det är okey för er och Ebba att agera så. Men att offerkoftan åker på och ni talat om att det enbart är av ett hat för Ebba och en vilja att söndra. Om jag tar upp Truls och Karins chefs vänskap, Eller har frågor om hurvida Karin och eller Theo är medlemmar i en församling. Och vilka nätverk deras respektive har. För hade inte Theo en morbror som jobbade på banken där Esbjörn försökte återföra handpenningen till Ebbas konto.( jag har ingen aning om Theos släktingar. Jag bara försöker exemplifiera på vilket sätt det talas om team Esbjörn här.
Ursäkta, vad sa du att det var sa du? Få partiledare har fått så mycket kritik som Ebba för sin retorik. Iallafall en 5-6 gånger under det senaste året har hon varit på löpet för saker hon sagt, nazisterna, hon gämförde någon med en diktator, hon påstod att Magdalena styrde Boxaren.

Ebba Busch ebbaterar, för det gör Ebba alltid. Vist säger Ebba att det är en fars. Men den stora massan litar inte på att det inte är hon själv som är största boven i farsen. Det är det dalande väljarstödet ett tydligt tecken på.
Kan du inte svara på en fråga. Om det inte var Ebba som var i denna soppa utan Nooshi Dadgostar, skulle du stå på Nooshis sida i detta? Skulle du vara lika aktiv i tråden och försvara henne med samma glöd som du försvarar Ebba?

Vad finns det för bevis för att Truls har något med fastughetsaffären att göra? Det räcker inte att han är Ebbas pappa. Vad finns det för bevis att Livets ord/annan församling är inblandad? Eller bankpersonal?

Vilka personer har Ebba hängt ut, förutom Binninge? Och hur har hon hängt ut dessa?

Om politiker hamnade på löpet automatiskt när de sa tveksamma saker, borde sossarna Strandhäll och Morgan ha en helsida varje dag. Men ser aldrig att deras påhopp och felaktigheter hamnar där, utan stannar på twitter. Så alla politiker behandlas inte lika av media.

För att svara på din sista fråga, ja, jag hade ansett att till och med Strandhäll hade haft rätt här, om det var hon och inte Ebba, trots att jag kraftigt ogillar Strandhäll och hennes sätt. För följer man stigen med fakta, istället för stigen med känslor, så hamnar man på samma ställe varje gång.
2022-02-07, 06:53
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Så de väntar in en riktig demensutredning för att inget och ingen tidigare pekat på demens? Verkar ologiskt. Och de gör det trots att tidsramen för inlämning av bilagor har passerats?

Vad skulle en demensdiagnos ens bevisa i det överklagande de lämnat in? Bara det är ologiskt.
2022-02-07, 07:22
Medlem
Citat:
För hade inte Theo en morbror som jobbade på banken där Esbjörn försökte återföra handpenningen till Ebbas konto.
Vad har du för belägg för detta påstående, eller är det ytterligare en lögn till din långa lista på falsarier om glasverandor och annat som du sedan har fått korrigera när du avslöjats?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in