Citat:
Ursprungligen postat av
Yoyo5050
Jag tycker att bevisbördan ligger på dig
Klart du gör. Eftersom du inte har några bevis FÖR dina gudar.
Citat:
eftersom tron på att det finns gud som skapat allt en högre makt har funnits i alla år genom tiden oavsett vilken gud man trodde på.
Att vidskepelse har alltid funnits är inte bevis för gudar.
Citat:
Det ligger innerste inne hos alla människor att det finns någon högre väsen som medvetet har skapat världsalltet.
Nej, det gör det inte. Det är inlärt från tidigare vidskepliga generationer.
Citat:
Detta är inte något konstigt för mig eftersom det står redan i Koranen.
Nej, självklart inte. Det står mycket knäppt i alla möjliga religiösa manualer.
Citat:
Men nu i vår modern tid kommer några osäkra individer som du som tror på "vetenskapsmän" och säger emot alla dessa miljardtals människor och vill att de ska bevisa.
Trist att de inte kan bevisa det då, eller hur? Alla dessa miljarder som står handfallna när bevis efterfrågas.
Citat:
Vet du vad även du tror på Gud och som sitter innerste inne.
Nej, men jag förstår att du gärna vill tro det.
Citat:
Din tro uppstår mest när du genomgå stor prövning och ingen kan hjälpa dig då kommer du att be Gud om hjälp medvetet eller omedvetet.
Om det skulle vara så, så hade det varit på grund av desperation och för att idén planterats där av sådana som tror på vidskepelser. Om man även ber till Zeus, Oden och Djävulen själv om hjälp, betyder det att de också finns?
Tänk vad lätt det är att demonstrera hur du själv tydligt visat att du inte har några som helst bevis för dina egna vidskepelser.