2022-02-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
De råd du ger här har jag praktiserat i 40 år. Det hjälper dock inte om du hamnar framför ett barn som sitter och sparkar dig i ryggen hela resan eller ständigt tillåts stå upp i sätet och sprida leksaker omkring sig.
Självklart är det så, om man har en förälder bakom som tillåter det. I det läget kan man bara hoppas att det går att få föräldern att ta reson och hålla ordning på barnet.
Citera
2022-02-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Selkirk
Självklart är det så, om man har en förälder bakom som tillåter det. I det läget kan man bara hoppas att det går att få föräldern att ta reson och hålla ordning på barnet.

Försökte en gång. Tyvärr slutade der med att ungdl..veln skrek resten av resan. Vilket som är att föredra är svårt att avgöra.
Citera
2022-02-05, 13:28
Medlem
Citat:
På den tiden jag reste i tjänsten eller reste med reguljärflyg runt om i världen upplevde inte jag heller några problem. Det är resorna till semesterorterna som är problemet. De senaste 10 åren har jag aldrig kunnat undvika skrikande ungar. Det räcker att du hamnar bredvid en. Oftast finns det dock mer än ett föräldrapar som släpat med sina småungar på planet.
Jag har vid något tillfälle försökt boka stol där jag trott att det är minst sannolikt att ungarna placeras. Ingen framgång då de kan placeras precis var som helst i planet och tom tillåts boka stolplats själva. Varför inte avsätta tex platserna längst bak till barnfamiljer. Då skulle de i första hand bara störa varandra och vi som inte uppskattar barnskrik och barnfötter i ryggen kunde boka våra platser längst fram.
Jag har väldigt begränsad erfarenhet av charterflyg, jag åker nästan alltid reguljärt även vid privatresor och har gjort så även när mina barn var små och åkte med, men kan tänka mig att det på charter till populära ställen kan bli mer störning från barn (dvs att deras föräldrar inte håller ordning på barnen).
Citera
2022-02-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Selkirk
Jag har väldigt begränsad erfarenhet av charterflyg, jag åker nästan alltid reguljärt även vid privatresor och har gjort så även när mina barn var små och åkte med, men kan tänka mig att det på charter till populära ställen kan bli mer störning från barn (dvs att deras föräldrar inte håller ordning på barnen).

Som jag svarat någon tidigare har jag inte åkt charter de senaste åren och trodde det skulle vara bättre på reguljärflygen. Tyvärr har föräldrarna till marodörerna hittat dit också. Inser att det inte finns en lösning på problemen då dessa föräldrar aldrig kommer att ta sitt förnuft (som de uppenbart saknar) till fånga. Får bita i det sura äpplet och hoppas på turen varje gång jag kliver på ett flygplan. Själv kan jag inte styra över hur flygbolagen väljer att boka in resenärer.
Citera
2022-02-05, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Fast du kan ju uppenbarligen stänga av stereon och du kan ju uppenbarligen själv hålla käften, så din liknelse är lika haltande som den är efterbliven.

Barn skriker, gilla läget. Har du problem med barn på planet kan du vända dig till bolaget som sålt biljetterna.

Chartra eget flyg eller ta med hörlurar. Eller ta tåget, där säljs det biljetter till tysta vagnar.

Ja och en normal vuxen kan välja att inte ta med skrikmaskinen. Men den kommer med iaf.
Så det är något dom gör medvetet.

Låt oss åka på semester med vårat barn som har kolik.
Och ta med syskonen som alltid bråkar och hatar allt.
Toppenide ja så gör vi.
Citera
2022-02-05, 13:58
Avslutad
Citat:
Som jag svarat någon tidigare har jag inte åkt charter de senaste åren och trodde det skulle vara bättre på reguljärflygen. Tyvärr har föräldrarna till marodörerna hittat dit också. Inser att det inte finns en lösning på problemen då dessa föräldrar aldrig kommer att ta sitt förnuft (som de uppenbart saknar) till fånga. Får bita i det sura äpplet och hoppas på turen varje gång jag kliver på ett flygplan. Själv kan jag inte styra över hur flygbolagen väljer att boka in resenärer.

Precis.
Och flygbolagen kan ju inte neka folk att flyga. Det vore diskriminering.
Så flygbolagen kan man ju inte skylla på.

Nej det är folk som medvetet tar med sig en skrikmaskin på flyget. Dom vet redan innan att dom kommer störa alla 300 passagerare. Och jag tror dom njuter av det
Citera
2022-02-05, 16:50
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Ja och en normal vuxen kan välja att inte ta med skrikmaskinen. Men den kommer med iaf.
Så det är något dom gör medvetet.

Låt oss åka på semester med vårat barn som har kolik.
Och ta med syskonen som alltid bråkar och hatar allt.
Toppenide ja så gör vi.

Nej, man kan inte välja att inte ta med barnet. Man kan välja att inte åka alls. Det är vad det handlar om. Idén om att småbarnsfamiljer ska vara bundna till hemmet för att du stör dig på några timmars barnskrik är stendum. Sätt på dig hörlurarna istället för att vara en sån överkänslig mes.
Citera
2022-02-05, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Nej, man kan inte välja att inte ta med barnet. Man kan välja att inte åka alls. Det är vad det handlar om. Idén om att småbarnsfamiljer ska vara bundna till hemmet för att du stör dig på några timmars barnskrik är stendum. Sätt på dig hörlurarna istället för att vara en sån överkänslig mes.

Men det är ju inte bara någon timme.

Det är hela flygresan. Hela tågresan.
Varje morgon på hotellet. Och sen hela flygresan och tågresan hem.
Konstant detta skrik
Citera
2022-02-05, 17:39
Medlem
PerniWhas avatar
Spontant skulle jag nog säga att det är enklast att resa ihop om man ändå ska till samma ställe.

Sedan hur den lille telingen för sig är en helt annan grej.
Citera
2022-02-05, 17:54
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
De saknar förmåga att tryckutjämna, varvid de sitter och har ont i öronen under hela flygresan. Nej, det går inte över förrän de landat. Det är bristande föräldraskap att tvinga med sig småbarn på flyg.

Skitsnack. Tryckutjämning löses lätt genom att dom ammar, tuggar på nån liten godisbit eller gäspar (vilket små barn gör ofta). Dom har inte ont i öronen under flygresan. Om dom gråter så beror det på alla normala skäl (hungrig, trött, mm, mm). Det är ingen skillnad om dom är hemma i vardagsrummet eller i ett flygplan.
Citera
2022-02-05, 20:50
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Men det är ju inte bara någon timme.

Det är hela flygresan. Hela tågresan.
Varje morgon på hotellet. Och sen hela flygresan och tågresan hem.
Konstant detta skrik

Nej, det är det inte. Jag vet inte hur dina barn beter sig, men barn som skriker konstant är minst sagt ovanligt.

Jag tror aldrig att jag har blivit störd av småbarn under hotellvistelser.

Det låter som om du gör bäst i att hålla ditt ömma sinne hemma, så du inte blir så störd.
Citera
2022-02-05, 21:00
Medlem
Jag reste med tvååring och det funkade bra. Vi visste vi hade en unge som inte skriker så ofta, men det var ändå en jobbig resa för ungen så lite skrik blev det.

Jag kan stå ut med barnskrik en kort period, men undrar verkligen hur föräldrarna tänkte ifall barnet skriker och gråter i flera timmar i sträck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in