2022-02-05, 15:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag har konstaterat för länge sedan att "enough" bara trollar/tramsar.

JA säger att han tror att SE är mördaren, "jag kan inte se att någon annan kan ha gjort det".

https://www.expressen.se/tv/nyheter/-jan-arvidson-jag-har-en-kansla-av-att-han-ville-beratta-/

Du kanske ska läsa mina inlägg innan du citerar saker jag redan svarat på. För jag jag har inte sagt det du antyder. Nu tror han att det var SE för att han la sig i utredningen, 1993 trodde hade han inte en misstanke på SE.
(FB) Skandiamannen

(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-02-05 kl. 15:46.
Citera
2022-02-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
När det gäller klippet tror jag precis som med allt annat, att det är bäst att se det själv och avgöra ...

"It is what it is" ... "Enough" gör sina tolkningar och levererar sedan korta statements som ska peka som mycket som möjligt åt att SE är oskyldigt vittne ... intet nytt under solen där ...

Men som vanligt bäst att gå till källan och inte någons tolkning av källan - även om man kan väga in vad de säger i smeten om man tycker det har relevans ...

SE sprang efter poliserna , ja då sprang han ju också efter GM rent "logiskt" .

Kanske skulle Brezjnev diskutera ekonomi mer förutsättningslöst än vad "Enough" diskuterar Palmemordet ...?

Jag kan ju tycka att om man är i den här tråden bör man kunna se att det finns en åtminstone mikroskopisk chans att SE kan vara mördaren. Om inte är man antagligen mest intresserad av att tjafsa. Finns en tråd om en misstänkt mördare där det finns "indicie på indicie" så varför man inte lägger fram sin teori där är märkligt. Kanske roligare att göra narr av andra.
Senast redigerad av Makarov.24 2022-02-05 kl. 15:42.
Citera
2022-02-05, 15:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
När det gäller klippet tror jag precis som med allt annat, att det är bäst att se det själv och avgöra ...

"It is what it is" ... "Enough" gör sina tolkningar och levererar sedan korta statements som ska peka som mycket som möjligt åt att SE är oskyldigt vittne ... intet nytt under solen där ...

Men som vanligt bäst att gå till källan och inte någons tolkning av källan - även om man kan väga in vad de säger i smeten om man tycker det har relevans ...

SE sprang efter poliserna , ja då sprang han ju också efter GM rent "logiskt" .

Kanske skulle Brezjnev diskutera ekonomi mer förutsättningslöst än vad "Enough" diskuterar Palmemordet ...?

Ok. Om du är saklig i din kritik. Vad har jag fel i? Jag har sagt att journalisten inte nämner något om ett erkännande. Det gör han inte. Det är bara att lyssna
Att han inte trodde på något sätt vid intervjun att SE var GM. "Helt bortom all misstanke för mig". Att han blev förvånad när SE pekades ut. Att han nu tror att SE är GM av anledningen att han lagt sig i utredningen. Det är bara att lyssna.
Citera
2022-02-05, 15:43
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du kanske ska läsa mina inlägg innan du citerar saker jag redan svarat på.
(FB) Skandiamannen
Jag vet att dina inlägg kräver att man läser dem under lupp.

Vi kan nöja oss med att konstatera att JA tror att SE är mördaren, och strunta i vad han tror om SE också ville erkänna det.
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-02-05 kl. 15:49.
Citera
2022-02-05, 15:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag kan ju tycka att om man är i den här tråden bör man kunna se att det finns en åtminstone mikroskopisk chans att SE kan vara mördaren. Om inte är man antagligen mest intresserad av att tjafsa. Finns en tråd om en misstänkt mördare där det finns "indicie på indicie" så varför man inte lägger fram sin teori där är märkligt. Kanske roligare att göra narr av andra.

Var inte frågan om journalisten tog det som ett erkännande? Nu när jag bevisat att han inte säger detta i klippet kanske du vill kommentera det? Istället för att byta ämne.

Göra narr av andra? För att jag visar du har helt fel om "erkännandet"? Det sägs ju inte.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-02-05 kl. 15:51.
Citera
2022-02-05, 15:49
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag vet att dina inlägg kräver att man läser dem under lupp.

Vi kan nöja oss med att konstatera att JA tror att SE är mördaren, och strunta i vad han tror om SE ville också erkänna det.

Ok. Så du håller med om att journalisten JA aldrig säger i intervjun att han tar intervjun med SE som ett erkännande?

Bra.
Citera
2022-02-05, 15:49
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ok. Så du håller med om att journalisten JA aldrig säger i intervjun att han tar intervjun med SE som ett erkännande?

Bra.
Japp, han tror att SE är mördaren.
Citera
2022-02-05, 15:50
Medlem
Citat:
Var inte frågan om journalisten tog det som ett erkännande? Nu när jag bevisat att han inte säger detta i klippet kanske du vill kommentera det? Istället för att byta ämne.

Fast han säger det. Indirekt. Och det vet du också. Men strunt i det. Du vill bara tjafsa.
Citera
2022-02-05, 15:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Japp, han tror att SE är mördaren.

Ja han tror nu att SE är mördaren, baserat på att SE lagt sig i. Han hade ingen känsla av erkännande 1993 (det diskussionen handlade om). Han säger att han inte hade minsta misstanke mot SE back in the day.
Citera
2022-02-05, 15:57
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ja han tror nu att SE är mördaren, baserat på att SE lagt sig i. Han hade ingen känsla av erkännande 1993 (det diskussionen handlade om). Han säger att han inte hade minsta misstanke mot SE back in the day.
iiiingen (eller jo, någon eller några trodde det ) trodde SE var mördaren, inte förrän några skarpa killar och utredare satte tänderna i honom på riktigt.
Citera
2022-02-05, 15:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Fast han säger det. Indirekt. Och det vet du också. Men strunt i det. Du vill bara tjafsa.

När säger han indirekt att det kändes som ett erkännande? Citera orden där han säger det indirekt.

Han säger rakt ut att han inte hade minsta misstanke. Att han blev förvånad när SE pekades ut.
Citera
2022-02-05, 15:59
Medlem
Vad tror vi, kan det komma fram något kring SE den dagen hans f d fru dör? Har hon varit sanningsenlig eller döljer hon något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in