2022-02-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Här har vi nog det slutliga beviset på SE faktiskt var platsen efter skotten, här hör man hans synnerligen
detaljerade beskrivning av hur det såg ut vid brottsplatsen strax efter skotten, "folk som promenerade åt olika håll, folk som rörde på sig, det fanns folk både här och där, några bakom, några framför, jag passerade människor, jag sprang väl om en del också ... "

Det verkar ha varit ett myller av folk runt honom, kanske därför han inte la märke till personen vid Dekorima (AD antar jag), däremot såg han mannen inne i den mörka gränden (LJ).

Hur skulle han kunna ge denna "detaljrika" beskrivning om han inte var på platsen?

https://www.youtube.com/watch?v=m9OkNV9Q4TY&t=910s

Jag får en känsla av att advokaterna misstänker att han ljuger eller hittar på

Klippet från youtube är typiskt en människa som ljuger....

Säger massa saker utan att eg säga något !

Folk rör sig o jag passerar en hel del ....Undra vilka du passerar Engström?

Sen när det kommer direkta frågor då har han inte sett något !
Citera
2022-02-05, 12:30
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

Det är ju så självklart så det tar nästan emot att ens behöva skriva det.

Det är uppenbart att advokaterna förstod att han ljög, men anade inte att det sannolikt var gärningsmannen som satt där. De hade nog också snöat in på HH:s elefant.

Frågan som man bör ställa sig, är det rimligt att ljuga på det där sättet om man bara vill vara ett så kallat uppmärksamhetstörstande vittne. Det påhittade Supervittnet, lögnerna om utstämplingstiden vid förhör och rättegång, språngmarschen/förväxling , snackat med LP, ...

Jag själv för min del har kommit fram till att det inte är rimligt.
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-02-05 kl. 12:42.
Citera
2022-02-05, 12:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleAndersson
”Felsägningen” fanns även i grafiken. Åklagaren gled på sanningen för annars går inte tiden inhop och Skandiamannen har ett klockrent alibi.

Precis som polisprofessor Persson förklarar.

"Mindre viktigt"... Herre gud. Tiden är ju grunden i anklagelsen mot SE på pressträffen. Att ha ett faktafel om just det är oacceptabelt och en skandal.

Att SEkten inte förstår allvaret i faktafelet att han stämplade ut efter samtalet säger en hel del om hur de inte riktigt tänker.

För med det felet så slås det fast att SE klev ut 23:19:00 till 23:19:59. Och då är det inte möjligt för SE att vara ett vittne. Med den tiden går han antingen framför LOP eller möter LOP. Det har en enorm påverkan på opinionen hos det svenska folket.

Det är egentligen otroligt att man inte lyft frågan högre. Han borde få ha en pressträff till och berätta om det allvarliga faktafelet. Det är verkligen för jävla dåligt av KP. Fick inte PU granska PowerPoint-presentationen?

Men har KP ens uttalat sig?
Citera
2022-02-05, 12:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Du får väl fråga Jan Arvidsson. Jag konstaterar bara att han säger sig ha den uppfattningen. Till skillnad från dig och mig har han suttit ansikte mot ansikte med SE och då kan man läsa av en person. Och nej, det är inget bevis.

Detta är väl något han säger efter att han blivit förhörd av PU? Det tar verkligen udden av hans uttalande. Hade han i stunden trott attdet var SE så hade han väl kontaktat polisen?
Citera
2022-02-05, 12:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Hehe, du är festlig. Jag har redovisat både hur det ser ut om SG kommer först och om AH kommer först.

Nu är det din tur att visa hur och när SE hjälpt AH med framstupa? När, sedan KJ, AH och BP kommit på plats, säger dom att dom sett att framstupa utförts?

Varför ska han förklara det? Det är ganska tydligt att AH inte är först på plats. Det är ju inte så att det är GM SE-teorin mot teorin att allt SE säger är sant.
Citera
2022-02-05, 12:48
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför ska han förklara det? Det är ganska tydligt att AH inte är först på plats. Det är ju inte så att det är GM SE-teorin mot teorin att allt SE säger är sant.

Menar du att SE ljuger om att han hjälpt AH med framstupa sidoläge?
Citera
2022-02-05, 12:48
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Och motfrågan är då varför Lisbeth säger att detta inte hänt.

Var Lisbet påverkad av händelsen? Tror du hon minns allt hon sa och allt hon såg? Hon verkar inte ha lagt något på minnet.

Lisbet rör sig på platsen, tar kontakt med flera personer, säger saker som de förstår. Är det omöjligt att hon i närheten av SE nämner en skyldig i blå jacka?
Citera
2022-02-05, 12:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

Passar alltså utmärkt in på ett vittne som ljuger och överdriver. Motsatsen till att SE är GM är ju inte att allt han säger är sant.
Citera
2022-02-05, 12:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Menar du att SE ljuger om att han hjälpt AH med framstupa sidoläge?

Jag har aldrig hävdat han hjälpt till med detta. Vet inte om nån i tråden gjort det.

Det är ju mest fokusskifte ni vill ha kort från den brännande frågan som varor uppe så mycket: Något vittne har lagt Palme i sidoläge, och detta vet uppenbarligen SE.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-02-05 kl. 13:02.
Citera
2022-02-05, 13:04
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Jag har aldrig hävdat han hjälpt till med detta. Men någon vittne har lagt Palme i sidoläge, och detta vet ju uppenbarligen SE.

Hur kan SE veta det om OP ligger på rygg med slutna ögon när han kommer fram och AH kommer fram före honom och då ser OP i framstupa?

Har OP vänts på rygg av AH m fl, vänts till framstupa så att SE kunde se, varvid OP vänts en sista gång på rygg?
Citera
2022-02-05, 13:28
Medlem
Citat:
Var Lisbet påverkad av händelsen? Tror du hon minns allt hon sa och allt hon såg? Hon verkar inte ha lagt något på minnet.

Lisbet rör sig på platsen, tar kontakt med flera personer, säger saker som de förstår. Är det omöjligt att hon i närheten av SE nämner en skyldig i blå jacka?

Nej, det är inte omöjligt. Dock tillstår hon att hon inte gjort det.
Citera
2022-02-05, 13:28
Medlem
Citat:
Detta är väl något han säger efter att han blivit förhörd av PU? Det tar verkligen udden av hans uttalande. Hade han i stunden trott attdet var SE så hade han väl kontaktat polisen?

Okej. Det betyder ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in