2022-02-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Den siste person som intervjuade SE tog samtalet som ett erkännande. Kanske värt att notera eller tillhör han SEkten?

”Tog som ett erkännande” är nog folkhögskoleelevens grova övertolkning.

Läser man texten så är det ju glasklart att Skandiamannen talar om CP.

Hur går det ens att missförstå?
Citera
2022-02-04, 23:42
Medlem
Citat:
Oavsett om han är skyldig eller oskyldig så är min tro att han medvetet ljugit om vissa saker. Du menar att han inte gjort det. Jag vet inte och sanningen lär nog aldrig komma fram.

Kan du sluta upp med dina irriterande one-liners och bjuda upp till dans istället?! Latmask!
Fram med lögnerna och källor på det...
Citera
2022-02-04, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Det var antagligen en felsägning. Ur hans perspektiv är dock mindre viktigt. Den exakta längden på samtalet eller utstämplinhstiden går inte att fastställa. Ordningen blir inte speciellt meningsfull. SE kan med god marginal haft möjlighet att utföra mordet utifrån vad vi vet.

”Felsägningen” fanns även i grafiken. Åklagaren gled på sanningen för annars går inte tiden inhop och Skandiamannen har ett klockrent alibi.

Precis som polisprofessor Persson förklarar.
Citera
2022-02-05, 00:13
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Såna som dig är också nedplockade sedan länge....och du försöker nu mer "göra enklare mål" istället.
Funkar så där va?! Försöka angripa det "känslomässiga"?!

Som om sakfrågorna skulle stå till din fördel...? Knappast!

Återkom!

Har poletten ramlat ner angående hur det gick till när SE kom fram då OP låg på rygg varefter han hjälpte AH (som var där före) med framstupa sidoläge? Vi väntar på svar!
Citera
2022-02-05, 07:10
Medlem
Citat:
Kan du sluta upp med dina irriterande one-liners och bjuda upp till dans istället?! Latmask!
Fram med lögnerna och källor på det...

Språngmarschen och samtalet med Lisbeth. Jag menar att det är lögn. Nej, jag kan inte bevisa det.
Citera
2022-02-05, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolleAndersson
”Tog som ett erkännande” är nog folkhögskoleelevens grova övertolkning.

Läser man texten så är det ju glasklart att Skandiamannen talar om CP.

Hur går det ens att missförstå?

Du får väl fråga Jan Arvidsson. Jag konstaterar bara att han säger sig ha den uppfattningen. Till skillnad från dig och mig har han suttit ansikte mot ansikte med SE och då kan man läsa av en person. Och nej, det är inget bevis.
Citera
2022-02-05, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Har poletten ramlat ner angående hur det gick till när SE kom fram då OP låg på rygg varefter han hjälpte AH (som var där före) med framstupa sidoläge? Vi väntar på svar!

Fokusskifte är din bästa gren, pajas.
Du fick frågan först angående Glantz och Erssons uppgifter med stöd från Karin J. att de la Palme i framstupa sidoläge!
Återkom där först.
Citera
2022-02-05, 09:48
Medlem
Citat:
Språngmarschen och samtalet med Lisbeth. Jag menar att det är lögn. Nej, jag kan inte bevisa det.

Vad blir det för fantasifull förklaring till att Lisbeth skulle ha nämnt "mörkblå täckjacka"
(och där ett vittne sedan skall ha nämnt "mörk rock")

Hur vet Stickan allt detta?
Citera
2022-02-05, 10:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vad blir det för fantasifull förklaring till att Lisbeth skulle ha nämnt "mörkblå täckjacka"

Ja, det är en bra fråga. Hur kan SE säga dagen efter att Lisbeth P har sagt "mörkblå täckjacka" (och att någon annan har sagt "mörk rock"). Just det här är väl en av svagheterna i standardteorin, som alltså inte verkar utgå ifrån att SE har sett på TV under natten/morgonen.

Alternativteoretikerna, dvs. de som tror att det var någon annan som sköt Palme, de har det lätt här. De tänker sig naturligtvis att den snälle och obeväpnade reumatikern talar sanning när han säger att Lisbeth sade "mörkblå täckjacka" till honom på mordplatsen. Men hur förklarar TP & KP det här i standardteorin?
Senast redigerad av Draifos 2022-02-05 kl. 11:08.
Citera
2022-02-05, 10:57
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Fokusskifte är din bästa gren, pajas.
Du fick frågan först angående Glantz och Erssons uppgifter med stöd från Karin J. att de la Palme i framstupa sidoläge!
Återkom där först.

Hehe, du är festlig. Jag har redovisat både hur det ser ut om SG kommer först och om AH kommer först.

Nu är det din tur att visa hur och när SE hjälpt AH med framstupa? När, sedan KJ, AH och BP kommit på plats, säger dom att dom sett att framstupa utförts?

När du förklarat det kan du ta du förklara varför han inte ljuger angående språngmarschen! Förklara vad han gjort och hans position!
Citera
2022-02-05, 11:12
Medlem
Citat:

Och motfrågan är då varför Lisbeth säger att detta inte hänt.
Citera
2022-02-05, 12:09
Medlem
MrBarnabys avatar
Här har vi nog det slutliga beviset på SE faktiskt var platsen efter skotten, här hör man hans synnerligen
detaljerade beskrivning av hur det såg ut vid brottsplatsen strax efter skotten, "folk som promenerade åt olika håll, det fanns som rörde på sig, det fanns folk både här och där, några bakom mig, några framför mig, jag passerade människor, jag sprang väl om en del också ... "

Det verkar ha varit ett myller av folk runt honom, kanske därför han inte la märke till personen vid Dekorima (AD antar jag), däremot såg han mannen inne i den mörka gränden (LJ).

Hur skulle han kunna ge denna "detaljrika" beskrivning om han inte var på platsen?

https://www.youtube.com/watch?v=m9OkNV9Q4TY&t=910s

Jag får en känsla av att advokaterna misstänker att han ljuger eller hittar på
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-02-05 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in