2002-10-11, 09:45
Medlem
JOURNALISTEN EVA ANDERSSON, och nu också JOURNALISTEN ANDERS LIF,
CHEFREDAKTÖRN´ ELISABETH BÄCK,
TIDNINGSDIREKTÖR ANDERS HARALD PERS,
VESTMANLANDS LÄNS TIDNING (i Västerås).

…handlar som bekant just denna debatten om. –INTE OM MIG!!
Jag finns med här, som ett exempel på effekten på sådan subjektens verksamhet, en nazistisk journalistisk verksamhet; som jag hävdar.
…Å SOM NATURLIGTVIS!! inte bara drabbar mig.
Som drabbar alla och allt som en nazistisk hjärna och verksamhet, kan drabba.

-Saken som alltså skall ifrågasättas, är hur fel jag har; hur fel det är att känneteckna beteendet att benämna kommun för stad, för nazistiskt.

…har jag därvid fått något sakligt motsägande?? –N I X !!
-Borde inte då ni kära läsare, bli jääävligt rädda!! …eller har ni glömt Hitler-nazismens tillvaro, glömt 2:a Världskriget.

Istället kör ”Tårtan” här ovan, om …att ge sig faeeen på att visa, att jag inte alls är utsatt för något …överhuvudtaget felaktigt.
OK!! hoppa över mig då.
-Men hoppa INTE över stadssnackandet, det faktum att svenska folket har överenskommit, att Sveriges Lag stadgar, att våra lokala politiska samhällen, dels omfattar BÅDE tätbebyggelse/stadsbebyggelse boende samhällsmedlemmar OCH landsbygds boende.
SAMT ATT OM man benämner sådant för ”STAAAD” innefattas inte de landsbygds boende samhällsmedlemmarna; som man aldrig nånsin kan benämna landsbygd för ”stad”.

…som alltså är stadssnackarnas syftet med stadssnackandet; att de anser att stadsboende människor är finare än landsbygds boende. Att de inte vill bli beblandade med landsbygds ”folk”. …ni vet de skitiga bön´erna på landet.

-Å så …väl inte allt för svårförståligt, att sådana stadssnackare, ser på tillvaron på samma sätt: att dessa är något finare, något mer vet-bäst än andra ”folk”. …vet bättre än hela svenska folket. Ni vet som Adolf Hitler ansåg sig veta bättre än övriga världens människor.

Och t.ex. vet, att folk som inte håller med dem med deras vetande, är mindre vetande; och då gärna kan försvinna från tillvaron.
Att en kvinna är mer lämplig att vårda ”hennes” barn än fadern i sammanhanget. T -Precis som journalistiken körs på –bland annat- Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås).

Och där har vi alltså att E18:s Vallby bron i Västerås fick ett mycket högt staket för 2 miljoner kronor, för att hindra förtvivlade västeråsare att hoppa mot döden. Socialt/psykiskt knäckta av vidriga samhällsmakter i Västerås. Från landshövding och ända ner till biskop.
T.ex. som poliskommissarien Sven Åke Karlsson kämpade med att försöka få mig som obstinatisk mot myndigheterna och politiskt obekväm, till Kumla.

…FY FAEEEN!!, det var jobbigt att stå inför skranket på tingsrätten anklagad för att ha slagit ner en äldre dam på kommunbiblioteket. –På uppenbart falska grunder.
-Å så att Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) dels höllt tyst om åtalet mot mig, dels jobbade på att hindra mig att söka efter vittnen.

-Tänka sig att även om denna händelsen ligger många år tillbaka. Att möjligen poliskommissarien Sven Åke Karlsson idag har tänkt om. Kanske i alla fall kan stava till demokrati och rättsstat s tänkande.
…så sitter denne mannen nu högst upp i polishuset (i Västerås) och bedömer inkomna polisanmälningars saklighet. Något som att spionen Wennerström idag skulle vara försvarsminister.

Sen är det …i alla fall för mig, högst märkligt att -bland andra- signaturen Tårtan här ovan, inte blir FÖRBANNAD!!
På att en fullt frisk person: jag; oaktat att jag är psykiskt knäckt, helt naturligt på detta mänskligt sjuka beteendet mot mig.
Att jag har suttit och rullat tummarna på skattepengar, i 20, 20, 20, ÅÅÅÅr!!! …oaktat att jag verkligen inte har rullat tummarna, att jag har kämpat som faeeen!! för att hitta ut, ur detta mänskligt sjuka mot mig.

Men detta är väl som med en tårta, att den ju huvudsakligen innehåller mest bara luft: först vetebröds botten, alltså vetemjöl uppblåst av jäst. Den uppblåsta grädden. …å så –tomma- nötter.
Det enda mer materialfyllda i en tårta är ju mandelmassa-rosen, men det är ju sånt som man brukar ge till hunden.

PS. Skitdebattören här på Flashback, signaturen ”Peter Harold”; född västeråsare som går på Losec och säger sig arbeta för svenska statens ”säkerhetstjänsten”, en Högerpartiets ungdoms ordförande, en riksdagsman kandidat, drömmer om att bli romanförfattare, vars manusbudskap blivit besannade innan de ens blivit tryckta.
Är avundsjuk på gensvaren på mina, som han uttrycker, ”tramsjöns”, ”lågvattenmärke n 1", ”lyteskomik” inlägg.

…jomenvisst, sådant intresse för mina budskap är väl inte så märkligt. Om man också sprider ut inläggen över hela Internets nät. Som man ju med ett styck, väl förberett klick, kan nästan konkurrera med Expressens upplagsiffror.
Citera
2002-10-11, 11:38
Medlem
Peter Harolds avatar
"Skitdebattören" ber att få tacka för sig.

Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
PS. Skitdebattören här på Flashback, signaturen ;Peter Harold;; född västeråsare som går på Losec och säger sig arbeta för svenska statens ;säkerhetstjänsten&;, en Högerpartiets ungdoms ordförande, en riksdagsman kandidat, drömmer om att bli romanförfattare, vars manusbudskap blivit besannade innan de ens blivit tryckta.
Är avundsjuk på gensvaren på mina, som han uttrycker, "tramsjöns";";lågvattenmärke n:o 1", "lyteskomik" inlägg.

;jomenvisst, sådant intresse för mina budskap är väl inte så märkligt. Om man också sprider ut inläggen över hela Internets nät. Som man ju med ett styck, väl förberett klick, kan nästan konkurrera med Expressens upplagsiffror.

Bäste Bengt-Olov Gavne!

Det här skulle kunnas skickas som ett privat meddelande, men jag vill sätta upp detta på den här "offentliga" raden eftersom du mer eller mindre betraktar dig som "allmängods".

Även om du tycker att alla dina motdebattörer har fel, oavsett vad dom än skriver eller tycker, så borde du söka inom dig själv en möjlighet att kunna leva med dom omständigheter som råder.

JAG VILL att du skall hitta en möjlighet att kommma i harmoni med din omvärld. Du har så mycket bitterhet och ångest - i alla fall får jag det intrycket - att hälften vore nog att få en normal människa att lägga sig. Jag vet vad jag talar om.

Vad jag direkt vänder mig MOT är att du på ett mycket oanständigt sätt smutskastar en rad olika människor; inte enbart dom offentliga (som t.ex. VLT-journalister, radiopratare, länsåklagare) utan även dom dom försöker debattera med dig på ett seriöst sätt.

Förhoppningsvis är du nöjd med att få så mycket uppmärksamhet. Du har något exhibitionistiskt drag över dig. Jag avundas dig, det finns så mycket jag skulle vilja ha sagt; och hälften av det vågar jag inte ens sätta på pränt. Med förtjusning skulle jag vilja att lika många läste mina alster - men för min egen del skulle jag inte vilja göra mig till en verbal pajas.

Vore jag du skulle jag ägna energin åt angelägnare saker.

Vad gäller min Losecbehandling kan jag glädja omvärlden att den är avslutad sedan flera månader och att jag - vad beträffar magen - mår mycket bättre. Tyvärr skall jag till sjukhuset idag för en annan allvarligare åkomma, och medan jag sitter här och skriver har jag hemska smärtor och oroar mig för utgången. Det är värre nu än på länge. Som "Skitdebattör" kommer jag troligtvis inte kunna återkomma särskilt mycket den närmsta tiden, och jag hoppas innerligt på det bästa. Även jag har ångest och känner fruktan, men också en ödmjukhet inför livet. Efter år av misstänkt psykosocial ohälsa visar sig "odjuret" sig med sitt rätta ansikte i min kropp.

Tyvärr har jag inget att tillföra Gavne-debatten mer än att jag önskar att karln får fason på sitt liv. Tills dess kommer han att slösa många kB lagringsutrymme på servrarna. Någon meningsfull diskussion lär det inte bli. Men det skulle inte förvåna mig om någon får för sig att göra en doktorsavhandling om "Gåtan B-O Gavne". Pseudohändelser brukar locka uppmärksamhet, även när andra sidan jordklotet står i brand.

Jag ber att få tacka för mig.

<Slut på sändningen>
Citera
2002-10-11, 14:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Saxat från Susning.nu:

En stad är en större tätort med egen jurisdiktion och administration. Strängt taget finns i Sverige inga städer efter 1970 års kommunreform, men de större tätorter som dessförinnan hade status av stad (de flesta är nu huvudorter i respektive kommun) brukar återigen kalla sig för städer. Den stad som är säte för styret i en region, provins, ett län eller liknande kallas residensstad. Den stad som har motsvarande funktion för ett land eller en delstat kallas dess huvudstad.
Under tiden före kommunerna fanns det i varje stad ett magistrat som utövade myndighet.

Se även stadsprivilegier.

//vilket kommer här nedan

Stadsprivilegier är de rättigheter som tillkommer en stad och skiljer den från en köping, municipalsamhälle, socken, kommun. Stadsprivilegier utfärdas av ett lands regering och städerna är noga med att räkna vilket år de första gången fick sina. När ett landområde erövrats av ett annat land, brukar det nya landet utfärda förnyade stadsprivilegier.
I Sverige finns sedan kommunreformen på 1970-talet formellt sett inga städer, bara kommuner. Alla svenska medborgare får bedriva handel, oavsett om de bor i en stad eller på landet.

Årtal för svenska stadsprivilegier

1200-talet Ronneby
1255, Stockholm
1368, Östhammar
1317, Torshälla
1403, Eksjö
1413, Landskrona
1414, Helsingborg
1446, Gävle
1462, Båstad
1471, Luntertun
1491, Öregrund
1516, Ängelholm ersätter Luntertun
1607, Göteborg
1622, Borås
1643, Nora
1647, Vaxholm
1784, Võru i Estland
1786, Östersund
1917, Katrineholm
1922, Mölndal

-------------------------------

Med andra ord har Gavne delvis rätt i sin debatt angående stadsbenämning av kommuner om man ser till 1971/1974 års
kommunreform då ca 600 kommuner slogs ihop till ca 300 (289 idag). Däremot står det inte att finna någonstans att det skulle vara rent nazistiskt att benämna kommuners största tätorter för städer då de de facto är residensstäder i kommunen de tillhör.

Jag hinner tyvärr inte spinna vidare på det här just nu, men jag hoppas att alla, inklusive B-O Gavne inser att debatten om stadsbenämning är banal.
Citera
2002-10-11, 14:55
Medlem
HAR JAG ATT BEKLAGA??

-Naturligtvis!! …om?? nu signaturen ”Peter Harold” här ovan talar sant. –Och ingen kan slå mig på fingrarna med vad som avses med ångest. Med att jag inte vill önska min värsta fiende något sådant.
-Då är det bättre att bara slå ihjäl henne …ja alltså under lagliga former.

….meeeeeen, jag kan bara inte svälja storyn här ovan. Den här ”svenska statens säkerhetstjänst”-människan signaturen ”Peter Harold”, kvinna eller man , upplever jag mer som något psykopatiskt, på den smörjan hon/han har serverat mig här på Flashback.

Och alltså också nu här ovan, i den svåra stunden, med ödmjukhet inför livet, fortsätter hon/han ”Peter Harold” med smörjan.
-Jag smutskastar människor, skriver ”Peter Harold”. …det vågar jag bara inte. –Alltså otillbörlig smutskastning. Som jag väl vet vad sådant kan kosta. …å alltså Datainspektionen har nog fasiken en hel pärm på alla anmälningar mot mig.

Gåtan B-O Gavne, skriver ”Peter Harold”. –JÄVLA SKITSNACKANDE!! Som ju jag …nu äntligen också vågar redovisa mina levnadsförhållanden, med klara förklaringar av övergreppen mot mig. Detta som jag har vetat länge, men alltså att jag har gått som katten runt het gröt med att våga bara snacka ut i det allmänna rummet.

-Och som alltså inte –bara- är mitt problem. Utan ett problem, dessa övergrepps kvinnor och män, för oss alla.
Alltså dessa vore alls inget problem för mig, om jag fick svara dem på bästa sätt. Skära halsen av dem eller spränga dem i luften. …men det får jag ju inte, av er!!. Är jag förbjuden enligt lag.
Och då får faeeen i mig ni också ta ansvaret för, att den ytterligare lagstiftningen som är alternativet till det förbjudna, detta som skall ge oss skydd, …inte fungerar.
-Ta ansvar för att Sverige-idag är GENOMRUTTET som demokrati och rättsstat.

Jag vill alltså absolut inte göra människan bakom denna signaturen ”Peter Harold” ledsen. Men mot bakgrund av hennes/hans debatter …nej inte sakliga debattsvar. Bara dumma svar mot mig.
Får hon/han svälja, att jag mer tror på att jag nu har dödat signaturen ”Peter Harold”. Med att här ovan redovisa bakgrunden.
Att i morgon får vi se en ny signatur dyka upp här på Flashback. Som kör samma valser som ”Peter Harold” har serverat.
Citera
2002-10-11, 18:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:

Istället kör ”Tårtan” här ovan, om …att ge sig faeeen på att visa, att jag inte alls är utsatt för något …överhuvudtaget felaktigt.
OK!! hoppa över mig då.
-Men hoppa INTE över stadssnackandet, det faktum att svenska folket har överenskommit, att Sveriges Lag stadgar, att våra lokala politiska samhällen, dels omfattar BÅDE tätbebyggelse/stadsbebyggelse boende samhällsmedlemmar OCH landsbygds boende.
SAMT ATT OM man benämner sådant för ”STAAAD” innefattas inte de landsbygds boende samhällsmedlemmarna; som man aldrig nånsin kan benämna landsbygd för ”stad”.

…FY FAEEEN!!, det var jobbigt att stå inför skranket på tingsrätten anklagad för att ha slagit ner en äldre dam på kommunbiblioteket. –På uppenbart falska grunder.

Sen är det …i alla fall för mig, högst märkligt att -bland andra- signaturen Tårtan här ovan, inte blir FÖRBANNAD!!
På att en fullt frisk person: jag; oaktat att jag är psykiskt knäckt, helt naturligt på detta mänskligt sjuka beteendet mot mig.
Att jag har suttit och rullat tummarna på skattepengar, i 20, 20, 20, ÅÅÅÅr!!! …oaktat att jag verkligen inte har rullat tummarna, att jag har kämpat som faeeen!! för att hitta ut, ur detta mänskligt sjuka mot mig.

Men detta är väl som med en tårta, att den ju huvudsakligen innehåller mest bara luft: först vetebröds botten, alltså vetemjöl uppblåst av jäst. Den uppblåsta grädden. …å så –tomma- nötter.
Det enda mer materialfyllda i en tårta är ju mandelmassa-rosen, men det är ju sånt som man brukar ge till hunden.

BO-Gavne.

det var ett långt mail du skrev. du lägger verkligen ned tid på dina inlägg. jag ska försöka bemöta en del av vad du skrivit. för det första så vill jag säga att min första fråga till dig om pengarna var ärligt menad. men tyvärr så gav du igen med det grova artelleriet och började förolämpa mig. men jag förlåter dig dina oförätter mot mig.
ang stad/kommun så har du rätt i sak. jag upprepar: du har rätt. men det hindrar inte mig och många andra att tycka att frågan är trivial. pengarna som du får måste ju vara spårbara. vad har du fått för svar när du forskat i saken?
du undrar om jag inte blir förbannad på dom oförätter du drabbats av. jo, vårdnadstvisten som du förlorade beklagar jag, även den falska anklagelsen om misshandel.
och så detta med tårta. den ska vara luftig. varför har du häktat upp dig på det? rosen av mandelmassa ska inte ges till någon byracka, och nötter är nyttiga. nu några ärligt menade frågor som jag vill att du besvarar.

pengarna: vad har du fått för svar när du forskat i saken?

stad/kommun: kan du verkligen inte förstå att frågan inte intresserar speciellt många människor?

sedan en annan sak: du har inte monopol på lidande, även om jag förstår att du har haft det svårt.

var nu snäll och skriv ett vänligt svar till mig, utan oförskämdheter. tack. med vänlig hälsning från Tårtan.
Citera
2002-10-11, 18:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:

-Naturligtvis!! …om?? nu signaturen ”Peter Harold” här ovan talar sant. –Och ingen kan slå mig på fingrarna med vad som avses med ångest.

BO-Gavne

detta inlägg skulle egentligen peter harold besvara, och det kanske han också gör sinom tid. gavne, nu tycker jag att du trampat i klavertet med besked. du är i ditt inlägg både okänslig och grym mot en sjuk person. du ska veta att du inte har ensamrätt på ångest. "ingen kan slå mig på fingrarna vad gäller ångest" skriver du. du har fel. jag kan. andra också.

Tårtan
Citera
2002-10-11, 19:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Med –min- tanken, att dels verksamheten skall elimineras; för inte minst er läsare, som jag tänker har livet mer framför er än vad jag, en gammal gubbe, har.

”Walter” här ovan (Sön Okt 06, 12:57 pm) tar rekord. Som säger sig förstå mitt budskap med att benämna kommun för ”STAAAD”; detta nazistiska att nedvärdera människor, ni vet som Adolf Hitler sysslade med.
Men ”Walter” vet också, att jag överdriver effekten, gör en höna av en fjäder.

–Samtidigt som signaturen ”Walter”, boende i Västerås, vet t.ex. om dessa 2 miljoner kronor som har investerats i ett högre staket på Vallby bron (i Västerås); för att –försöka- hindra att västeråsare skall hoppa från bron.
–Tror någon att man investerar 2 miljoner kronor för att några enstaka per år psykiskt förvirrad människor hoppar. Nix, det har varit rena strömhoppande; här i Västerås kommun där samhällsmakterna gärna snackar om Västerås ”STAAAD”.

upp med humöret. du har många år framför dig. du ska inte se ned på dig själv som någon gammal gubbe. vi är många som beundrar din energi, även om jag peronligen tycker att du gör en höna av en fjäder när du driver frågan om stad eller kommun och drar likheter med hitler och nazismen.

staketet på vallbybron som kostade 2 miljoner var väl investerade pengar. några strömhopp där känner jag inte till, men däremot ett fåtal olyckliga stackare som hoppat, och det räckte med det för att kommunen skulle satsa dom pengarna på staketet.

ta det nu lugnt i helgen och försök att glömma bort ditt favoritämne stad eller kommun. ta i stället upp en annan diskussion, ett annat ämne, det önskar signaturen walter.
Citera
2002-10-12, 06:36
Medlem
-JEEEVLA NAZISTER MED EN JÄÄÄTTEFRÅGA.

Handlar det om här ovan.
Men sen tror jag bara inte …må jag nu inte göra en tabbe!! Tror jag inte, att ni nazister här, också innefattar att gå till att ugnsbränna.
Alltså rimligen är det ju, att man inte per automatik omfattar precis allt vad en viss ide´, en samhälls ideologi, omfattar. Utan att man kan ha ett visst samhälls tänkande, till vissa grader.

-Men däri är det ju, att samhällsideologiskt betecknar vi, inte minst i denna tiden, meningen, att människor INTE har ett lika värde, som nazistiskt.

Och där föreligger det, kära meddebattörer här, att ni känner en viss skillnad på att vara tät/stads bebyggelse boende och landsbygds boende.
….å så att ni också vill konstatera detta.
Med t.ex. att benämna ert samhälle, era levnads omständigheter för ”STAAAD”; till skillnad till andra människor som bor på landsbygd.
–Och …JUUU!! känner denna skillnaden att ni jobbar som faeeen på, att få snacka ”STAAAD”.

-Men att DÄRVID!! föreligger det, att ”vi”, svenska-människor-tillsammans, har konstaterat, att vi INTE skall skilja på oss –svenskar- som tät/stads bebyggelse boende och landsbygds boende.
Å så grejen, att detta svenska-människor-tillsammans, inte hör av sig när ni här, snackar ”STAAAD”.
Att det är bara jag som hör av mig. -Alltså som hörs högt.

Som om ni frågar några sådana andra svenska-människor-tillsammans, t.ex. riksdagens konstitutions utskott eller Justitiedepartementets kommunenhet. Så får ni svaret att, levnadsomständigheten den lokala politiska samhällsgemenskapen, heter INTE ”STAAAD”. Den heter ”kommun”.

Grejen är också, att dessa svenska-människor-tillsammans, inte har förstått vad jag har gått och går igenom, som MÖRDAD!!
Som ju inte heller signaturen Tårtan här ovan förstår.
-Ni fattar bara inte att jag, de senaste 20, 20, 20 (tjugo) ÅÅÅÅren, har levt mitt liv i fullständig stiltje. –I princip socialt fullständigt ensamstående.

Å så AAATT!! bakgrunden ÄÄÄÄR!!, att från landshövding och ända ner till biskop här i Västerås, har på olika sätt, MED UPPSÅT till effekten, tillordnat denna isoleringen.
…i den mycket enkla anledningen, att de inte vill att min intelligens, mitt intellektuella och min verbala förmåga, skall påverka –andra- människor. –Skall hindra dessa nämnda från att få vara vad de är.

-Å så!! att denna min levnadssituation inte är något unikt.
Därav för oss västeråsare, detta stömhoppande från Vallby bron och att-ställa-sig-framför-tågen på Bangatan (i Västerås). Med att på andra platser har ni andra typer himmelsfärd vägar.

…sen är frågan hur långt dessa, från landshövding och ända ner till biskop, kan gå?? Månne inklusive ugnsbränning?? –ABSOLUT!! Om INTE precis alla nämnda.
Att nog inte landshövding Mats Svegfors skulle stoppa in mig i en ugn, att han bara inte förstår hur illa Länsstyrelsen sköter sitt jobb att måna om samhällsmedlemmarna.

…men Åke Hillman, socialdemokraternas så kallade starke man i Västerås??? -han känner ju för faeeen väl till mig och min story.
Och Kommunstyrelsens vice ordförande Ulla Persson (s)??? …fattar då inte Tanten vad jag har matat henne med.

Och däri har ni, också en anledningen till min aktivitet, förutom anledningen att vi …en hel del drabbad människor, vill leva.
Att jag ser ett farligare förhållande med detta stadssnackande. Ser en mycket lätt utveckling av detta stadssnackande. Än vad riksdagens konstitutions utskott och Justitie:s kommunenhet gör.

===
-Du ”adajad”. Du är –tydligen- så intensiv i driften att vilja snacka ”STAAAD”; …är denna inklusive ugnsbränning?? Att du här ovan inte ser skillnaden mellan det geografiska förhållandet ”stad”, och föreningsverksamheten ”kommun”.
Alltså förhållandet gator, trottoarer, höga hus och dålig luft, stadsförhållande; vari t.ex. jag bor, i Västerås stad.

Och föreningen av människor, t.ex. människorna –som riksdagen har bestämt det- från Haraker i norr; ett tidigare sockenområde runt 3 mil norr om Västerås stad. Till Kvicksund i söder. Från Dingtuna i väster till Kungsåra i öster.

===
…sen tror jag inte ett spår av, hur grym signaturen Tårtan än tycker att jag är, att signaturen ”Peter Harold” här på Flashback, är något fysiskt sjuk. Tror jag inte på den här gråtvalsen hon/han kör här ovan.

Tror jag mycket mer på att människan bakom masken, är nått psykopatiskt, mytoman. …en jävligt otäck företeelse. Ta t.ex. att strax före gråtvalsen här ovan, skrev ”Peter Harold” in ett rätt omfattande välbetänkt inlägg på rubrikämnet ”Demokrati”. …det gör man alltså inte under dessa förhållanden som hon/han skriver om i gråtvalsen här ovan.
Citera
2002-10-12, 10:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Morrn Herr Gavne.
Hur lever livet med dig? Ser att du är lika less på Västerås kommun fortfarande, kan du inte lägga det bakom dig. Inget blir bättre av att du ältar detta år ut och år in på varje forum du snubblar över.
Citera
2002-10-12, 11:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:

Grejen är också, att dessa svenska-människor-tillsammans, inte har förstått vad jag har gått och går igenom, som MÖRDAD!!
Som ju inte heller signaturen Tårtan här ovan förstår.
-Ni fattar bara inte att jag, de senaste 20, 20, 20 (tjugo) ÅÅÅÅren, har levt mitt liv i fullständig stiltje. –I princip socialt fullständigt ensamstående.

Å så AAATT!! bakgrunden ÄÄÄÄR!!, att från landshövding och ända ner till biskop här i Västerås, har på olika sätt, MED UPPSÅT till effekten, tillordnat denna isoleringen.
…i den mycket enkla anledningen, att de inte vill att min intelligens, mitt intellektuella och min verbala förmåga, skall påverka –andra- människor. –Skall hindra dessa nämnda från att få vara vad de är.

BO-Gavne.

en gång till: vad fick du för resultat när du spårade pengarna, utbetalningarna, till dig? varför besvarar du inte den frågan? varför har du inte skaffat dig ett jobb under dessa 20 år? varför har du bott kvar i västerås om nu alla där motarbetar dig, som du påstår? tyvärr så tror jag att du är sjuk och har så varit i 20 år, därav pensionen. jo just det, pensionen, som du inte vill vidkännas. alla dina inlägg tyder på att min diagnos är riktig. men det betyder inte att du är en sämre sorts människa, ohälsa kan drabba vem som helst.
Citera
2002-10-12, 11:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Du måste göra något åt din bedrövliga grammatik Gavne. Jag har rättat ett av dina inlägg.

-JEEEVLA NAZISTER MED EN JÄÄÄTTEFRÅGA.
Verb verkar saknas i satsen. Om detta är en rubrik bör den inte avslutas med punkt.

-Men däri är det ju, att samhällsideologiskt betecknar vi, inte minst i denna tiden, meningen, att människor INTE har ett lika värde, som nazistiskt.
denna tiden Om denna syftar på tiden är det kongruensfel
denna tid

Och där föreligger det, kära meddebattörer här, att ni känner en viss skillnad på att vara tät/stads bebyggelse boende och landsbygds boende.
landsbygds boende misstänkt särskrivning
landsbygdsboende

–Och …JUUU!!
Finit verb verkar saknas i satsen

känner denna skillnaden att ni jobbar som faeeen på, att få snacka ”STAAAD”.
denna skillnaden Om denna syftar på skillnaden är det kongruensfel

-Men att DÄRVID!!

att Verb saknas efter att

föreligger det, att ”vi”, svenska-människor-tillsammans, har konstaterat, att vi INTE skall skilja på oss –svenskar- som tät/stads bebyggelse boende och landsbygds boende.
landsbygds boende misstänkt särskrivning
landsbygdsboende

Som om ni frågar några sådana andra svenska-människor-tillsammans, t.ex. riksdagens konstitutions utskott eller Justitiedepartementets kommunenhet.
några sådana andra svenska-människor-tillsammans Om några syftar på svenska-människor-tillsammans är det kongruensfel

dessa svenska-människor-tillsammans Om dessa syftar på svenska-människor-tillsammans är det kongruensfel
detta svenska-människor-tillsammans
denna svenska-människor-tillsammans
dessa svenska-människor-tillsammansar

–I princip socialt fullständigt ensamstående.
Verb verkar saknas i satsen. Om detta är en rubrik bör den inte avslutas med punkt.

Å så AAATT!!

bakgrunden ÄÄÄÄR!!

, att från landshövding och ända ner till biskop här i Västerås, har på olika sätt, MED UPPSÅT till effekten, tillordnat denna isoleringen.
denna isoleringen Om denna syftar på isoleringen är det kongruensfel
denna isolering

Därav för oss västeråsare, detta stömhoppande från Vallby bron och att-ställa-sig-framför-tågen på Bangatan (i Västerås).
stömhoppande Okänt ord
strömhoppande
stödhoppande
störhoppande
stöthoppande

Månne inklusive ugnsbränning??

–ABSOLUT!!

Om INTE precis alla nämnda.
…men Åke Hillman, socialdemokraternas så kallade starke man i Västerås???

Och Kommunstyrelsens vice ordförande Ulla Persson (s)???

Och däri har ni, också en anledningen till min aktivitet, förutom anledningen att vi …en hel del drabbad människor, vill leva.
en anledningen Om en syftar på anledningen är det kongruensfel
den anledningen

Och föreningen av människor, t.ex. människorna –som riksdagen har bestämt det- från Haraker i norr; ett tidigare sockenområde runt 3 mil norr om Västerås stad.
Haraker Okänt ord
Harakter
Haraber
Hareker
Harsaker

Till Kvicksund i söder.

Från Dingtuna i väster till Kungsåra i öster.

Tror jag mycket mer på att människan bakom masken, är nått psykopatiskt, mytoman.
är nått det är ovanligt med ett verb efter verbet är

…en jävligt otäck företeelse.

Snart de 65 fyllda.
Citera
2002-10-12, 12:40
Medlem
-HALLÅ DÄR!!

Inget blir bättre av mitt ältande med kommun/stad, skriver Herr signaturen ”JasGripen” ovan. –Du gossen, du får allt ta dig ur de´ där dimmorna, så att du vet vad du snackar om.
T.ex. att TV-journalisten Claes Elfsberg igår kväll redogjorde i Rutan för ”Stockholms” problem, med att man har bestämt om ingen-trängsel avgift. När nu riksdagen är beredd att lagstifta om sånt. –Elfsberg BORDE ha sagt Stockholms ”KOMMUNS” problem. Dock att han INTE snackade Stockholms ”STAAAD:s” problem. Bingo för mig alltså.

Och centerpartisten Viktoria Skure-Eriksson i Västerås skrev en debattartikel som var genomlusad med benämnandet ”KOMMUNEN”. –Bingo!! …å så å så radiojournalisten Torbjörn Lindberg på Sveriges Radio Västmanland, som för en stund sen radierade om …ja ja, ”Västerås´” samhällsproblem. –Dock alltså inte Västerås ”STAAAD”.

-Till alltså, att samhällsmakt människorna värderar alla människor lika, håller sig till att respektera svenska folket, håller sig till vad lag stadgar.
Kan ju vara kul inte minst för dig ”JasGripen”, när polisen ertappar dig påtänd. Att man inte slår dig mer än vad lag tillåter.

-Så nog faeeen grabben, har du att fira mig med en flaska körsbärs likör. …du kan lämna in den på bibblan (i Västerås) så ger Tanterna mig den. Å så duuuuu!!
ingen småflaska tack.

===
-Dock!! att jag …VIIII!!!!, svenska folk, har mycket kvar att ta i. Som t.ex. dessa signaturerna ”Tårtan” och ”Walter” här ovan.
–Ingenting annat är än simpla SABOTÖRER!!
Som sliter som faeeen för att punktera mig och min story. Sliter som faeeen för att dölja denna MÖRDAR verksamheten i det politiska livet i Västerås.

-Varför i helvete skriver då inte Åke Hillman, Mats Svegfors, Anders Harald Pers, Elisabeth Bäck, Eva Andersson, Anders Lif, Sven Åke Karlsson, Ulf Palm m.fl., att jag bara ÄÄÄÄr svårt sjuk någonting och att pengarna i brevlåda, är vanlig pension från …var nu pensionspengar kommer ifrån??
Som Tårtan vet berätta om här ovan.
NÄÄÄÄE!! en sådan uppenbar lögn törs dessa inte ta till.

…och varför har jag inte ”BAAARA” skaffat mig ett jobb, ”BAAARA” inte flytta från Västerås; frågar denne mest-luft Tårtan. –Herr konditor, du e´ …rimligen, vad jag här känner, bara inte förståndsbegåvad att förstå en sådan förklaring; förutom att du som vuxen, booorde ha livserfarenheten till svaret. Du tillhör –sannolikt- gruppen människa som, måste åka på sådant rejält skit, så att du förstår. …jo, jag var nog själv en sådan, innan jag fick gå i däck.

-Ja alltså om det nu inte är att Tårtan mycket väl vet svaret, som hon/han ingår i detta västeråsiska politiska MÖRDAR gänget. Som frågorna ovan bara är sabotage.

Men oaktat, försök gärna att själv förstå svaret. Fråga, tala med andra människor. Och tala inte minst med människor som har knäckts, t.ex. självmords kandidaterna. Gå upp till nått psyke och fråga.
…sen är grejen att, man vanligtvis –som för mig- själv inte på direkten hänger med varför man har gått i däck. Trots att svaret inte sällan finns rakt framför näsan. …som för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in