2002-10-04, 09:59
Medlem
JOURNALISTERNA EVA ANDERSSON OCH ANDERS LIF I VÄSTERÅS, OCKSÅ BEDRAGARE???

-Ja jag påstår absolut inte att varken fascism eller nazism, är någon felaktig politisk samhällsgemenskaps ideologi.
Till på köpet ju, att dessa båda, är Naturens samhällsgemenskaps ordning. Ni vet t.ex. när man släpper ut kor på sommarbetet, hur gruppen på direkten ger sig på varandra och stångar och har sig, för att ordna rangordningen. Alltså fascism!! Och ni vet frasen ”äta eller ätas”. Alltså nazism.

Emellertid tror jag mer på ...ju detta rena påhittet, konstruktionen, demokrati.
-Faktiskt i ren egoism!! Att jag gärna vill få chansen till att kunna leva, dessa 60, 70, 80 åren som den mänskliga kroppen klarar. Och att krig –människor emellan- alltid innebär en jädrans risk att få lämna in tidigare.
-Tillsammans med förhållandet att människan idag, har förmågan att kunna kriga väldans effektivt. Inte minst med massförstörelsevapen.
Att då ha åsikten att alla människor är lika värda –demokrati- är ju att vi respekterar varandra, till att inte idka krig med varandra.

Jag fördömer alltså inte samhällsordningen med en styck Ledare som vet bäst för hela folket. T.ex. Benito Mussolinis fascism. Fördömer jag inte att skilja folkgrupper åt, t.ex. Adolf Hitlers´ nazism.
-Som ju jag som bara är en liten människa, inte kan veta vad som är det riktiga i tillvaron.
-Däremot delar jag inte dessa åsikterna !!
Som jag tror på demokrati.

Och alltså inte heller fördömer jag journalisterna Eva Andersson och Anders Lif på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) som skiljer på stads boende västeråsare och landsbyggds boende; som Adolf Hitler skiljde på arier och andra folk.
Med att benämna den lokala politiska samhällsgemenskapen Västerås för (Västerås) ”stad”, ”Staden” som bestämmer ordningarna i Västerås lokala samhällsgemenskap. Som man aldrig kan benämna landsbygd för ”stad”.
-Däremot delar jag inte hennes åsikt!!
Som alltså jag tror på demokrati.

Och inte minst reagerar jag mot att journalisterna Eva Andersson och Anders Lif på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) nedvärderar de landsbygds boende, till graden att ju utesluta dem från den lokala samhällsgemenskapen, som man alltså aldrig kan benämna landsbygd för ”stad”. …oaktat att de landsbyggds boende västeråsarna tillhör Västerås lokala politiska samhälle, som den lokala politiska indelningen i Sverige är ordnad. …precis som Adolf Hitler uteslöt bl.a. judarna som var bosatta i Tyskland.

-Samt reagera jag mot att journalisterna Eva Andersson och Anders Lif på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås), är väl snabba med fascismen, med att benämna Västerås samhällsgemenskap (kommunen) för (Västerås) "stad". Som ju faktiskt fascism ännu inte har blivit infört i Sverige. -Att den helt övervägande delen svenska folket tror på demokrati.
Att vi svenska folks överenskommelse att ”Sverige är indelat i kommuner” (Kommunallagen § 1), gäller.

Vilket blir att journalisterna Eva Andersson och Anders Lif på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås), förutom nazism, också är bedragare.
...och är verkligen journalisterna Eva Andersson och Anders Lif på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) så långt borta till oss, övervägande Jordens mänsklighet, som tror på demokrati??
Citera
2002-10-04, 10:50
Moderator
-Info-s avatar
Vad menar han?
Citera
2002-10-04, 11:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Och inte minst reagerar jag mot att journalisten Eva Andersson på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) nedvärderar de landsbygds boende, till graden att ju utesluta dem från den lokala samhällsgemenskapen, som man alltså aldrig kan benämna landsbygd för ;stad;
Jag är mkt tveksam till att detta är anledningen, att man vill nedvärdera alt. utestänga landsbygdsbefolkningen.

Vidare; har du frågat LANDSBYGDSBEFOLKNINGEN, om de känner sig utestängda, nedvärderade?
Citera
2002-10-04, 12:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Journalisten Eva Andersson i Västerås också en bedragare

Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås

Ni vet t.ex. när man släpper ut kor på sommarbetet, hur gruppen på direkten ger sig på varandra och stångar och har sig, för att ordna rangordningen.

hmmmm.

jag tror att en del av detta inlägg ska ses som kritik mot böndernas djurhållning, dvs detta med att hålla kor inlåsta på vintern får förödande konsekvenser när dom släpps ut på sommarbetet. men vad resten av inlägget betyder vet jag inte, men jag jobbar på saken.
Citera
2002-10-04, 22:06
Medlem
-PERCY BARNEVIK!!??
–EN PENSIONSFONDS FÖRVALTARE!!??
–EN RIKSDAGSMAN!!??

Ni vet direktör Percy Barnevik som fixade till sig …vad var det?? 95 miljoner kronor i avgångsvederlag från ABB. Ni vet företaget ABB där de anställda får så där 16, 17 tusen kronor i lön per månad.
Eller en sån´ penningfonds förvaltare som tar ut …en jävla massa miljoner kronor i lön. Ni vet våra …era pensionsfonder där ni har betalat in från dessa 16, 17 tusen i månaden.

Eller en riksdagsman som just har höjt sitt månadsuttag för att sitta där i en bänk, till, var det 45 tusen kronor i månaden. Ni vet en sån där som stod på en pall i september och babblade om hur fint hon skulle ordna till det med vårt Sverige. Hon som annars sitter i kassan på Domus …och kan inte mycket mer.

Dessa som skriver här ovan på ämnet!! Dolt sig under signatur. …för att kunna kasta skit på mig, för att försöka punktera mig. För att jag här ovan berättar om vår, verkliga tillvaro.

-Ingalunda!! kära läsare. Som bakom dess signaturerna här ovan, döljer sig …just sådana som jag berättar om här ovan, ABB:arna som pröjsade Barneviks miljard, pensions-inbetalarna, kassörskan på ICA. Å säkert också än mer nertryckta, t.ex. sjukvårdsbiträden som ”tar ut” så där 14 tusen kronor i månaden.
…å så alltså kastar skit på mig.

====
-Vad menar han?? alltså jag, med mitt ämnesinlägg här ovan. Frågar städaren signaturen -Info- här ovan. ..ja om hon nu är städare?? Kära –Info-, fattar ru´ inte detta, så för faeeen håll dig till sopborsten.

====
“local hero”, naturligtvis tar stadssnackarna –dessa som benämner kommun för ”stad”- till benämningen ”stad” för att markera sig något annorlunda, något bättre, något finare, än kommun. Alltså att stadssnackarna menar att kommun, kommunförhållanden, dessa landsbyggds boende människorna, är något sämre.

-Således att dessa stadssnackarna delar upp oss människor i bättre och sämre, grundat på …inte faktiska fakta!! Inte något att dessa sämre –de landsbyggds boende- lever sämre, gör ett sämre jobb.
Som alltså inte gäller idag; från vad det var förr i tiden, då det verkligen var skillnad på stads boende människor, högt kvalificerade verksamhets ledare, intellektuella. Och de landsbyggds boende, bö´nerna.

Utan att stadssnackarna -lika vettlöst som Adolf Hitler- känner för att de ÄÄÄR något av finare än landsbyggds boende.
…dessa stadssnackarna som ”visste”; för ungefär 1000 år sedan, känns det, då vår familj skiljdes och frågan om vårdnaden om våra barn skulle avgöras.
Dessa ”visste”, att en mor alltid är den bästa att vårda ”sina” barn.
…oaktat att jag, utan jämförelse, hade varit våra barns närmaste förälder, så väl socialpsykiskt som för den dagliga tillvaron.

Dessa stadssnackarna som också i denna tiden ”vet” …åt helvete!! Som jag ju har talat med dem om detta, bland annat ovan beskrivet, som de avser med stadssnackandet.
-Å så detta kämpandet av stadssnackarna att hindra mig att få berätta för allmänheten. T.ex. denna här i ämnet aktuella Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås), som håller rejält tyst med saken kommun/stad för sina läsare.

Och visst har jag också talat med landsbyggds boende, om detta som DE KÄNNER FÖR!! dessa stads boende. –Och varför har du inte själv talat med människorna, innan du här meddelar dina tveksamheter??

===
-”walter”, här ovan, …och i alla mina övriga inlägg, är möjligen någon av dessa skitar, vinddrivna virrhjärnor som rullar runt på kommunbiblioteket i Västerås. Och tar åt sig utan tankar på andra biblioteksbesökare.

===
Sedan har vi också de andra virrhjärnorna under ämnesrubriken ”Västerås är en trevlig STAD”. …som bara inte fattar, detta mycket enkla, med skillnaden på förhållandet ”kommun” och ”stad”.
Och däri man också kan konstatera grunden för stadssnackandet, med meningen att tätorten Tillberga -nån mil utanför staden Västerås- är en ”håla” med ”bonnlinjer” och ”Mjölkpallsexpressen”.

Sedan handlar det inte om att Tillberga ”hör till” Västerås kommun, som Tillberga och dess boende där, är en del av Västerås kommun.

====
Vad säger ni förresten om signaturen ”dont mourn–organize”, under ämnesrubriken ”Hej Murat Ermis ...ja é de det”, och frågan till mig

: Jag signaturen ”dont mourn–organize” kan (hypotetiskt tänkt) tillfredsställa en av dessa här önskemålen
(1) att ha haft vårdnaden om dina barn,
eller
(2) att Västerås kallades för kommun i de sammanhang där hela kommunen och inte bara staden åsyftas. (I t ex lokalpress och kommunfullmäktige)?
Vad skulle du välja Gavne??

-En sjukt frågande!! tycker jag.
Citera
2002-10-05, 07:29
Medlem
micke_hs avatar
Men vadfan! Stick och göm dig! Jag trodde att vi redan klarat ut det här med kommun och stad. Om du inte vill vara en stadsbo så ta då och flytta ut i landsbygden. Och bland för helvete inte ihop det här med demokratiskt styre(folkvalda politiker m.m) och nazism. DET HAR INGENTING MED NAZISM ATT GÖLRA HURVIDA MAN KALLAR EN TÄTORT FÖR STAD ELLER KOMMUN ATT GÖRA. F A T T A D E T! ! !

Är sådana här triviliateter som man funderar och retar upp sig på när man blir pensionerad? Då vill jag fan hellre dö med förståndet i behåll redan vid 50 typ.

Lägg ned diskussionen nu för fan.
Citera
2002-10-05, 11:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Odé till Gavne

Herr Gavne som bor i staden
Han skriver texter mest hela dagen
Han skriver stora
Han skriver små
Han skriver några med nassar på
Citera
2002-10-05, 11:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås

”walter”, här ovan, …och i alla mina övriga inlägg, är möjligen någon av dessa skitar, vinddrivna virrhjärnor som rullar runt på kommunbiblioteket i Västerås. Och tar åt sig utan tankar på andra biblioteksbesökare.

jo det är sant att jag brukar besöka biblioteket i västerås, där du gavne brukar hålla till. hur visste du föresten det? men jag tar starkt avstånd ifrån att du kallar mig skit och virrhjärna. jag är nämligen mycket intelligent, och jag bryr mig visst om dom andra besökarna, även så bryr jag mig om dig gavne. det är därför som jag då och då brukar prata med personalen där, för att skaffa mig en rättvis bild av hur det står till med allt som berör biblioteket, och visst är det bra att jag gör på det sättet? det visar att jag bryr mig, om alla.
Citera
2002-10-06, 09:31
Medlem
JOURNALIST EVA ANDERSSON I VÄSTERÅS, -BEDRAGARE I KUBIK!!

…men det vill alltså inte -bland andra- signaturen ”micke_h” förstå.
-Jamen strunt i detta då, bland andra signaturen ”micke_h”, här ovan. Han ser mitt författarnamn och kan säkert förstå av rubriken att saken handlar om benämnandet kommun/stad. –GE DÅ FAEEEN I!! att läsa mer!!

För alltså saken berör ju miljarder människor, som absolut inte vill uppleva likt Adolf Hitlers världskrig. …som ju varje nazism kan utvecklas till.
Att det finns alltså miljarder andra än signaturen ”micke_h”, för mig att få hjälp med att ordna upp –bland andra- journalisten Eva Andersson på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås); som jag skriver om här ovan i rubrikämnet.

…sen tror jag bara inte att en, och faktiskt flera sådana, i alla fall tänkande och skrivande personer som ”micke_h” visar upp här på Flashback, verkligen är så …in i helvete DUMMA!!
–Utan mer sannolikt handlar dessa sakerna ”micke_h” och hennes likar, om att bara vilja jävlas med mig.

Och då handlar det ju om brist på den mänskliga komponenten empati.
Att signaturen ”micke_h” och hennes likar, inte kan känna, vad jag känner, på detta som jag upplever, som jag redogör för; som därpå blir, HÖGST NATURLIGT att varelsen –mer eller mindre- bryter ihop.
–Alltså inte-känna för än, man själv –signaturen ”micke_h” och hennes likar-direkt drabbas. …men då, liksom är det för sent.
Och helt säkert, att skulle/när dessa jävlarna här på Flashback drabbas, …så går dessa under, PÅ DIREKTEN. Dessa har inte en procent del av den kraften som …hit in till, har hållit mig …något så när på fötterna.

: ”DET HAR INGENTING MED NAZISM ATT GÖRA HURUVIDA MAN KALLAR EN TÄTORT FÖR STAD ELLER KOMMUN ATT GÖRA. F A T T A D E T! ! !“ Skriver ”micke_h” här ovan.
:”Bra sagt! Västerås ÄR en trevlig STAD. Har vart där och festat loss …..skulle absolut kunna tänka mig att flytta dit. Oavsett om man kallar det för stad eller kommun.” Skriver ”micke_h” på ett annat ställe.
…och jag håller helt me´.

Som ju saken benämnandet kommun/stad, inte handlar om detta.
-Som också journalisten Eva Andersson på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) mycket väl vet.
Som hennes stadssnackande –att benämna Västerås kommun för (Västerås) ”stad”- ju handlar om, som med Adolf Hitler, att hävda vissa människor som finare; människor som har lyckats tråckla till sig makt …t.ex. hon själv.
Att trycka ner oss andra, som något sämre; för att kunna hävda den här, sin makten. Trycka ner bland andra landsbygds boende. …precis som Adolf Hitler sysslade med.

Denna makten som t.ex. jag drabbades av när vår familj skiljdes och frågan om vårdnaden om våra barn skulle avgöras.
Att dessa maktmänniskorna …som ju är jävligt skitiga, är mycket lite människor, står mer på djurstadiet.
Att dessa djuriska maktmänniskorna psykiskt inte orkade med att en man, farsan till våra barn, skulle ta hand om barnen.
–Eller kanske bättre sagt: maktmänniskorna klarade psykiskt inte av att en moder skulle lämna ”sina” barn ifrån sig (till fadern).

Och på samma sätt är journalisten Eva Andersson på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) jääävligt rädd för sådana som jag; t.ex. en man som t.ex. kan ta hand om föräldrarnas barn.
Att journalisten Eva Andersson på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) jobbar på att trycka ner mig. …hit in tills i 20, 20 (tjugo) ÅÅÅÅÅr!! (som jag har berättat om här på Flaschback, ni vet pengarna i min brevlåda)

…sådant som signaturen ”micke_h” och hennes likar, skulle orka med …nån timmes tid.
–Sen till Vallby bron eller Bangatan (att hoppa från bron eller ställa sig framför tåget på Bangatan i Västerås).
Citera
2002-10-06, 12:57
äldre konto (old)
Ej medlem
gavne

ta det lugnt, bli inte så förbannad. vi förstår vad du menar med stad och kommun. du drar för stora växlar på den frågan, så viktig är den inte. du gör en höna av en fjäder.
Citera
2002-10-06, 16:44
äldre konto (old)
Ej medlem
gavnes val

Till Gavne:

Vi går tillbaka i tiden, till då
den här rättstvisten om dina barns vårdnad begav sig:
väljer du:

:arrow:1) vårdnaden om dina barn

:arrow:2) att västerås på allas läppar kallas stad och inte kommun

?

-en okänd välgörare
Citera
2002-10-06, 16:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Gavne, jag tog mig friheten att rätta i inlägget.

JOURNALISTEN EVA ANDERSSON I VÄSTERÅS, OCKSÅ EN BEDRAGARE??
Verb verkar saknas i satsen. Om detta är en rubrik bör den inte avslutas med punkt.

-Ja jag påstår absolut inte att varken fascism eller nazism, är någon felaktig politisk samhällsgemenskaps ideologi.
inte ... varken Dubbel negation
inte att vare sig
varken att

Alltså fascism!!
Finit verb verkar saknas i satsen

Alltså nazism.
Verb verkar saknas i satsen. Om detta är en rubrik bör den inte avslutas med punkt.

Emellertid tror jag mer på ...ju detta rena påhittet, konstruktionen, demokrati.
detta rena påhittet Om detta syftar på påhittet är det kongruensfel
detta rena påhitt

-Faktiskt i ren egoism!!
Finit verb verkar saknas i satsen

Inte minst med massförstörelsevapen.

Jag fördömer alltså inte samhällsordningen med en styck Ledare som vet bäst för hela folket.
styck Ledare misstänkt särskrivning
styckLedare

en styck Om en syftar på styck är det kongruensfel
ett styck

T.ex. Benito Mussolinis fascism.

-Däremot delar jag inte dessa åsikterna !!
dessa åsikterna Om dessa syftar på åsikterna är det kongruensfel
dessa åsikter

Och inte minst reagerar jag mot att journalisten Eva Andersson på Vestmanlands Läns Tidning (i Västerås) nedvärderar de landsbygds boende, till graden att ju utesluta dem från den lokala samhällsgemenskapen, som man alltså aldrig kan benämna landsbygd för ”stad”.
de landsbygds Om de syftar på landsbygds är det kongruensfel
en landsbygds

…oaktat att de landsbyggds boende västeråsarna tillhör Västerås lokala politiska samhälle, som den lokala politiska indelningen i Sverige är ordnad.
de landsbyggds Om de syftar på landsbyggds är det kongruensfel
en landsbyggds

Snart de 65 fyllda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in