2022-02-04, 13:22
Medlem
Haha arsenal har alltså spenderat £0,990bn
Och ej lyckats med att komma top4 minst 5 gånge4 de senaste 10 åren?
Jävlar vad dåliga dom är.
Citera
2022-02-04, 16:13
Medlem
Imbazs avatar
Roligt att mané möter Salah i finalen ! Kan bli en stel återförening i Liverpool
Citera
2022-02-04, 16:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Föga förvånande svar från dig men du hade lite rätt. Jag använde för en gångs skull andra skribenters (Vatos Locos) siffror och adderade därför bara resterande transfers utanför det tidsspannet. Så har därför gjort arbetet själv vilket jag borde gjort från början.

Korrekta siffror är:
Man United har spenderat £1,369bn, inte £1,225.
City har spenderat £1,665bn, inte £1,600bn
Arsenal är fortfarande kvar på sina £0,990nm

Källor:
https://www.transfermarkt.co.uk/manchester-united/alletransfers/verein/985
https://www.transfermarkt.co.uk/manchester-city/alletransfers/verein/281
https://www.transfermarkt.co.uk/fc-arsenal/alletransfers/verein/11

För skojs skull så har jag även lagt ihop vad Chelsea och Liverpool har spenderat sedan 2010
Chelsea har spenderat £1,534bn
Liverpool har spenderat £1,065

https://www.transfermarkt.co.uk/fc-chelsea/alletransfers/verein/631
https://www.transfermarkt.co.uk/fc-liverpool/alletransfers/verein/31

Chelsea har 2 PL-titlar, 2 FA-cup, 1 ligacuper, 0 Community Shield, 2 Champions League, 2 Europa League
Liverpool har 1 PL-titlar, 0 FA-cup, 1 ligacuper, 0 Community Shield, 1 Champions League, 2 Europa League

För titlarna, bara googla resp. lag, gå in på resp klubbs Wikipedia så står allting där.

Huvudpoängen är, du hade fortfarande fel i din åsikt att United har spenderat mest pengar sedan 2010. Man är inte ens näst värst i England utan har två andra klubbar som spenderat mer.
Transfermarkt my ass.

Alltså, detta togs som sagt upp på ESPN (där de totalsågade Man United p g a detta). Menar du att du har bättre koll o bättre källor än vad experterna på ESPN har?
Citera
2022-02-04, 16:38
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Transfermarkt my ass.

Alltså, detta togs som sagt upp på ESPN (där de totalsågade Man United p g a detta). Menar du att du har bättre koll o bättre källor än vad experterna på ESPN har?

Ja, tydligen har han det. Stor eloge att det fortsatt finns folk som finner ork att diskutera med cp barnet.

Tror du the arsle SlutAr bättre eller sämre än 8? Som verkar vara den nya positionen för mittenlaget.
Citera
2022-02-04, 16:45
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Everton have appointed Ashley Cole as a new first-team coach, to join Frank Lampard’s backroom staff.

Kul!

Och kul att det börjar komma flera fd spelare som inte slutade för så jätte längesedan. In med det nya och ut med de äldre som big sam och hodgson tex. Eller ja, dom kan fortsätta i championship.
Citera
2022-02-04, 16:56
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kul!

Och kul att det börjar komma flera fd spelare som inte slutade för så jätte längesedan. In med det nya och ut med de äldre som big sam och hodgson tex. Eller ja, dom kan fortsätta i championship.

Tycker de flesta nya managers har failat ändå, kanske vieira som gjort det bra, vem mer ? Ronneby i derby gör det bra.
Citera
2022-02-04, 17:11
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Tycker de flesta nya managers har failat ändå, kanske vieira som gjort det bra, vem mer ? Ronneby i derby gör det bra.

I mitt tycke, bättre att ''misslyckas'' i början för att ta lärdom utav det och komma tillbaka bättre

Chelsea var tok för stort för Lampard tex. Han gjorde väl ändå ganska ok med Derby?

Vieira har blandat och gett, läst att många fans är glada i honom och hoppas han även är hos CP nästa säsong.
Citera
2022-02-04, 18:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
I mitt tycke, bättre att ''misslyckas'' i början för att ta lärdom utav det och komma tillbaka bättre

Chelsea var tok för stort för Lampard tex. Han gjorde väl ändå ganska ok med Derby?

Vieira har blandat och gett, läst att många fans är glada i honom och hoppas han även är hos CP nästa säsong.

Ja men de flesta nya managers verkar ha det svårt, vilket visar att det inte är så lätt..

Kolla neville som gör succé som pundit. Kan mkt I studion men när han väl blev tränare så blev det pannkaka.

Inte många nya managers som lyckats. Skulle säga att det är typ Gerrard som är enda heta nya namnet i tränarvärlden, kanske glömt nån men Vieira är väll också populär.
Citera
2022-02-04, 19:25
Medlem
Imbazs avatar
Adama traore tackade nej till tottenham och €120k i veckan för barca och €15k i veckan. Sjukt.

Adama traore tjänar alltså inte så mkt mer än vad jag gör, helt jävla sjukt.
Citera
2022-02-04, 19:43
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det är som jag har sagt hela tiden, om man bortser från de två epokerna med Busby och Ferguson, så har MU aldrig varit ngn storklubb.

Precis som Arsenal inte har varit någon storklubb förutom de två epokerna med Herbert Chapman och Arsène Wenger då?
Citera
2022-02-04, 19:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare

Precis som Arsenal inte har varit någon storklubb förutom de två epokerna med Herbert Chapman och Arsène Wenger då?
Arsenal FC har, förutom en period på 60-talet, varit en stabil toppklubb enda sedan 1930-talet. Menar du att samma sak kan sägas om Man United (och/eller övriga klubbar)..?
Citera
2022-02-04, 20:00
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Adama traore tackade nej till tottenham och €120k i veckan för barca och €15k i veckan. Sjukt.

Adama traore tjänar alltså inte så mkt mer än vad jag gör, helt jävla sjukt.
OT jag vet, men låt oss vara generösa. Du tjänar minst 100 000 i veckan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in