2022-02-03, 18:55
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilken klubb tror du att det är som har spenderat mest pengar i världen på transfers sedan 2010?
Arsenal
Citera
2022-02-03, 20:56
Medlem
Citat:
Vilken klubb tror du att det är som har spenderat mest pengar i världen på transfers sedan 2010?
Nu sysslar jag inte med att tro om det faktiskt finns officiella siffror att gå efter.

Man City har sedan 2010 spenderat £1,600bn, Man United har £1,225bn, Arsenal £0,990bn.
Liverpool och Chelsea kan jag räkna ihop till dig om du inte orkar det. Annars finns alla uppgifterna på google.com

Vad har Arsenal vunnit sedan 2010 om du jämför med City & United, tänker med bara £235M mindre spenderat på 12 år så för att kasta så mycket skit som du gör så borde prisskåpet vara ungefär samma.

City har 5 PL-titlar, 2 FA-cup, 6 ligacuper, 3 Community Shield, 0 Champions League, 0 Europa League
United har 2 PL-titlar, 1 FA-cup, 2 ligacuper, 4 Community shield, 0 Champions League, 1 Europa League
Arsenal har 0 PL-titlar, 4 FA-cup, 0 ligacuper, 3 Community shield, 0 Champions League, 0 Europa League

Man är ganska duktigt efter resultatmässigt fastän man spenderat nästan lika mycket. Skall vi dra in snittplacering i ligan med tycker du eller du är nöjd med faktan att varken United eller Arsenal har presterat vidare bra vare sig i värvningar eller resultatmässigt? Tyvärr för dig så är inte United sämre än Arsenal fastän underprestationerna har varit gigantiska i klubben de sista 9 åren.
Citera
2022-02-03, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Aubameyang gråter ut nu och leker oskyldig, allt är Artetas fel. Smaklöst efter allt jävelskap han själv ställt till med den senaste tiden. Om ni inte redan visste det så låt mig göra det klart för alla här inne att jag på intet vis tycker om Arsenal men detta är bara oprofessionellt, fel och tyvärr inte oväntat av Aubameyang. Skönt för klubben och hela ligan att bli av med honom. Vilken pajas. Franska fotbollsspelare går helt enkelt inte att lita på. Jag är medveten om att han representerar Gabon men han är född och uppvuxen i La France.

Generalens tankar kring Aubameyangs flytt och uttalanden, tack?
Det var ju egentligen inga stora grejer han hade ställt till med men ändå blev han totalt portad av klubben, så att han är glad över att vara borta är väl ändå förstårligt.

Tror han kan hitta formen i Barca igen, menar i Gunners hade han ingen chans att utmana om titlar. Kan säkert ge han en rejäl boost att gå till en sån stor klubb. Eller så floppar han helt, återstår att se men inte som så att Barca har någon bättre striker.
Citera
2022-02-03, 21:36
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nu sysslar jag inte med att tro om det faktiskt finns officiella siffror att gå efter.

Man City har sedan 2010 spenderat £1,600bn, Man United har £1,225bn, Arsenal £0,990bn.
Liverpool och Chelsea kan jag räkna ihop till dig om du inte orkar det. Annars finns alla uppgifterna på google.com

Vad har Arsenal vunnit sedan 2010 om du jämför med City & United, tänker med bara £235M mindre spenderat på 12 år så för att kasta så mycket skit som du gör så borde prisskåpet vara ungefär samma.

City har 5 PL-titlar, 2 FA-cup, 6 ligacuper, 3 Community Shield, 0 Champions League, 0 Europa League
United har 2 PL-titlar, 1 FA-cup, 2 ligacuper, 4 Community shield, 0 Champions League, 1 Europa League
Arsenal har 0 PL-titlar, 4 FA-cup, 0 ligacuper, 3 Community shield, 0 Champions League, 0 Europa League

Man är ganska duktigt efter resultatmässigt fastän man spenderat nästan lika mycket. Skall vi dra in snittplacering i ligan med tycker du eller du är nöjd med faktan att varken United eller Arsenal har presterat vidare bra vare sig i värvningar eller resultatmässigt? Tyvärr för dig så är inte United sämre än Arsenal fastän underprestationerna har varit gigantiska i klubben de sista 9 åren.

Svart på vitt, bra info. Men väntar med spänning på förnekelsen som kommer.
Citera
2022-02-03, 23:36
Medlem
-GGs avatar
Citat:

City har tagit en titel varje år. Det är imponerande.
Citera
2022-02-04, 05:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Den där listan som du kom upp med stämmer inte öht, den är fel.
Citera
2022-02-04, 05:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

De snackade nämligen om detta (att Manchester Failed är den klubben inom fotbollsvärlden som har spenderat mest pengar sedan 2010) på ESPN FC för ett tag sedan.

Det är som jag har sagt hela tiden, om man bortser från de två epokerna med Busby och Ferguson, så har MU aldrig varit ngn storklubb.

EDIT:Skulle egentligen redigera det första inlägget..
Senast redigerad av Generalandersson 2022-02-04 kl. 06:01.
Citera
2022-02-04, 08:42
Medlem
Citat:
Föga förvånande svar från dig men du hade lite rätt. Jag använde för en gångs skull andra skribenters (Vatos Locos) siffror och adderade därför bara resterande transfers utanför det tidsspannet. Så har därför gjort arbetet själv vilket jag borde gjort från början.

Korrekta siffror är:
Man United har spenderat £1,369bn, inte £1,225.
City har spenderat £1,665bn, inte £1,600bn
Arsenal är fortfarande kvar på sina £0,990nm

Källor:
https://www.transfermarkt.co.uk/manchester-united/alletransfers/verein/985
https://www.transfermarkt.co.uk/manchester-city/alletransfers/verein/281
https://www.transfermarkt.co.uk/fc-arsenal/alletransfers/verein/11

För skojs skull så har jag även lagt ihop vad Chelsea och Liverpool har spenderat sedan 2010
Chelsea har spenderat £1,534bn
Liverpool har spenderat £1,065

https://www.transfermarkt.co.uk/fc-chelsea/alletransfers/verein/631
https://www.transfermarkt.co.uk/fc-liverpool/alletransfers/verein/31

Chelsea har 2 PL-titlar, 2 FA-cup, 1 ligacuper, 0 Community Shield, 2 Champions League, 2 Europa League
Liverpool har 1 PL-titlar, 0 FA-cup, 1 ligacuper, 0 Community Shield, 1 Champions League, 2 Europa League

För titlarna, bara googla resp. lag, gå in på resp klubbs Wikipedia så står allting där.

Huvudpoängen är, du hade fortfarande fel i din åsikt att United har spenderat mest pengar sedan 2010. Man är inte ens näst värst i England utan har två andra klubbar som spenderat mer.
Citera
2022-02-04, 11:05
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Huvudpoängen är, du hade fortfarande fel i din åsikt att United har spenderat mest pengar sedan 2010. Man är inte ens näst värst i England utan har två andra klubbar som spenderat mer.

Kul att du tog dig tid och sammanställde, det är intressant läsning! Dock kämpar du i motvind, att motbevisa generalen är nog svårare än att övertyga en flatearther att jorden är rund. Spelar ingen roll om du gräver fram 20 olika källor som stödjer ditt inlägg, spelar ju ingen roll ens om man citerar vad Generalen själv sagt för det möts ändå av förnekelse och "Nej nu är det såhär istället".
Citera
2022-02-04, 11:27
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Föga förvånande svar från dig men du hade lite rätt. Jag använde för en gångs skull andra skribenters (Vatos Locos) siffror och adderade därför bara resterande transfers utanför det tidsspannet. Så har därför gjort arbetet själv vilket jag borde gjort från början.

Korrekta siffror är:
Man United har spenderat £1,369bn, inte £1,225.
City har spenderat £1,665bn, inte £1,600bn
Arsenal är fortfarande kvar på sina £0,990nm

Källor:
https://www.transfermarkt.co.uk/manchester-united/alletransfers/verein/985
https://www.transfermarkt.co.uk/manchester-city/alletransfers/verein/281
https://www.transfermarkt.co.uk/fc-arsenal/alletransfers/verein/11

För skojs skull så har jag även lagt ihop vad Chelsea och Liverpool har spenderat sedan 2010
Chelsea har spenderat £1,534bn
Liverpool har spenderat £1,065

https://www.transfermarkt.co.uk/fc-chelsea/alletransfers/verein/631
https://www.transfermarkt.co.uk/fc-liverpool/alletransfers/verein/31

Chelsea har 2 PL-titlar, 2 FA-cup, 1 ligacuper, 0 Community Shield, 2 Champions League, 2 Europa League
Liverpool har 1 PL-titlar, 0 FA-cup, 1 ligacuper, 0 Community Shield, 1 Champions League, 2 Europa League

För titlarna, bara googla resp. lag, gå in på resp klubbs Wikipedia så står allting där.

Liverpool har dock inte vunnit Europa League två gånger. Säsongen 2000-2001 var senaste gången man vann.
Citera
2022-02-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Liverpool har dock inte vunnit Europa League två gånger. Säsongen 2000-2001 var senaste gången man vann.
Korrekt
Europacupen/Uefa Champions League-mästare 6 (1977, 1978, 1981, 1984, 2005, 2019)
Uefacupen/Uefa Europa League-mästare 3 (1973, 1976, 2001)
Uefa Super Cup-mästare 4 (1977, 2001, 2005, 2019)

Kopierade och ändrade raden men missade att ändra sista 2 till 0.

Tack för rättelsen dock!
Senast redigerad av Alannon 2022-02-04 kl. 13:14.
Citera
2022-02-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Kul att du tog dig tid och sammanställde, det är intressant läsning! Dock kämpar du i motvind, att motbevisa generalen är nog svårare än att övertyga en flatearther att jorden är rund. Spelar ingen roll om du gräver fram 20 olika källor som stödjer ditt inlägg, spelar ju ingen roll ens om man citerar vad Generalen själv sagt för det möts ändå av förnekelse och "Nej nu är det såhär istället".
Nej jag förväntar mig inte några underverk heller xD
Men direkta faktafel gör ju att det kliar i fingrarna att svara fastän man vet att man borde låta bli.
Sen är det ju som du säger rätt intressant att se ur ett tidsperspektiv vad resp. klubb spenderat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in