2022-02-04, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Du verkar inte kunna se annat än en lögnare du heller!

Oavsett om han är skyldig eller oskyldig så är min tro att han medvetet ljugit om vissa saker. Du menar att han inte gjort det. Jag vet inte och sanningen lär nog aldrig komma fram.
Citera
2022-02-04, 15:58
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Är detta inte söndertröskat redan?! Er tro på att han 1989 som gärningsman sitter och ljuger i rätten om detta är rent ut sagt idiotiskt. Något ni inte verkar se vilket blir talande för er (Filter-)logik.
Du hade säkert kunna få 23:25 också och fortfarande inte reflekterat.
Möjligen söndertröskat men också jätteviktigt. Om man ljuger så uppenbart och medvetet flera gånger, efter att ha avlagt vittnesed, och konsekvent åt alibihållet så är det jättemisstänkt. Här har vi ljudupptagningar där man hör mannen ljuga, det går inte att skylla på att förhören är felaktigt och slarvigt nedtecknade.

Det är ju sådant här senaste PU har sysslat mycket med, det vill säga analysera när SE sagt vad och varför. Det borde naturligtvis gjorts redan 1986.

GM=99%
Knäppgök/Mytoman=1%
Vittne=0%
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-02-04 kl. 16:07.
Citera
2022-02-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Är inte djupt insatt men läst det mesta från Palmearkivet, försökt undvika böcker och allmänna konspirations teorier, visserligen snappat upp en del, en sak är jag säker på: det finns inga mänskliga säkra vittnesuppgifter, vår hjärna kan inte skilja på fantasi o verklighet till 100%, vissa ljuger andra förtränger eller lägger till.

ett tydligt exempel, vapensamlares yngsta dotter som var hemma hos SE, hade en vänskaplig relation - hon uppgav att hon varit på samma bio Grand som Palme och även sett honom i foajén, detta 28/2 1986 alltså mordnatten. Hennes väninna som hon uppgav var med förnekade hela biobesöket vid förhör - sen uppgav hon att aldrig pratat om detta med någon i familjen eller SE fastän hon visste hans mediala historia,.... snacka om fantasier ! bara ett exempel av 100-tals förvrängningar

Visst kan det vara som du säger. I så fall kan man skrota i princip alla vittnesmål. Hur gör man då?
Citera
2022-02-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Möjligen söndertröskat men också jätteviktigt. Om man ljuger så uppenbart och medvetet flera gånger, efter att ha avlagt vittnesed, och konsekvent åt alibihållet så är det jättemisstänkt. Här har vi ljudupptagningar där man hör mannen ljuga, det går inte att skylla på att förhören är felaktigt och slarvigt nedtecknade.

Det är ju sådant här senaste PU har sysslat mycket med, det vill säga analysera när SE sagt vad och varför. Det borde naturligtvis gjorts redan 1986.

GM=99%
Knäppgök/Mytoman=1%
Vittne=0%

GM utesluter inte knäppgök/mytoman , sen är det ju hårfin skillnad mellan mytoman och psykopat också. Vissa psykopater är inte så framgångsrika med sina lögner och då uppfattas som mytomaner.

Det är inte helt uteslutet att SE till och med var psykopat.
Senast redigerad av painkiler 2022-02-04 kl. 16:24.
Citera
2022-02-04, 16:28
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Tja, jag kan säga att jag är väldigt kluven till denne man. Det jag tror mig kunna vara säker på (logiskt felslut) är att han medvetet ljuger/skarvar. Det är inga minnesfel. Jag köper inte språngmarschen. Någon MÅSTE ha noterat den.

Språngmarsch-berättelsen är märklig av fler skäl än att ingen noterat den. Ena polisen har noterat att ambulansen vinkas in i samband med att denne drar iväg.

Om SE startat efter den polisen, borde SE varit i ambulansens absoluta närhet och sett den anlända.

Om SE startat före ambulansens ankomst, borde han således hunnit ifatt/blivit omsprungen av poliserna.

Något suspekt är det i den berättelsen, frågan är vad han inte vill berätta?
Citera
2022-02-04, 16:30
Medlem
Citat:
Visst kan det vara som du säger. I så fall kan man skrota i princip alla vittnesmål. Hur gör man då?

Så menar jag inte, klart det finns helt korrekta vittnesmål, svårigheten är att sålla - som här i SE fallet blir det svårt, lite som ett hazardspel, vidare är tidsfaktorn av stor betydelse ”vad har man upplevt, vad är påverkan”, osv?
Citera
2022-02-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Språngmarsch-berättelsen är märklig av fler skäl än att ingen noterat den. Ena polisen har noterat att ambulansen vinkas in i samband med att denne drar iväg.

Om SE startat efter den polisen, borde SE varit i ambulansens absoluta närhet och sett den anlända.

Om SE startat före ambulansens ankomst, borde han således hunnit ifatt/blivit omsprungen av poliserna.

Något suspekt är det i den berättelsen, frågan är vad han inte vill berätta?

Ja, att han inte medvetet skarvat/förskönat/ljugit köper jag inte.
Citera
2022-02-04, 16:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Så den ljugande SE har spärren att välja lögner för att inte förstöra för polisen? Tja, han bidrog i alla fall inte till att föra utredningen framåt. Det är min åsikt.

Men han förstörde inget i mördarjakten. Det är bara sin egen roll han överdriver och ljuger om.
Citera
2022-02-04, 16:37
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ja, att han inte medvetet skarvat/förskönat/ljugit köper jag inte.

Han har dessutom fyra olika versioner av orsaken till den. Det styrker det du säger.
Citera
2022-02-04, 16:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Tvärtom.

https://www.expressen.se/nyheter/han-ager-det-misstankta-palme-vapnet-otackt/

REVOLVER, Amerikanskt, fabrikat: Smith&Wesson, double action, modell Highway Patrolman, kal. .357Mag, tillvnr. XXXXXX, piplängd 15,2 ställbart fast sikte, kolvsidor av trä. Mycket gott skick.”

Ett "smidigare" vapen hade säkert varit bättre under flykten.

Problemet blir att SE alltså ska gå runt i stan och åka kollektivt med en laddad 30cm revolver i rockfickan och tro den inte ska synas. Något som har fängelse i straffskalan.
Citera
2022-02-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men han förstörde inget i mördarjakten. Det är bara sin egen roll han överdriver och ljuger om.

HH verkar ju tycka att han åtminstone var i vägen.
Citera
2022-02-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Han har dessutom fyra olika versioner av orsaken till den. Det styrker det du säger.

Minnesfel och missförstånd är förklaringarna. Jag håller inte med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in