2022-02-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Lutar åt det hållet, SE tog tillfället att vara en viktig person och förstorar upp sitt misslyckade ego med att fantisera ihop en historia lagom till sin egen sfär - vilka avväganden han gjorde kanske just begränsas till vad han faktiskt såg utifrån det steg han in i fantasin och såg sig som hjälten och hoppades på bekräftelse.

Han (fastän han ljög) hade kontroll på sin uppblåsta historia men tog inte steget vidare att dikta ihop vittnesmål han inte observerat.

Får ge han eloge att han i en stressad situation klarade av att sätta sig i förarsätet men tyvärr ingen köpte hans historia.

Skulle han vara GM, ja då tror jag på parallella universum!

Vad tror du att han ljuger om? Har han pratat med Lisbeth? Gjort språngmarschen?
Citera
2022-02-04, 15:17
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja och som du ser efterfrågades ursprunget till uppgifterna att pipan var av en viss längd. Och det är inte AD, det är den tekniska analys som utfördes.

Detta vill du dölja för det är ett problem om man vill ha SE som GM. Då börjar du istället säga att 4 tum som Melander nämner kanske inte är speciellt lång. Men det som anges är att pipan var 4 eller 6 tum, inte 2 eller 3. Så jo, PU menar att pipan var lång.

Och det är ett problem för den teori du förespråkar.
Tvärtom.

https://www.expressen.se/nyheter/han-ager-det-misstankta-palme-vapnet-otackt/

REVOLVER, Amerikanskt, fabrikat: Smith&Wesson, double action, modell Highway Patrolman, kal. .357Mag, tillvnr. XXXXXX, piplängd 15,2 ställbart fast sikte, kolvsidor av trä. Mycket gott skick.”

Ett "smidigare" vapen hade säkert varit bättre under flykten.
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-02-04 kl. 15:21.
Citera
2022-02-04, 15:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase
Nej, han saknar inte alla tre;

Motiv har redan försökt förklara för dig; uppenbarligen fattar du inte vad i affekt innebär.

Möjlighet hade han; utstämplingstiden visar detta.

Medel kan jag däremot hålla med om att det kan diskuteras.

Ha en fin fortsatt fredag.

Motiv: ja han hade inget säger du... Istället för motiv menar du att han har humörproblem.

Möjlighet: definitionsfråga. Jag tolkar materialet som att SE stämplade ut 23:20+, sen pratar med väktarna 1-2 minut.. Då kommer han ut tidigast 23:21. Då får han springa ikapp Palme och skjuta i så fall
Citera
2022-02-04, 15:24
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
I vilket vittnes utsagor är inte de senare förhören utförligare och detaljrikare än i ett första telefonförhör?

Dubbelmoral.
(FB) Skandiamannen

23.19-->23.20-->23.21-->23.22-->23.23

Hade åklagarna fått igenom resningsansökan mot CP i HD så hade vi nog kunnat få 23.24 också.

Har du någon idé om varför han ljög så mycket, om han var oskyldig alltså?
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-02-04 kl. 15:28.
Citera
2022-02-04, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Vad tror du att han ljuger om? Har han pratat med Lisbeth? Gjort språngmarschen?

Inte Pratat med Lisbeth absolut, inte sprungit förbi Jeppson - vad har han gjort? inte vet jag eller nån annan än han själv.

Tror mer på ett något distanserande observation av mordplatsen, såg säkert OP LP AH och dom andra tidiga anlända, hörde vissa ordväxlingar men han var inte aktiv, mer i skymundan mot husfasaden innan Dekorima hörnet.

Din teori?
Citera
2022-02-04, 15:35
Medlem
Möjlighet: SE är i absolut närhet av mordplatsen minuterna innan skotten faller. Räcker det för att påstå att han hade möjlighet?

Motiv: Enligt mig lite ”överskattat”. Detta är ju något som är upp till den skyldige. Något solklart motiv är svårt att hitta.

Medel. Vän med en vapenhandlare. Inget konkret om ett vapen.

SE ”tickar inte alla boxar” men det blir oerhört svårt att hitta någon som gör det. De två andra misstänkta ensamagerande faller på en eller flera punkter. I så fall återstår kanske bara en organisation?
Citera
2022-02-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Inte Pratat med Lisbeth absolut, inte sprungit förbi Jeppson - vad har han gjort? inte vet jag eller nån annan än han själv.

Tror mer på ett något distanserande observation av mordplatsen, såg säkert OP LP AH och dom andra tidiga anlända, hörde vissa ordväxlingar men han var inte aktiv, mer i skymundan mot husfasaden innan Dekorima hörnet.

Din teori?

Tja, jag kan säga att jag är väldigt kluven till denne man. Det jag tror mig kunna vara säker på (logiskt felslut) är att han medvetet ljuger/skarvar. Det är inga minnesfel. Jag köper inte språngmarschen. Någon MÅSTE ha noterat den.
Citera
2022-02-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
(FB) Skandiamannen

Hade åklagarna fått igenom resningsansökan mot CP i HD så hade vi nog kunnat få 23.24 också.

Jag hävdar ju att han borde ljugit om hur mördaren såg ut för då skulle han bli ännu intressantare. Fast det är något som är över gränsen för honom. Enligt en skribent.
Citera
2022-02-04, 15:45
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Jag hävdar ju att han borde ljugit om hur mördaren såg ut för då skulle han bli ännu intressantare. Fast det är något som är över gränsen för honom. Enligt en skribent.
Ja det är en bra fundering. Som jag skrev i det här inlägget så provade han med det inledningsvis

(FB) Skandiamannen

Men fick sedan synkningsproblem när LJ trätt fram i media, han var "för tidigt ute".
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-02-04 kl. 15:48.
Citera
2022-02-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
(FB) Skandiamannen

Är detta inte söndertröskat redan?! Er tro på att han 1989 som gärningsman sitter och ljuger i rätten om detta är rent ut sagt idiotiskt. Något ni inte verkar se vilket blir talande för er (Filter-)logik.
Du hade säkert kunna få 23:25 också och fortfarande inte reflekterat.
Citera
2022-02-04, 15:53
Medlem
Citat:

Du verkar inte kunna se annat än en lögnare du heller!
Citera
2022-02-04, 15:57
Medlem
Citat:
Tja, jag kan säga att jag är väldigt kluven till denne man. Det jag tror mig kunna vara säker på (logiskt felslut) är att han medvetet ljuger/skarvar. Det är inga minnesfel. Jag köper inte språngmarschen. Någon MÅSTE ha noterat den.

Är inte djupt insatt men läst det mesta från Palmearkivet, försökt undvika böcker och allmänna konspirations teorier, visserligen snappat upp en del, en sak är jag säker på: det finns inga mänskliga säkra vittnesuppgifter, vår hjärna kan inte skilja på fantasi o verklighet till 100%, vissa ljuger andra förtränger eller lägger till.

ett tydligt exempel, vapensamlares yngsta dotter som var hemma hos SE, hade en vänskaplig relation - hon uppgav att hon varit på samma bio Grand som Palme och även sett honom i foajén, detta 28/2 1986 alltså mordnatten. Hennes väninna som hon uppgav var med förnekade hela biobesöket vid förhör - sen uppgav hon att aldrig pratat om detta med någon i familjen eller SE fastän hon visste hans mediala historia,.... snacka om fantasier ! bara ett exempel av 100-tals förvrängningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in