Citat:
Ursprungligen postat av
patrixx
Det går utmärkt om man tar sig tid att göra research och tänker själv att konstatera att virus och smitta aldrig bekräftats vetenskapligt, att det är fysiskt omöjligt för raketer att skapa framdrift i rymden
Hej på er /Patrik
Jag har tänkt själv och tydligen har herr Fabian Fjälling gjort research och vi konstaterade att det är möjligt för raketer att skapa framdrift i rymden.
Vad den andra frågan beträffar om smitta har vi, jag och flera andra på tråden, gång på gång förklarat för dig hur det fungerar. I ditt vrickade exempel om lepra, där du tar upp en hundra år gammal bok och hänvisar sjukdom till dålig fisk, har du fått mothugg.
Till att börja med att man inte kan använda hundra år gamla böcker i medicin och bevisa något då hundra års forskning sedan dess säger nåt annat.
Ej heller har du, som vanligt, inte svarat på kritiken mot din "åsikt". Alla dessa fakta och empirisk research som BEVISAR att du har fel. SVARA på kritiken istället för att upprepaupprepaupprepa exakt samma sak som du sagt i åratal . Nu senast igen i nya avsnittet, helt ut ur kontext och sammanhang drar du upp samma gamla avslöjade missförstånd, som om du inte hört ett ord av vad som sagts i hundratals inlägg
Och sen undrar du varför ingen vill tala i er podd?
Du och de dina kallade mina ansträngningar för "rörande" apropå er tråd. Ok, visa då samma rörande artighet och returnera med att gå igenom min kritik och avvisa eller bekräfta den.
Tills dess kan du svar på varför
Spetälska, tbc och kolera sprids i Favelorna i Sydamerika efter att vattnet privatiserades (=blev dyrt) trots att inga matvanor ändrats.
Spetälska sprids i USA där amarillos lever, där de försvinner/utrotas försvinner sjukdomen
Sjukdomen hade i Europa på medeltiden en klockren korrelation till rödräven, och fanns i mindre grad där dess päls inte var populär. Hur kom det sig?
Sjukdomen spreds på Påskön på 1800-talet, inte förr och inte senare, efter kontakt med chilenare. Trots att öborna åt exakt samma sak före och efter denna tid (med undantag av varandra)
Sjukdomen spreds till USA med kinesiska invandrare, företrädesvis vid järnvägsbyggen, och i mitten av dagens Arizona är det lite ont om skämd fisk på menyn. Hur gick det till? Och varför drabbades inte irländare, svarta och svenskar på samma sätt?
Sjukdomen fanns i Norge längre än på andra ställen, trots att Sverige, Danmark, Skottland, Island, Shetland, mfl, östersjö länder åt exakt samma sak. Vilket motbevisar ditt påstående. Eller hur? (=fråga). Hur kommer det sig att sjukdomen inte fanns före medeltid om norrmännen åt samma sak som under vikingatiden och järnåldern?
Hur kommer det sig att barn är mer utsatta för att få sjukdomen trots att de äter samma som sina föräldrar och grannar?
Hur kunde fader Damien få sjukdomen då hans matvanor var likadana före och efter han åkte till Molokai?
Jag kan skicka in hundra till invändningar, men vi kan börja med detta.