2022-01-28, 10:25
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
(t.ex. mikrochip i vaccinen som ska fjärrstyra människor som Dan pratade om)

Hur stor är chansen att dessa mikrochip ska hitta en sockel med rätt benavstånd i en människokropp?
Citera
2022-02-01, 15:24
Medlem
patrixxs avatar
Tack för feedback Herr Hängpung. Ja alltså alla grupper är ju tråkigt nog KO och tillämpar åsikts- och tankekontroll kring olika frågor. Man är ett gäng väster, höger, veganer, newageare och så blir man utfryst/mobbad om man tycker "fel".

Riv ner lögnerna säger jag. Det går utmärkt om man tar sig tid att göra research och tänker själv att konstatera att virus och smitta aldrig bekräftats vetenskapligt, att det är fysiskt omöjligt för raketer att skapa framdrift i rymden och att det är geometriskt omöjligt att Jorden kretsar kring Solen. Och har man plockat ner dom har man perspektivet som behövs för att enkelt riva ner resten.

Det är lögn och tankekontroll att vi "aldrig riktigt kan veta vad som är sant kring detta och att det inte är så viktigt att veta"

Ang zeppelinardiskussionen ovan så säger vi att det är orimligt med atlangående zeppelinare. De skulle hamna i Grönland/Sydamerika och inte New York om det blåser fel och skulle knappast kunna ta den last som hävdas. Ta gärna och titta på Hindenburg olyckan på Youtube. Så uppenbart fejk.

Hej på er /Patrik
Citera
2022-02-02, 20:20
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Det går utmärkt om man tar sig tid att göra research och tänker själv att konstatera att virus och smitta aldrig bekräftats vetenskapligt, att det är fysiskt omöjligt för raketer att skapa framdrift i rymden
Hej på er /Patrik
Jag har tänkt själv och tydligen har herr Fabian Fjälling gjort research och vi konstaterade att det är möjligt för raketer att skapa framdrift i rymden.

Vad den andra frågan beträffar om smitta har vi, jag och flera andra på tråden, gång på gång förklarat för dig hur det fungerar. I ditt vrickade exempel om lepra, där du tar upp en hundra år gammal bok och hänvisar sjukdom till dålig fisk, har du fått mothugg.
Till att börja med att man inte kan använda hundra år gamla böcker i medicin och bevisa något då hundra års forskning sedan dess säger nåt annat.
Ej heller har du, som vanligt, inte svarat på kritiken mot din "åsikt". Alla dessa fakta och empirisk research som BEVISAR att du har fel. SVARA på kritiken istället för att upprepaupprepaupprepa exakt samma sak som du sagt i åratal . Nu senast igen i nya avsnittet, helt ut ur kontext och sammanhang drar du upp samma gamla avslöjade missförstånd, som om du inte hört ett ord av vad som sagts i hundratals inlägg
Och sen undrar du varför ingen vill tala i er podd?
Du och de dina kallade mina ansträngningar för "rörande" apropå er tråd. Ok, visa då samma rörande artighet och returnera med att gå igenom min kritik och avvisa eller bekräfta den.

Tills dess kan du svar på varför
Spetälska, tbc och kolera sprids i Favelorna i Sydamerika efter att vattnet privatiserades (=blev dyrt) trots att inga matvanor ändrats.
Spetälska sprids i USA där amarillos lever, där de försvinner/utrotas försvinner sjukdomen
Sjukdomen hade i Europa på medeltiden en klockren korrelation till rödräven, och fanns i mindre grad där dess päls inte var populär. Hur kom det sig?
Sjukdomen spreds på Påskön på 1800-talet, inte förr och inte senare, efter kontakt med chilenare. Trots att öborna åt exakt samma sak före och efter denna tid (med undantag av varandra)
Sjukdomen spreds till USA med kinesiska invandrare, företrädesvis vid järnvägsbyggen, och i mitten av dagens Arizona är det lite ont om skämd fisk på menyn. Hur gick det till? Och varför drabbades inte irländare, svarta och svenskar på samma sätt?
Sjukdomen fanns i Norge längre än på andra ställen, trots att Sverige, Danmark, Skottland, Island, Shetland, mfl, östersjö länder åt exakt samma sak. Vilket motbevisar ditt påstående. Eller hur? (=fråga). Hur kommer det sig att sjukdomen inte fanns före medeltid om norrmännen åt samma sak som under vikingatiden och järnåldern?
Hur kommer det sig att barn är mer utsatta för att få sjukdomen trots att de äter samma som sina föräldrar och grannar?
Hur kunde fader Damien få sjukdomen då hans matvanor var likadana före och efter han åkte till Molokai?

Jag kan skicka in hundra till invändningar, men vi kan börja med detta.
Citera
2022-02-02, 22:48
Medlem
patrixxs avatar
Hej apelsinen. Jag är fullt medveten om att en betydande del av mänskligheten inte kommer ändra sin världsbild trots överväldigande belägg för att den är felaktig, och du hör troligen till den gruppen. Det är vad det är. Äldre böcker om medicin går utmärkt att läsa och innehåller ofta betydligt mer sanning än dagens. Här är dock en lite nyare bok. Den kanske passar bättre?

"VACCINATION - THE SILENT KILLER" - by Ida Honorof and E. McBean (1977)
https://ia802301.us.archive.org/14/items/vaccination-a-clear-and-present-danger/Vaccination%20a%20clear%20and%20present%20danger.p df
Citera
2022-02-02, 23:03
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Hej apelsinen. Jag är fullt medveten om att en betydande del av mänskligheten inte kommer ändra sin världsbild trots överväldigande belägg]
Jag struntar högaktningsfullt i vad du är medveten om

Svara på frågorna
Citera
2022-02-03, 13:00
Medlem
Citat:
T
Riv ner lögnerna säger jag. Det går utmärkt om man tar sig tid att göra research och tänker själv att konstatera att virus och smitta aldrig bekräftats vetenskapligt, att det är fysiskt omöjligt för raketer att skapa framdrift i rymden och att det är geometriskt omöjligt att Jorden kretsar kring Solen. Och har man plockat ner dom har man perspektivet som behövs för att enkelt riva ner resten.

Och att vetenskapen inte håller med dig och de övriga idioterna i er inrökta ekokammare i era pseudovetenskapliga slutsatser är inget som stör dig i rollen som "researcher"?

Du sitter ju bara och upprepar samma idiotiska mantra gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på ......................... Zzzzzz.....
Citera
2022-02-03, 15:11
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Hej apelsinen. Jag är fullt medveten om att en betydande del av mänskligheten inte kommer ändra sin världsbild trots överväldigande belägg för att den är felaktig, och du hör troligen till den gruppen. Det är vad det är. Äldre böcker om medicin går utmärkt att läsa och innehåller ofta betydligt mer sanning än dagens. Här är dock en lite nyare bok. Den kanske passar bättre?

https://ia802301.us.archive.org/14/items/vaccination-a-clear-and-present-danger/Vaccination%20a%20clear%20and%20present%20danger.p df
Så när jag kritiserar gamla böcker kommer du stickande med en från -77? En bok om vaccin från den tid *ABBA låg på topplistorna? Min gissning är att en tio år gammal bok om kirurgi är tio för många, men strunt samma, din enfald är makalös.
Jag har aldrig i mitt liv varit rädd för att ändra åsikt och är faktiskt känd bland vänner för att inte propsa om jag blir överbevisad - så även här på Flashback.
Så för femtielfte gången försöker jag få dig att fatta: upprepa inte bara vad du tycker utan ARGUMENTERA FÖR DET!
Bemöt de enkla, sakliga inlägg jag gav ovan, så vi kan gå vidare.

Jag hittade nån sida om vaccinförnekare, https://omcorona.se/nar-katarina-gospic-snackar-vaccin-i-framgangspodden/?fbclid=IwAR3Cn3Clp1o2Vgl6vAuHiHwRnz5fLPR5K9DNTsHd gjNrf-j1C3t5vFkasdw

Intressant sak, men framför allt slår det mig likheten i kritiken mot resonemanget, man skulle lätt kunna byta ut sakförande mot Cui Bono:

"Även det här med att kalla henne(= Cui Bono) för forskare är tveksamt. Hon har inte publicerat någonting på 8 år... Hon är inte längre heller med i någon forskargrupp eller liknande.. hon verkar inte forska aktivt.
Forskare är ingen skyddad titel så vem som helst får ju kalla sig själv, eller andra, för forskare... sannolikt är det också så att fältet man forskade inom har utvecklats vidare....
Alla blir vi så klart lurade eller vilseledda någongång och jag har svårt att tänka mig att det finns någon person där ute som inte har delat vidare felaktig information någon gång. Men personer som försöker vara ärliga ändrar så klart sig om de blir rättade.
Antivaxxare brukar istället bara hoppa över till något helt annat argument och låtsas som att det som de precis har sagt, och bevisligen var helt fel, inte var viktigt alls. Sedan ser du dem väldigt ofta fortsätta använda samma felaktiga argument i nya diskussioner.
Deras mål är helt enkelt inte att faktiskt debattera eller diskutera någonting utan deras mål är bara att sprida felaktiga information för att de är emot vaccin oavsett.

Den sista meningen är på nåt sätt den viktigaste: Cui Bono verkar helt enkelt vara MOT och sen väljer ni att inte debattera eller diskutera någonting!
Citera
2022-02-03, 20:31
Medlem
patrixxs avatar
Men man kunde ju landa på månen på 70-talet, apelsin. Det klarar vi ju inte längre because "We lost that technology" som någon pajas på NASA ursäktade det med :-) Som sagt vissa kommer inte att kunna konfronteras med att många saker vi anser sanna idag faktiskt omöjligen kan vara det. Och så har det varit i alla tider. På medeltiden trodde man Universum kretsade runt Jorden, att sjukdom orsakades av onda andar och att Enhörningar funnits. I vår medeltid tror vi att Jorden kretsar kring Solen, att sjukdom orsakas av mikrober och att Dinosaurier funnits. Och de som inte köpte sånt på medeltiden kallades kättare och vulgära. Idag är epiteten förnekare, konspirationsteoretiker och antivaxxer. Same same but different:-)
Citera
2022-02-03, 21:32
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
... Och så har det varit i alla tider. ....)
Du vill helt enkelt inte diskutera.
Citera
2022-02-04, 11:21
Medlem
Citat:

Det du anser vara "överväldigande" belägg för att vår världsbild är felaktig har jag hittills inte sett mycket av.

För ovanlighetens skull har du angett en konkret referens för ett av de områden ni brinner för. Att du sedan väljer en bok som har 45 år på nacken visar bara hur svårt du har att hitta litteratur som stödjer er syn på saken. Det är minst sagt motsägelsefullt att du inte kommer med en färsk bok i ämnet med tanke på att kunskapen ökar med tiden.

Eftersom du angett en referens för vaccination skulle jag vilja be dig om motsvarande för raketers framdrift i vakuum.

Tack på förhand!
Citera
2022-02-04, 12:47
Medlem
Citat:
Men man kunde ju landa på månen på 70-talet, apelsin. Det klarar vi ju inte längre because "We lost that technology" som någon pajas på NASA ursäktade det med :-) Som sagt vissa kommer inte att kunna konfronteras med att många saker vi anser sanna idag faktiskt omöjligen kan vara det. Och så har det varit i alla tider. På medeltiden trodde man Universum kretsade runt Jorden, att sjukdom orsakades av onda andar och att Enhörningar funnits. I vår medeltid tror vi att Jorden kretsar kring Solen, att sjukdom orsakas av mikrober och att Dinosaurier funnits. Och de som inte köpte sånt på medeltiden kallades kättare och vulgära. Idag är epiteten förnekare, konspirationsteoretiker och antivaxxer. Same same but different:-)

Det är ju du som mest påminner om en medeltida bonndräng som aldrig varit en kilometer från bonngården.

Du är rent pinsam. Inser du inte det?
Citera
2022-02-04, 15:58
Medlem
Citat:
I vår medeltid tror vi att Jorden kretsar kring Solen, att sjukdom orsakas av mikrober och att Dinosaurier funnits.

Den var ny. Man kan i alla fall inte säga annat än att Cui Bono fortsätter att överraska!

Jag noterar förresten att Stefan Lanka just idag har lovat att äntligen presentera det slutgiltiga beviset för att virus inte finns, men livesändningen av Corona-panelen (den 90:de i ordningen!) har redan pågått i tre timmar och han har fortfarande inte delat med sig av några data. Oväntat...
Senast redigerad av Andelslott 2022-02-04 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in