2022-02-04, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxido
Jag tolkar fri hastighet till att du får köra precis hur fort du vill.

Tycker inte han utsätter andra trafikanter för mer fara.

En 58-årig gubbe med en 58-årings reflexer och reaktionsförmåga som framför ett två ton tungt ekipage i 415 km/h på en allmän väg utsätter inte andra trafikanter för fara? Hur fick du ihop den tanken?
Citera
2022-02-04, 09:24
Medlem
Millediablos avatar
Gubben har tillräckligt med pengar för att hyra vilken bana som helst att köra och filma på det gör det han gör extra dumt. Då blir hela grejen mer att kolla vad jag kan göra på allmän väg.
Ett ärkesvin utan empati, hoppas han får cancer i pungen.
Citera
2022-02-04, 09:33
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Hatar egentligen rika idioter och deras narcissistiska barnlekar. Och med min hjärna så kan jag tänka att han är i samma kategori som de ännu rikare idioterna som bränner sönder klimatet för att de vill leka astronauter. Han spelar bara på en lägre nivå.

Men med mitt HJÄRTA så känner jag BRUM BRUM SNABB BIL. Han borde få motsatsen till fängelse, vad nu det kan vara.

Motsatsen till fängelse för bilkörning är väl att få ett roadjob? Blowjob i bilen. Att få utlösning i 417km är väl ändå bucket list-värt
Citera
2022-02-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Gubben har tillräckligt med pengar för att hyra vilken bana som helst att köra och filma på det gör det han gör extra dumt. Då blir hela grejen mer att kolla vad jag kan göra på allmän väg.

Av filmen att döma lär han ju köra ihjäl sig till slut dock. Orkar inte tjattra med alla som tycker det inte e farligt osv, jag som knappt någonsin har kört bil eller äger körkort kan se att det där är ju bara sinnessjukt beteende i trafiken...
Citera
2022-02-04, 09:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Det var en söndagsmorgon i juli i fjol som tjeckiska miljonären Radim Passer toppade sin Bugatti Chiron längs en kort ”fri fart”-sträcka av A2 som totalt sett sträcker sig nästan 50 mil tvärs genom landet, från väst till öst.
Radim Passer filmade körningen och miljontals har sett filmen, inte bara bilentusiaster och fartälskare, utan även tyska polisen. Och det är här det eventuellt har blivit problematisk för tjecken, trots att vägsträckan inte har någon fartbegränsning (dock är 130 km/h rekommenderad hastighet).
Tysk polis har tagit ärendet vidare till åklagare som ska utreda om körningen kan klassas som olagligt bilrace, något som kan leda till uppemot två års fängelse.

https://www.teknikensvarld.se/nyheter/ovrigt/riskerar-tva-ars-fangelse-efter-417-kmh-pa-autobahn/

Om 130 anses som max på Autobahn så finns det ingen anledning att köpa en avancerad bil.

130 kan man ju köra med en Fiat utanför uppsala.

Tyskarna har tappat konceptet helt. Deras gröna miljöreligion förödande.
Citera
2022-02-04, 09:47
Medlem
Det är jävligt sossigt/Toyota/Kiaföraraktigt att gnälla på denna video. De kör vid en tidpunkt när det är minimalt med trafik och han bryter inte mot några hastighetsbegränsningar. Han inväntar långa fria raksträckor för sin toppfartkörning. Vad fan är problemet? Ni som gnäller har antagligen aldrig kört bil på frifartsträckor i tyskland. Det vi anser vara farligt här(Folk som kör 20-30 km/h för fort i vänsterfilen) är just farligt för att ingen räknar med den hastigheten pga fartbegränsning. På en frifartsväg i Tyskland kör folk helt annorlunda. Jag kör mycket i Tyskland och orkar inte förklara, men kort sagt är det en helt annan grej, men det fattar man inte förrän man kört på en frifartsväg.

I sosselandet sverige där fler och fler anser det är korrekt att blockera vänsterfilen genom att köra 90 när det är 110, det är farligt!
Citera
2022-02-04, 09:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo

Är det lagligt så är det lagligt.
Har han körkort så får han köra.

Nu är det fri fart på den sträckan.
Kanske fri fart bör avskaffas då dagens avancerade bilar klarar hastigheter på över 400 km/timmen.
Citera
2022-02-04, 09:54
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Är det lagligt så är det lagligt.
Har han körkort så får han köra.

Nu är det fri fart på den sträckan.
Kanske fri fart bör avskaffas då dagens avancerade bilar klarar hastigheter på över 400 km/timmen.
Jag ser framför mig den nya autobahn-skylten med "400" på.
Citera
2022-02-04, 09:57
Medlem
Jag tycker det är lite häftigt att första bilen han kör om ligger tryggt i det högra körfältet i 180 kmh/ h

Citera
2022-02-04, 10:00
Medlem
Ungefär 1.45 in i videon har han inte speciellt lång sikt.. att ha den hastigheten där med andra bilar ute på körbanan är så otroligt korkat och själviskt.
Citera
2022-02-04, 10:02
Medlem
Hivmannnens avatar
Verkar vara ganska bra organiserat med många som håller koll en bra bit framför så så jävla illa var det inte. Och det är inte många som kan säga att dom kört fortare än 400 blås utan att ljuga!
Citera
2022-02-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Med tanke på hur han ligger (slickar två/tre filer) i den hastigheten så kanske det är motiverat att gnälla.

Jag har har testat höga hastigheter och betedde mig likadant, jag drog mig en aning åt mitten av vägen när det gick riktigt fort. Det var lite kul att se att han också drog sig lite åt mitten när det blev riktigt hög fart. Spelar det någon roll? Risken att han ska bli påkörd bakifrån är ju rätt liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in