Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Mördaren i Höör minns jag inte hur det stod till med men han har kanske en diagnos, lite eljest om man säger, kanske påverkade domstolens bedömning?
Jag kan inte jämföra det fallet med det här då jag inte minns alla detaljer.
Hur som helst är det väl knappast förmildrande att Lydia hanterar ett skarpladdat vapen när hon är alkoholpåverkad, i så fall kan ju alla skylla på sprit och droger när de avrättar folk i vredesmod.
Var Lydia blodig när ambulansen kom, vet du det?
Mördaren i Höör hade ingen fastslagen diagnos, hans föräldrar fullföljde aldrig BUP-utredningar och samtal med soc under hans uppväxttid, så jag tvivlar starkt på att han hade en fastställd diagnos.
L däremot har väl fastställda diagnoser som hon även medicinerades för, fast E inte ville att hon skulle ta sim medicin (enligt Ls psykjournaler INNAN den tragiska kvällen om jag inte totalt missminner mig). Och står det i hennes psykjournaler INNAN den tragiska kvällen, så kan hon ju inte ljuga om det!
Så varför "påverkades" inte domstolen av Ls diagnoser om domstolen i Höörfallet skulle ha påverkats av deras GMs diagnoser?
Nej, självklart ska ingen hantera vapen påverkade, men det görs väl egentligen i varje jaktlag runt om i Sverige, och vid de flesta gängskjutningarna? Ingen ska köra bil påverkad heller, men tyvärr så förekommer det.
Jag får en känsla av att det OFTA togs fram vapen i Es hus, att det "lektes" med vapen både på fyllan, kanske även i nyktrare tillstånd. Det är sådant som fuppen BORDE ha utrett, t .ex. "Leker" man med vapen ofta, så ökar ju risken för att det går åt skogen förr eller senare. Men det är min känsla, bara, att det "lektes" med vapen, ofta. Ingen av dem jagade, så varför har man vapen och vapenskåp hemma om man inte har just vapnen som något slags intresse/hobby? Åka ut i skogen och skjuta lite en söndagsförmiddag, det är väl förbjudet?
Jag vet inte om hon var blodig, det borde ju framgå i fuppen, det är väl deras jobb att dokumentera sådant?
Vad jag förstår så var hon i bara trosorna när hon skjöt men klädde på sig när hon förstod att det var illa.
Sedan vet jag inte om vinkeln som hon skjöt ifrån gav några blodstänk på henne, hon stod väl i någon slags balkong/verandadörr med fönster på sidorna, men hon erkände ju direkt, men det borde ha dokumenterats i fuppen vilket som. Jag har inte sett filmen, och jag har inte varit på/sett brottsplatsen annat än bilder i fup.