2022-02-03, 23:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Ja ja ja, visst, men:

VARFÖR har han med sig en långpipig revolver? Svaret "som personlig säkerhet" godtas ej eftersom det inte är rimligt att bära på ett så stort vapen, som personlig säkerhet.

Han skjuter med en hand. Är det rimligt att SE har kunnat avfyra en Magnum / Smith & Wesson med en hand?

Han står kvar 5-6 sekunder efter mordet. Varför då? Är det den typen av kyla som SE visar upp när han kommer tillbaks till Skandia?

Jag får inte ihop det.

En ett kg tung revolver på 30cm. Innanför en tunn rock. I kollektivtrafiken. Han var sannerligen inte rädd för polisen, det är fängelse i straffskalan att gå runt med en laddad revolver på stan.
Citera
2022-02-03, 23:33
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Var kan man läsa underlaget till den påstådda bedömningen att pipan skulle ha haft någon viss längd? Varifrån kommer egentligen den idén?

Vi har diskuterat det tidigare i tråden och vittnen har sett att revolvern hade lång pipa. Ammunitionen stärker också de uppgifterna eftersom den oftast används med långpipiga revolvrar.
Senast redigerad av quggel 2022-02-03 kl. 23:37.
Citera
2022-02-03, 23:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Vi har diskuterat det tidigare i tråden och vittnen har sagt att revolvern hade lång pipa. Ammunitionen stärker också de uppgifterna eftersom den oftast används med långpipiga revolvrar.
Ok, men var det inte snack förut om att det på något tekniskt sätt skulle ha gått att se på kulorna att de måste ha varit avfyrade med ett vapen av minst en viss piplängd? Det där om uppsvampning i kulornas bakkant?
Senast redigerad av Draifos 2022-02-03 kl. 23:42.
Citera
2022-02-03, 23:39
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja. Den revolver med elfenbenskolv som försvann från Oxen pratar han om. När han spekulerar i hur CP kan ha begått mordet.

Men visst... Låtsas att han hade med sig en revolver med lång pipa från Indien som barn...

Finns det i utredningen en uppgift om att en revolver med elfenbenskolv försvann från Oxen?

Han kan ha ärvt den från sin far som tog med den hem till Sverige. Vad är det för konstigt med det?
Citera
2022-02-03, 23:40
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok, men var det inte snack förut också om att det på något "tekniskt" sätt skulle ha gått att se på kulorna också att de var avfyrade med ett vapen av minst en viss piplängd?

Det har jag missat i så fall. Låter tveksamt. Någon annan som vet?
Citera
2022-02-03, 23:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Finns det i utredningen en uppgift om att en revolver med elfenbenskolv försvann från Oxen?

Det står i intervjun du citerade ifrån. SE säger det själv...

Ja.

Elfenben = Indien. Otroligt. TP-form på den slutsatsen
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-02-03 kl. 23:48.
Citera
2022-02-03, 23:51
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Det står i intervjun du citerade ifrån. SE säger det själv...

Ja.

Självklart vet jag att det kommer från SE's intervju, men finns denna uppgift i polisutredningen kring Oxen?
Citera
2022-02-03, 23:58
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Elfenben = Indien. Otroligt. TP-form på den slutsatsen

Frågan gällde var SE fått sitt vapen ifrån. Elfenben = Indien. 1+1 är svårt va? Detta är en möjlig teori.
Citera
2022-02-04, 00:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Frågan gällde var SE fått sitt vapen ifrån. Elfenben = Indien. 1+1 är svårt va? Detta är en möjlig teori.

Hans bror kan ha hittat den i Calcutta. Det är en möjlig teori.

Vad menar du är 1+1?
Citera
2022-02-04, 00:15
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Hans bror kan ha hittat den i Calcutta. Det är en möjlig teori

"När argumenten tar slut".

Nu väntar jag på ditt svar kring om det finns en uppgift i polisutredningen om elfenbensrevolver som försvunnit.
Citera
2022-02-04, 00:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
"När argumenten tar slut".

Nu väntar jag på ditt svar kring om det finns en uppgift i polisutredningen om elfenbensrevolver som försvunnit.

Nej, det var ett argument. Ett argument som uttolkas "bara för något är möjligt är det inte troligt".

Det är väl bara att läsa genom utredningen. Varför ska jag göra ditt jobb?

Kan det va så att SE försöker skylla mordet på Sydafrika? Elfenben=Sydafrika
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-02-04 kl. 00:21.
Citera
2022-02-04, 00:28
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Nej, det var ett argument. Ett argument som uttolkas "bara för något är möjligt är det inte troligt".

Det är väl bara att läsa genom utredningen. Varför ska jag göra ditt jobb?

Kan det va så att SE försöker skylla mordet på Sydafrika? Elfenben=Sydafrika

Men förstår du inte att det ej finns någon sådan uppgift i polisutredningen. Det är bara SE som snackar skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in