Citat:
Ursprungligen postat av
link71
Hej !
Min bästa vän har haft problem med droger sen han var 13. Han började med hasch och ni sitter han o röker minst 1-2 gram per dag plus 20 xanor 1 mg. Han fick en skada och blev opererad han har redan inne iblandmissbruk. Så han fastnade för heroin sen dess. Nu har har rökt o tagit minst 20 1 mg xanor per dag.
Han vill verkligen ha hjälp så har hjälp honom fixa sos kontakt o han har fått bra respons. Han kommer läggas in på avgiftning påsjukhus för ned trappning. Det var sos som sa det till honom .
Men han är helt ovetandes även jag så har lite frågor. Vad kommer han få för nedtrappning ? Hur länge ligger han inne på sjukhus?
Så har även sos sagt att han ska få med i ett program som heter laro. Som jag förstår är det en medicin som går så han ej har sån abstinens o magont från helvetet ? Han kommer åka till behandlingshem även när han är frisk nog att ta sig från sjukhuset. Han är bara 26 år om det spelar roll.
Har laro hjälpt ?
Tacksam för alla svar vill verkligen inte förlora min bästa vän till droger.
Mvh
Du hittar hit till tråden om LARO och skriver i den, men du missar första sidan där det står
väldigt bra information om ALLT vad det innebär??
Vilken nedtrappning du får är ju helt omöjligt för oss här att svara på, det beror ju helt på hur/vad länge du pundat/hälsostatus osv.
Ungefär som att undra ”hur ont gör ont i huvudet?”..
Varför frågar du inte bara din läkare eller sockontakt om allt detta? Det måste ju upprättats en plan för dig?
Att främlingar ska kunna svara på hur detta kommer hjälpa dig är ju helt omöjligt.
I tidigare inlägg verkar du ju vara både inskriven på LARO själv och ha bra koll på både metadon och sub dessutom??