Citat:
Ursprungligen postat av
Needs.more.brandy
Jag kommer inte säga "tack", men för att ändå svara så..
Spelartruppen verkar ju vara med på tåget i alla fall:
https://fotbolldirekt.se/2022/01/20/...-i-allsvenskan
– Som jag sa innan, vi kommer inte nöja oss med att stanna kvar i allsvenskan vilket jag tror alla i stan och de som jobbar runt klubben är införstådda med. Helsingborgs IF har större förväntningar på sig än så.
Jag fick faktiskt ta ett par ord med Wilhelm Loeper på festen efter HBK-HIF. Förklarade att jag älskar honom men fick också förmedlat att jag förväntade mig SM-guld.
"Det hade varit så skönt att knulla malmö" eller något liknande sade Loeper - som även stod på ett bord under kvällen och startade "hata hata hata mff" i mikrofon - och innan jag riktigt hunnit svara så flikade några random HIF:are (som inte varit på så många matcher) in att det räckte för att hela säsongen skulle vara lyckad. Jag höll dock inte med. "Nä, vi ska ta SM-guld", så försökte Loeper lugna mig lite och säga att jag fick ge laget en säsong. Därefter sade han mer eller mindre att vi skulle ta guld - andra året - och den kompromissen tyckte jag trots allt var OK. Det känns som att jag där och då lyckades förmedla ungefär vilka förväntningar som finns i och omkring HIF. Loeper var heller inte svår att övertyga.
WL har verkligen en helt annan vinnarmentalitet än våra så kallade supportrar som exempelvis sitter och gnäller på Rasmus Jönsson och Brandur Hendriksson hela dagarna. Jag fick även höra från en direkt irriterad Rasmus J vad han tyckte om detta klientel på festen och när Brandur gjorde mål i första träningsmatchen så svarade han med att hyscha publiken. Det är lätt att få ett intryck av att det finns en splittring mellan delar av spelartruppen och våra idiotiska internetskribenter. Däremot står spelarna närmare de aktiva supportrarna än på mycket länge. Det märker man på att spelarna tagit sig tid till att lära sig populära HIF-sånger och att de öppet visar hat mot våra antagonister. Någonting som inte hänt i Helsingborg på många år. Detta i kombination med att spelarna faktiskt presterar när det gäller som mest gör att det finns en ömsesidig kärlek just nu.
Jag träffade Kennedy i ett parkeringshus en gång. Han tyckte Bajen är bäst och att djurgården är dåliga.
Därför kommer Hammarby att vinna!
Nä du grabben, framgång handlar om kontinuitet och att ha rätt folk på rätt plats.
Det handlar väldigt mycket om att ha rätt kemi i en trupp och att tränaren är rätt för truppen… Vilket betyder att en kompetent sportchef med rätt kontakter och kunnande är A och O. Annars får du aldrig ihop de andra bitarna..