2022-02-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Sen är det ingen överraskning att Man Utd haft det dåligt på transfermarknaden efter SAF. Det är en ganska logisk kombination av att man bytt tränare såpass ofta samt att laget inte presterat i kombination med att man har ett stort varumärke vilket leder till att man får betala mer för spelare som inte är värda sin övergångssumma t.ex.
Nej så är det ju och jag håller helt med dig (och även postaren i grundposten) att "vår" värvningshistorik sedan SAF har vart allt annat än bra och verkligen tål att diskuteras / analyseras.

Sir Alex var grym på många saker men vet i tusan om jag vill kalla honom expert på transfermarknaden. Djemba x2, Bebe, Jordi, - där är säkert fler om man tittar tillbaks på lite transfers. Att han dessutom hade en stomme i Class of '92 underlättade ju även det ganska mycket.
Senast redigerad av Alannon 2022-02-03 kl. 10:49.
Citera
2022-02-03, 11:01
Medlem
Det finns väl inte så mycket att säga om Uniteds fönster egentligen. Bra att VDB får chans till att spela fotboll.

Mittfältet ser väl lite tomt ut, men Pogba (OM han "kommer tillbaka") kan ju nästa räknas som ett nyförvärv.

Om det stämmer att man valde att inte spendera i väntan på en ny tränare i sommar och låter den spendera större summor så tycker jag det är klokt. Nuvarande trupp ska ändå kunna lösa en fjärdeplats och avancera lite i CL. Det viktiga är i alla fall att man undvek en dyr övergång för en spelare som sedan inte fått lira.

Om det sedan blir en femte eller sjätte-plats känns lite skit samma, så länge man ändå får in rätt tränare till bänken i sommar.
Citera
2022-02-03, 11:35
Medlem
Arsenal gjorde inte ett bra fönster. Men om man tittar på mittfältet, så har Man U inte gjort det på flera år. McFred är ungefär Evertonklass. Arsenal har en långsiktig plan. Man U köper prestigevärvningar varje säsong.
Citera
2022-02-03, 11:43
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon

Samma statistik över Arsenal
Total transfer outlay: £ 0,859bn (£1.073bn)
Total recouped in sales: £ 295,31 (£208m)
Total loss on departing players: £ 262,33, kan bli £335,8 om Lacazette/Torreira lämnar gratis (£126.2m)

Helt sanslöst... Är bara i Arsenal som detta är möjligt. Arsenal Failed borde bli Ars nya klubbnamn.
Citera
2022-02-03, 13:17
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Skrattar bäst som skrattar sist...

Total loss on departing players: £ 262,33, kan bli £335,8 om Lacazette/Torreira lämnar gratis (£126.2m)

Bägge klubbarna kanske behöver se över sina rekryteringschefer

Helt galet. Arsenal är Europas största banterklubb.
Citera
2022-02-03, 13:37
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Arsenal gjorde inte ett bra fönster. Men om man tittar på mittfältet, så har Man U inte gjort det på flera år. McFred är ungefär Evertonklass. Arsenal har en långsiktig plan. Man U köper prestigevärvningar varje säsong.

Jag håller med om att McFred inte är top4-klass men jag skulle nog ändå säga att det inte är sämre än Xhaka-Partey/Lokonga (då Partey underpresterat och varit skadad). Att Arsenal har en långsiktig plan håller jag med om, men det finns fortfarande mängder av frågetecken kring hur det egentligen går. 8a 2 år i rad och en tränare som ena dagen är Pep 2.0 och nästa dag Ole 2.0 enligt fansen. Ett lag som kan spela fin fotboll i 3-4 matcher och rulla ut motståndare för att sedan gå 3 matcher och göra 1 mål framåt.

Tar Spurs poäng i sin hängmatch så är Arsenal 7a. Visst nu är det långt kvar på säsongen men nog måste Arsenal ändå sluta 4a för att säsongen ska ses som bra? Om man är nöjda att spendera mest i ligan och gå från 8a till 7a eller 6a då snackar vi ju Everton/Aston Villa nivå.
Citera
2022-02-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag håller med om att McFred inte är top4-klass men jag skulle nog ändå säga att det inte är sämre än Xhaka-Partey/Lokonga (då Partey underpresterat och varit skadad). Att Arsenal har en långsiktig plan håller jag med om, men det finns fortfarande mängder av frågetecken kring hur det egentligen går. 8a 2 år i rad och en tränare som ena dagen är Pep 2.0 och nästa dag Ole 2.0 enligt fansen. Ett lag som kan spela fin fotboll i 3-4 matcher och rulla ut motståndare för att sedan gå 3 matcher och göra 1 mål framåt.

Tar Spurs poäng i sin hängmatch så är Arsenal 7a. Visst nu är det långt kvar på säsongen men nog måste Arsenal ändå sluta 4a för att säsongen ska ses som bra? Om man är nöjda att spendera mest i ligan och gå från 8a till 7a eller 6a då snackar vi ju Everton/Aston Villa nivå.

Ja du har ju rätt att det är svajigt under Arteta. De spelade briljant fotboll i december, bara för att inte ens kunna göra ett enda mål i januari. Det som oroar mig nu under vinteruppehållet och deras vistelse i Dubai, är om Arteta försöker spela in dem i positionellt spel på allvar. Det är alldeles för kort tid, och jag tror att det skulle ta flera försäsonger innan spelarna fattat det. Vi får väl se om det blir 433 i första match. Hoppas Arteta fattar att Ödegaard och Smith Row inte kan spela i ett sådant mittfält.

En sak till... jag vet inte varifrån Arteta fått förmågan att frysa ut spelare. Har han fått det ifrån sin tid med Pep? Där finns också ett stort problem.
Citera
2022-02-03, 14:24
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ja du har ju rätt att det är svajigt under Arteta. De spelade briljant fotboll i december, bara för att inte ens kunna göra ett enda mål i januari. Det som oroar mig nu under vinteruppehållet och deras vistelse i Dubai, är om Arteta försöker spela in dem i positionellt spel på allvar. Det är alldeles för kort tid, och jag tror att det skulle ta flera försäsonger innan spelarna fattat det. Vi får väl se om det blir 433 i första match. Hoppas Arteta fattar att Ödegaard och Smith Row inte kan spela i ett sådant mittfält.

En sak till... jag vet inte varifrån Arteta fått förmågan att frysa ut spelare. Har han fått det ifrån sin tid med Pep? Där finns också ett stort problem.

Pep har väl gjort det ibland? Kanske inte lika extremt dock men han har varit snabb att markera ofta när en spelare varit missnöjd eller gjort dumma saker utanför planen, då hamnar spelaren i frysboxen i en månad eller något och enda chansen att komma ur det är för spelaren att kämpa för det.

Det är väl dock något som kanske inte fungerar lika bra i Arsenal som det gör i City där det finns 2-3 andra bra spelare som kan starta istället. Kan även tänka mig att en spelare som Auba reagerar på utfrysningen i stil med "Okej, jag går någon annanstans då" och nu fick han sin flytt till Barca.
Citera
2022-02-03, 14:30
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
bara för att inte ens kunna göra ett enda mål i januari.

Saka nätade väl i matchen mot City den första januari.
Citera
2022-02-03, 17:45
Medlem
Aubameyang gråter ut nu och leker oskyldig, allt är Artetas fel. Smaklöst efter allt jävelskap han själv ställt till med den senaste tiden. Om ni inte redan visste det så låt mig göra det klart för alla här inne att jag på intet vis tycker om Arsenal men detta är bara oprofessionellt, fel och tyvärr inte oväntat av Aubameyang. Skönt för klubben och hela ligan att bli av med honom. Vilken pajas. Franska fotbollsspelare går helt enkelt inte att lita på. Jag är medveten om att han representerar Gabon men han är född och uppvuxen i La France.

Generalens tankar kring Aubameyangs flytt och uttalanden, tack?
Senast redigerad av radiopanna 2022-02-03 kl. 17:47.
Citera
2022-02-03, 18:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Skrattar bäst som skrattar sist...

Bägge klubbarna kanske behöver se över sina rekryteringschefer
Vilken klubb tror du att det är som har spenderat mest pengar i världen på transfers sedan 2010?
Senast redigerad av Generalandersson 2022-02-03 kl. 18:32.
Citera
2022-02-03, 18:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Aubameyang gråter ut nu och leker oskyldig, allt är Artetas fel. Smaklöst efter allt jävelskap han själv ställt till med den senaste tiden. Om ni inte redan visste det så låt mig göra det klart för alla här inne att jag på intet vis tycker om Arsenal men detta är bara oprofessionellt, fel och tyvärr inte oväntat av Aubameyang. Skönt för klubben och hela ligan att bli av med honom. Vilken pajas. Franska fotbollsspelare går helt enkelt inte att lita på. Jag är medveten om att han representerar Gabon men han är född och uppvuxen i La France.

Generalens tankar kring Aubameyangs flytt och uttalanden, tack?
Är bara glad över att vi kvittade oss med Auba. Han var till liten nytta numera, och han var på god väg till att bli Özil 2.0. Tror att spliten mellan Arsenal och Auba är det bästa för båda parter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in