Citat:
Ursprungligen postat av
Al-Gore-Rytm
Ja du har ju rätt att det är svajigt under Arteta. De spelade briljant fotboll i december, bara för att inte ens kunna göra ett enda mål i januari. Det som oroar mig nu under vinteruppehållet och deras vistelse i Dubai, är om Arteta försöker spela in dem i positionellt spel på allvar. Det är alldeles för kort tid, och jag tror att det skulle ta flera försäsonger innan spelarna fattat det. Vi får väl se om det blir 433 i första match. Hoppas Arteta fattar att Ödegaard och Smith Row inte kan spela i ett sådant mittfält.
En sak till... jag vet inte varifrån Arteta fått förmågan att frysa ut spelare. Har han fått det ifrån sin tid med Pep? Där finns också ett stort problem.
Pep har väl gjort det ibland? Kanske inte lika extremt dock men han har varit snabb att markera ofta när en spelare varit missnöjd eller gjort dumma saker utanför planen, då hamnar spelaren i frysboxen i en månad eller något och enda chansen att komma ur det är för spelaren att kämpa för det.
Det är väl dock något som kanske inte fungerar lika bra i Arsenal som det gör i City där det finns 2-3 andra bra spelare som kan starta istället. Kan även tänka mig att en spelare som Auba reagerar på utfrysningen i stil med "Okej, jag går någon annanstans då" och nu fick han sin flytt till Barca.