2022-02-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(Ditt inlägg är riktat till en annan skribent men jag vill ändå svara)

Det finns inte mycket att säga just nu, alla är nog smått chockade dessutom av uppgifterna som postades i tråden häromdagen när det gällde parets dryckesvanor i barnens åsyn?

Frågan är nog när du ska komma till insikt om att det var två parter i detta fall som interagerade med varandra? Du vill ju bara skylla allt elände i parets äktenskap på C.

Citat:
Det råder utifrån utredningen inget tvivel om att syskonen under lång tid utsatts för allvarliga omsorgbrister där de både bevittnat våld och levt med ett latent hot om våld

i vetskapen om att C när som helst kan ta till våld.

Vi kan dessutom vända på din fråga, vad tror du C kan vara skyldig till?

Citat:
Om du inte visste så är han på sannolika skäl misstänkt för
Mord , misshandel olag hot , skadegörelse.

kring det aktuella fallet med bakgrund av vad vi vet just nu.

SKÄLEN FÖR BESLUTET:
Cez*ry R*tzman är fortfarande på sannolika skäl misstänkt för mord den 24 september 2021 i Malmö.

Det finns risk för att den misstänkte avviker eller på annat sätt undandrar sig lagföring eller straff.

Det finns risk för att den misstänkte genom att undanröja bevis eller på något annat sätt försvårar sakens utredning.
Denna risk är sådan att åklagarens begäran om restriktioner ska godtas.

Det finns risk för att den misstänkte fortsätter sin brottsliga verksamhet. För brottet är inte föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år och det är inte uppenbart att skäl till häktning saknas.

https://docdro.id/CCW6BUz

Aktbilaga 11: Underrättelse till Migrationsverket:
Gällande Mordmisstänkte: Cez*ry R*tzman

Målet gäller: misshandel, skadegörelse, olaga hot, människorov.
Människorov ÄR ändrat till mord

https://docdro.id/zcQ2jU8

Om du följt och läst tråden kan du väl inte missat att C är på sannolika skäl misstänkt för.
Mord , misshandel olag hot , skadegörelse.

C till och med struntade i att få en ny häktningsförhandling, det säger en del.

Det råder utifrån utredningen inget tvivel om att syskonen under lång tid utsatts för allvarliga omsorgbrister där de både bevittnat våld och levt med ett latent hot om våld
i vetskapen om att C när som helst kan ta till våld.
Senast redigerad av Doiten 2022-02-03 kl. 16:10.
Citera
2022-02-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag tänker så här att socialtjänstens utredning verkar inte vara av hög kvalitet.
Det mesta kommer från barnen som tycker att föräldrarna super sig fulla (hur kan barn veta det ?!) och bråkar med varann.
De pratar om både föräldrarna och sekreteraren drar slutsatsen att bara pappan är olämpligt!
Det skulle inte förvåna mig alls att vi kommer att få lika mycket information om mammas negativa beteenden som pappas när åklagaren är färdig.
Så att säga just nu lägger jag inte mycket vikt på en utredning av socialtjänsten.

Tror du att en sekreterare intervjuar barnen och sedan drar en egen slutsats, att enbart pappan är olämplig? Utgår du från att sekreteraren är kvinna?

Hade det enbart handlat om ett väldigt ungt barn hade jag själv varit mer försiktig att dra slutsatser. Men nu handlar det om 3 barn mellan 7-14 år. Att alla dessa samstämmigt utelämnat ofördelaktiga uppgifter om mamman är knappast troligt. Alla tre har berättat att dom levt under pappans hot och våld. Vittnat om att pappan misshandlat mamman.
Citera
2022-02-03, 15:51
Medlem
Citat:
Jag tänker så här att socialtjänstens utredning verkar inte vara av hög kvalitet.
Det mesta kommer från barnen som tycker att föräldrarna super sig fulla (hur kan barn veta det ?!) och bråkar med varann.
De pratar om både föräldrarna och sekreteraren drar slutsatsen att bara pappan är olämpligt!
Det skulle inte förvåna mig alls att vi kommer att få lika mycket information om mammas negativa beteenden som pappas när åklagaren är färdig.
Så att säga just nu lägger jag inte mycket vikt på en utredning av socialtjänsten.

Lars, utredningen som socialtjänsten har gjort är helt normal. Jag menade att barnen inte vågade säga något emot mamman. Varför? Vi kommer att läsa svaret i fupen.
Citera
2022-02-03, 15:54
Medlem
Citat:

Själva utredningen och dess omfattning har vi inte tagit del av. Domen är en sammanfattning, precis som en tingsrättsdom inte skriver om allt som sägs i rättssalen.
Det framgår av domen att soc pratat med barnen, B, C, skolan och Pi*tr. Vad tyder på att soc gjort ett undermåligt jobb?

Dessutom ska du hålla i minnet att allt tog en ny vändning när B var försvunnen och C är häktad. Skulle barnen klarat sig själv?
Citera
2022-02-03, 16:15
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Snart kommer du att få en sådan chock när du läser fupen att jag hellre håller tyst.

Barnen kommer att berätta i detalj vad deras mamma gjorde mot dem. Tills dess, fortsätt att skydda henne.

Vilken skadeglädje

Det är ingen som skyddar Beata. Ingen som har sån möjlighet. Folk reagerar på dina berättelser, teorier för du är partisk. Du hörde allt från en part bara. En person som kände sig sårad och övergiven. Det är ju helt logiskt att folk är skeptiska till de berättelser då har man bevisat (t.ex kronofogden) att det finns en del tveksamheter.
Citera
2022-02-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ingenstans i utredningen står det skrivet att pappan slagit barnen. Det här är din sjuka fantasi. Till och med Beata påstår ingenstans att pappa slog hennes barn. Så sluta hitta på historier. Samtidigt finns det ingenstans att hitta vad C sa till sitt försvar. Har ni glömt att kopiera hans berättelse från dokumentet?

Jag kan berätta vad han sa om situationen hemma. Han sa till mig samma sak som i socialen. Hermodsdal är ett mycket farligt område. Där skjuter kriminella gäng på varandra. Det är farligt för vuxna att gå där på dagarna. Och Beata höll sina barn, inklusive sin 7-årige son, ute till 21:00. C visade mig en video på hur han förde sin son till huset i mörkret, och barnets mamma öppnade inte dörren och tvingade sin son att stå bakom glasdörren och vänta. Själv gick hon in i källaren med en kvinna. Jag såg videon med mina egna ögon.

I utrednungen star "omsorgbrist". Förstår du vad det betyder? Barnen, enligt C, satt hungriga och väntade på att han skulle komma hem och laga middag åt dem. Hon pratade med sina vänner under den här tiden. Jag såg själv med egna ögon hur C köpte sig cigaretter efter jobbet, och godis till alla tre barn. Han gjorde ingen skillnad på barn. Men så berättade en nära vän för mig att Beata köpte godis till sina äldre söner i butiken, men hon köpte ingenting till sin 7-årige son. Är detta normalt beteende för en mamma? Och det faktum att hon förstörde barnets leksak bara för att inte ge den till С. Han tänkte inte leka själv, han ville att barnet skulle leka hemma hos honom. För att inte tala om att hon övergav sina fyra små barn i Polen och i smyg , utan att säga något till någon, åkte till Sverige. Är detta normalt beteende för en mamma?
Jag kommer att begära detta dokument från socialen och läsa det i sin helhet. Det är åtminstone inte anständigt att posta här bara vad Beata sa. En ärlig person borde ha lagt ut hela dokumentet, inte delar av det.

Hur är din mentala hälsa? Var fick du orden suga och slicka? Har du glömt att ta dina piller eller vad? Om du vill veta svaren på dina frågor, be om ett möte med C och se själv om han har ett stort ärr, kärring. Samtidigt kan du slicka och suga vad du vill. Jag tror inte att du kommer att bli nekad.

Nyfiken, om du vill dela med dig av dokumentet som du lovade begära ut från socialen?
Eller fick du inget?

Citat:
Lars, utredningen som socialtjänsten har gjort är helt normal. Jag menade att barnen inte vågade säga något emot mamman. Varför? Vi kommer att läsa svaret i fupen.

Fick du det bekräftat när du skulle begära ut dokumenten? Att utredningen va normal?
Barby du som skriver om att va ärlig vill inte dra ner brallorna mer på dig.
Senast redigerad av Doiten 2022-02-03 kl. 16:31.
Citera
2022-02-03, 16:44
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Jag tycker Barby ger någorlunda realistiskt bild av läget jämfört med alla andra som tycker att allting varit pappans fel.
Så är det sällan fallet. Om det har funnits konflikter då är vanligast att båda två är skyldiga lika mycket och inte kunde uppföra sig som vuxna människor.
Om Barby kunde gräva ner sin yxa och vara en aning neutral då skulle vi fått det bästa bilden av läget.

Jag tvivlar på att det är många här som ansett att allting som hänt i parets liv är Cs fel. Det som hörs är motreaktionen på några få skribenters övertygelse om att precis allt är Bs fel - och framför allt på att det är hennes eget fel att hon är död, att hon får skylla sig själv. Till syvende och sist är det B som blivit bragd om livet, inte C.
Citera
2022-02-03, 16:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag tycker Barby ger någorlunda realistiskt bild av läget jämfört med alla andra som tycker att allting varit pappans fel.
Så är det sällan fallet. Om det har funnits konflikter då är vanligast att båda två är skyldiga lika mycket och inte kunde uppföra sig som vuxna människor.
Om Barby kunde gräva ner sin yxa och vara en aning neutral då skulle vi fått det bästa bilden av läget.
Anser du att skuldbördan ska fördelas jämnt mellan C, som misstänks för att ha mördat B, och B, som misstänks blivit mördad av C? Att offer och förövare är lika skyldiga till att C lever och B är död?
Citera
2022-02-03, 16:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Lite fyllebråk med frugan, och barnen som hejaklack skadar väl ingen. Eller hur tänker du?

Men nu drack väl både B och C?

Vad är det som säger att det inte var hon som var den som hade mest dåligt ölsinne med barnen som åskådare?

Dina inlägg verkar mest av allt gå ut på att misstänkliggöra C trots att destruktiva relationer med alkohol inblandat handlar om två personer som interagerar.

Kvinnor drabbas dessutom lättare av alkoholrelaterade skador än män och utvecklar ett beroende snabbare. Hur hänger det här ihop med rollen som flerbarnsmor?
Citera
2022-02-03, 16:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Jag tvivlar på att det är många här som ansett att allting som hänt i parets liv är Cs fel. Det som hörs är motreaktionen på några få skribenters övertygelse om att precis allt är Bs fel - och framför allt på att det är hennes eget fel att hon är död, att hon får skylla sig själv. Till syvende och sist är det B som blivit bragd om livet, inte C.

Men samtidigt verkar du utesluta självförsvar i samband med intag av alkohol som hör och häpna ibland kan göra vissa personer provocerande, utåtagerande och våldsamma?

Sett ur denna synvinkel så känns ju Barbys inlägg om sina samtal med C där han visade en bild där han var slagen relevant för debatten?

Det går väl inte att utesluta att C kan ha blivit provocerad och handlat i affekt?

Vi vet ju fortfarande inte hur, var, när och varför kvinnan avled?
Citera
2022-02-03, 16:56
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu drack väl både B och C?

Vad är det som säger att det inte var hon som var den som hade mest dåligt ölsinne med barnen som åskådare?

Dina inlägg verkar mest av allt gå ut på att misstänkliggöra C trots att destruktiva relationer med alkohol inblandat handlar om två personer som interagerar.

Kvinnor drabbas dessutom lättare av alkoholrelaterade skador än män och utvecklar ett beroende snabbare. Hur hänger det här ihop med rollen som flerbarnsmor?

Då skulle väl B sitta häktad och C vara död, eller??
Citera
2022-02-03, 17:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Många barn känner dessutom en stor lojalitet mot exempelvis sin mor trots att de vet att hon handlar fel från tid till annan.

Hur många söner i den åldern vågar säga emot sin mor som kanske har ett rätt vilt temperament?

Om alkohol dessutom var inblandat så kanske barnen helt enkelt inte vågade opponera sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in