2022-02-03, 14:58
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Inte om man är psykiskt sjuk

Du menar galen? Det är relativt få psykiskt sjuka som inte är medvetna om sin sjukdom.
Citera
2022-02-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Hur fan kan du inte se vad han vill. Han pratar inte om normalt fredagsmys. Vanligt fredagsmys är knappast tabu. Att ens träffa en kvinna för sex på ett hotellrum när hennes 7 åriga dotter är med tycker jag är över gränsen. Finns ju liksom bara en säng där. Även om det i sig inte är ett övergrepp att ha sex i samma säng som ett sovande barn (det är vi många föräldrar som haft) så är det osmakligt när man är främmande för varandra. Men det var knappast det som avsågs här…mannen förväntade sig mer än sex med mamman.

Du läser in det du vill höra och läsa. När SVT har familjelekar på TV, kan du definiera vad det är för nåt då?
Ja, men vad vet vi om olika familjer gör för arrangemang för boendet vid sex. Får mamma ta med nån på ONS för Dig?
Hur många föräldrar har inte skickat med barn pengar för o handla för å ha sex?
Visa upp nåt konkret angående den delen då han uttryckte en önskan om det?
Citera
2022-02-03, 15:18
Medlem
fido1986s avatar
Från Gällivare till Sundsvall för “familjelekar”

Det är lite besvärande för honom med familjlekar. Men jag förstår inte hur dom kan tappat mitten av konversationen? Visste inte ens att det var tekniskt möjligt med kik... Men det finns kanske en förklaring.

Grejen är ju det också att det kan vara så att det som står där är till hans fördel. Därför det försvann. Dom kanske är lite för engagerade och lagt för mycket tid och kraft på honom. Dom har ju ruckat rätt ordentligt på sina principer senaste tiden.
Citera
2022-02-03, 15:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olaheterjag
Återigen, ingen kommer runt sanningen att försök till eller våldtäkt av barn är normalt sexuellt manligt beteende som alltid funnits i alla tider och överallt, och att andelen pedofiler av alla män och våldtäktsmän bara utgör en pytteliten minoritet.

Då är människan värre än djur.
Har aldrig sett att en hund försöker para sej med en valp.
Aldrig sett en katt para sej med en kattunge. Osv.
Citera
2022-02-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Du läser in det du vill höra och läsa. När SVT har familjelekar på TV, kan du definiera vad det är för nåt då?
Ja, men vad vet vi om olika familjer gör för arrangemang för boendet vid sex. Får mamma ta med nån på ONS för Dig?
Hur många föräldrar har inte skickat med barn pengar för o handla för å ha sex?
Visa upp nåt konkret angående den delen då han uttryckte en önskan om det?

Jag behöver inte visa något, du kan väl läsa chatten själv? Du vill inte ”fatta” vad gubbjäveln vill göra på det där hotellrummet, och jag tänker inte övertyga dig. Jag har min uppfattning och det räcker så.
Citera
2022-02-03, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AShardOfDawn
Det som vore intressant att diskutera är om vad normalitet är? Pedofilerna skriker här på FB att det helt normalt att vilja ha sex med barn.

Gränserna flyttas hela tiden, närmare Sodom och Gomorra. Homosexualitet tex har varit olagligt men nu är ta mig fn de flesta bi/trans/homo/pans-sexuell.

Kommer den lagliga, etiska och moraliska gränsen ruckas på gällande barnsex?

Min personliga inställning gränsar till dödsstraff men själva diskussionen av vår syn på det normala är nog intressant.
Just din personliga inställning kanske inte är så intressant av 7 miljoner andra vuxna svenskar.
Men svaret på din fråga är att varken den moraliska eller juridiska gränsen kommer att ruckas åt något håll. Givet att Sjöberg fortsätter i oförminskad takt så kommer stigmatiseringen att blåsa bort. Övergreppen kommer av den andningen att minska. Men framför allt tabun.

Fler män kommer att presentera sig som: - Hej jag heter Kalle och är pedofil, vad är du för något?
Jaså även du är ärlig numera! Dömd pedofil eller laglydig? Har aldrig gjort något... Ja men då så, gå till ett fnask istället är mitt råd. I övrigt? Nästa ämne.

Vad som är normalt ändras från kultur, land och tidsålder. Vad som är mäns sanna natur visas däremot nu. En naken flicka i rummet men sex bara med den vuxna kvinna kan räcka för att tillfredsställa Homo Sapiens, respektive en pojke för bögen.
Alla fotbollsturneringar där tränarna utan egna barn i laget åkt på läger. Alla ridskolor och allt annat jag studerat var inte utkastat.
Citera
2022-02-03, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Då är människan värre än djur.
Har aldrig sett att en hund försöker para sej med en valp.
Aldrig sett en katt para sej med en kattunge. Osv.
Lejonhanar och de flesta andra djur dödar sina rivalers spädbarn. Inte människan lika mycket eftersom förmågan till pedofili utvecklade.
Citera
2022-02-03, 15:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Lejonhanar och de flesta andra djur dödar sina rivalers spädbarn. Inte människan lika mycket eftersom förmågan till pedofili utvecklade.
Jag förstod att du skulle ta upp att djur dödar sina rivalers barn.
Men djuren parar sej inte med barn. Varför ska då människan sjunka så lågt att göra det?
Citera
2022-02-03, 15:50
Medlem
Nosstocks avatar
Är den senaste pedofilen identifierad? Jag hittar en som stämmer in (på mrkoll.se) men han är 52. Dock har flera sökt på honom, så kan vara rätt?
Citera
2022-02-03, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag förstod att du skulle ta upp att djur dödar sina rivalers barn.
Men djuren parar sej inte med barn. Varför ska då människan sjunka så lågt att göra det?
För att människan är ett högre stående djur. Den mest framgångsrika arten med den högsta intelligensen.
Däremot ser du att alla djurarter parar sig med honor redan innan puberteten eller när dom blir fertila, för att vara först på bollen.
Går att se utsvultna hanhundar som rider på valpar också men det är kanske inte så vanligt. Om du menar att sanning är att sjunka lågt och lögn är att föredra så är det du som sjunker lågt, inte jag.

Sen kan det väl ha att göra med att människan brukar ha kläder på sig och att allt naket då blir mer sexuellt laddat än om människan alltid hade sett varandra nakna, såsom bland infödingar i djungeln.
Det "sjukaste" är varför män har sex med kvinnor som passerat klimakteriet. Troligen ligger det i kvinnans intresse på samma sätt som i barnens.

MeggieCleary Inga härskartekniker tack. Det här handlar lika mycket om din man som om mig och din son och dina grannar. Kanske inte alls om mig konstigt nog, vilket kan förklaras med att jag tänder på något helt annat. Jag är lite onormal i den frågan faktiskt.
Senast redigerad av Olaheterjag 2022-02-03 kl. 16:14.
Citera
2022-02-03, 16:03
Medlem
Hegamons avatar
Pedofili är ej sjukdom utan ett personlighetsdrag. Därför går det ej bota. Finns ofta inom personlighetsstörningar kluster B. Narrcisister, psykopater.

Sjöberg utsätter sig för en liten risk då han kontinuerligt verkar konfrontera det klientelet. Jag tänker om han konfronterar en person som blir agressiv. Men som ni ser är just de flesta pedofiler av de mera harmlösa slaget. Det stämmer väl överens med hur det ser ut på fängelserna.
Citera
2022-02-03, 16:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
För att människan är ett högre stående djur. Den mest framgångsrika arten med den högsta intelligensen.
Däremot ser du att alla djurarter parar sig med honor redan innan puberteten eller när dom blir fertila, för att vara först på bollen.
Går att se utsvultna hanhundar som rider på valpar också men det är kanske inte så vanligt. Om du menar att sanning är att sjunka lågt och lögn är att föredra så är det du som sjunker lågt, inte jag.

Sen kan det väl ha att göra med att människan brukar ha kläder på sig och att allt naken då blir mer sexuellt laddat än om människan alltid hade sett varandra nakna, såsom bland infödingar i djungeln.
Det "sjukaste" är varför män har sex med kvinnor som passerat klimakteriet. Troligen ligger det i kvinnans intresse på samma sätt som barnens.
Jag har och har haft olika sorters djur och har aldrig sett någon vilja hos dessa att para sej med djurbarnen. "Utsvultna hanhundar", vad är det? Finns djur, hundar och hästar bl.a som arbetar och är i tjänst hos människan. De får absolut inte bete sej hur som helst.
Om du låter bli att ta av barnet kläderna så blir det nog bra för dej ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in