Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Barn & utvecklingsstörda skall givetvis inte förekomma vare sig i flygplan eller på bättre restauranger.
Så du får köpa en korv med bröd i korvmojjen när din familj ska äta ute, och cyklar när du ska resa någonstans...? 🙄
OnT:
Jag blir så fruktansvärt less på den här diskussionen.
TS tror säkert att h*n är den första som tänker så här, och att ämnet aldrig diskuterats tidigare.
Det är h*n inte och det har det.
Jag är mamma och har alltså förälderns perspektiv, men jag har ju inte alltid varit det. Visst kunde jag; innan jag fick barn själv, bli irriterad på skrikande barn på tåg, bussar etc. Jag kunde tänka som
TS och ni som håller med denne. Men sedan kom jag ur tonåren, blev vuxen och insåg att världen inte kan; vill eller måste anpassa sig efter mig.
Varför skulle föräldrar inte kunna/få ta sina barn med på en resa? Självklart inte en helt nyfödd, vilket
TS antyder att h*n sett. Det orkar varken barnet eller de nyblivna föräldrarna med. Men efter några månader ser jag inga hinder.
Ni som oroar er för barnens välbefinnande - inte för att jag tror att det är det ni oroar er för, ni bryr er enbart om ert eget välbefinnande, men jag spelar med - kan ju ha i åtanke att i Sverige står soc alltid redo att gripa in om de tror att ett barn får illa. Om det fanns bevis för att barn inte klarar resor kan ni vara säkra på att det skulle vara förbjudet att resa med barn för svenskar.
Ni får helt enkelt göra det jag och många andra gjorde för länge sedan; inse att världen inte kretsar runt er, att ni delar det här utrymmet med andra och att om ni inte klarar av en flygresa eller restaurangbesök där barn är närvarande får ni stanna hemma.