2022-02-02, 22:26
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
För att många av oss måste flyga upp till 24 timmar för att nå nära och kära för barnet. Idiot.

Vad pratar du om? Behöver många flyga upp till ett dygn för att nå nära och kära för barnet? Har du ena föräldern i Australien?
Citera
2022-02-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Ytterligare en olämplig förälder som inte ser till barnets bästa.
Barnets bästa är alltså att bara sitta hemmet? Om föräldrarna reser bort ett par månader skall babyn klara sig själv hemma? Inte åka bil heller, eller sitta i barnstol på cykeln?
Citera
2022-02-02, 22:28
Medlem
Straminskys avatar
Det rimliga är förstås att se det ur barnets perspektiv och endast barnets perspektiv, tiden för egoism är över i samma stund som du sätter ett barn till världen.

Det råder ingen som helst tvekan om, att utifrån barnets perspektiv, så är hemmets trygga lugna vrå att föredra framför en 12 timmars flygresa till Thailand.

Om du inte håller med om detta är du olämplig som förälder.
Citera
2022-02-02, 22:28
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Vad pratar du om? Behöver många flyga upp till ett dygn för att nå nära och kära för barnet? Har du ena föräldern i Australien?
Jag har morföräldrar i Australien och jag har morföräldrar i svårtillgängliga stater i USA.
Citera
2022-02-02, 22:29
Medlem
Citat:
Det rimliga är förstås att se det ur barnets perspektiv och endast barnets perspektiv, tiden för egoism är över i samma stund som du sätter ett barn till världen.

Det råder ingen som helst tvekan om, att utifrån barnets perspektiv, så är hemmets trygga lugna vrå att föredra framför en 12 timmars flygresa till Thailand.

Fullständigt skitsamma. Är du betacuck utan barn?
Citera
2022-02-02, 22:30
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Du är förstås barnlös + dum i hela huvudet, vilket gör att du lär förbli barnlös, tack och lov.
Citera
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Barnets bästa är alltså att bara sitta hemmet? Om föräldrarna reser bort ett par månader skall babyn klara sig själv hemma?

Barnets bästa är givetvis i en trygg och lugn hemmiljö och inte på Ullevi, på ett flygplan eller i en mekanisk verkstad.

Hur kan detta inte vara självklart?
Citera
Medlem
Innan jag blev förälder förstod jag inte alls varför man gör frivilliga flygresor med spädbarn. Nu, när jag själv har ett spädbarn, förstår jag det ännu mindre.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Garanterat skrivet av någon som inte är förälder själv.
Alltid dessa som vet tvärsäkert vad som är "bäst för barn"
Citera
2022-02-02, 22:31
Medlem
Citat:
Alternativ 4 - man stannar hemma och ger spädbarn/småbarn den lugna trygga miljö som dom behöver som allra mest i den känsliga ålder som dom befinner sig i snarare än att utsätta dom för onödiga risker och lidande bara för att man värderar drinkar och solsken högre än sina barns hälsa och välmående.
Hur många barn har du?
Citera
2022-02-02, 22:33
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag har morföräldrar i Australien och jag har morföräldrar i svårtillgängliga stater i USA.

Vad bisarrt.

Australien.
Svårtillgängliga stater.

Tar du din 1-åring på ryggen när du klättrar bland bergen för att nå hyddan där din morförälder har slagit ner bopålarna?
Citera
2022-02-02, 22:34
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Fullständigt skitsamma. Är du betacuck utan barn?

Det är inte fullständigt skitsamma ur barnets perspektiv och som vi tidigare har konstaterat är det det enda perspektiv som räknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in