Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-03, 07:33
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmesPojkar
what? kan du med någon misstänkt GM säga att det inte är en teori man vill stärka genom osäkra uppgifter?

De är just "vill" man bör vara försiktig med. Och klart man hellre vill stärka med "säkra" uppgifter än osäkra, vilket givetvis du vet också.
Citera
2022-02-03, 07:52
Medlem
Dalulvens avatar
Hemliga inspelningar av Hans Holmer, hela 90 kassettband, har gåtts igenom och ska presenteras i P3, enligt Morgonstudion. Den blåa jackan som går ner på låret återvänder, enligt ljudklipp. Nytt är "bulliga kindknotor", väl? Verkar inte stämma så bra med Skandiamennen, som hade runt ansikte, eller?

Däremot kanske Tensonmannen? Blir hur som helst spännande att lyssna på!
Citera
2022-02-03, 08:40
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/hemliga-inspelningar-med-hans-holmer-p3-dokumentar-palmeutredningen-inifran
Citera
2022-02-03, 08:42
Medlem
https://sverigesradio.se/avsnitt/palmeutredningen-inifran-del-1-olof-palmes-sista-timmar
Citera
2022-02-03, 08:55
Medlem
Åsheden skrev två böcker om sina förehavanden med Holmér:

Jakten på Olof Palmes mördare 1987
Förbannelsen: Hans Holmérs öde 2012

Dessa böcker gav inget. Därför skall det bli intressant att se om det kommer fram något nytt nu.

Har Åshedens sekretesslyft något samband med Axbergers studium av den havererade utredningen?
Citera
2022-02-03, 09:03
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Hemliga inspelningar av Hans Holmer, hela 90 kassettband, har gåtts igenom och ska presenteras i P3, enligt Morgonstudion. Den blåa jackan som går ner på låret återvänder, enligt ljudklipp. Nytt är "bulliga kindknotor", väl? Verkar inte stämma så bra med Skandiamennen, som hade runt ansikte, eller?

"Bulliga kindkotor" har LP också nämnt vid förhör.

Bulliga kindkotor , markerad utskjutande haka , smala tunna läppar , rektangulärt ansikte.
Det tror jag mig ha en man som skulle kunna passa in bra på den beskrivningen.
Senast redigerad av HAARP 2022-02-03 kl. 09:07.
Citera
2022-02-03, 09:16
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Bulliga kinder, fyrkantigt ansikte, stirrande blick, smala läppar hade iaf Eino Hiltunen (se min profilbild).

Likaså en omodern blå täckjacka med skärp och krage.

Även stålbågade glasögon.

Mitt mål är att hitta den där bruna skärmmössan också på någon bild (jaktmössa?).

Tänker mig att den såg ut ungefär såhär:
https://www.jagarliv.se/keps-med-oronlappar-vapiti/?gclid=CjwKCAiAl-6PBhBCEiwAc2GOVMBc01ZNemg0Xy1aawb_qQmQDmyXqVWMWRRN saXnJTBNGcq9g6NLPRoCHcoQAvD_BwE

46 år gammal. Cirka 180 cm lång.

Gick framåtlutad/konstigt då han hade fel på sina ryggkotor.

En finsk man, cirka 45 år, stoppades av polisman Anders Pettersson på Snickarbacken bara minuter efter mordet. Men släpptes då "civilpoliser" i en röd Volvo 242 sa att de sett honom komma ut ur Karelia.

Vilka dessa civilpoliser var har aldrig kommit fram.

Varför Anders Petterssons kollega Mats Eriksson aldrig förhördes var också mycket märkligt.

Eino sköts själv till döds nio månader efter Palmemordet.
Citera
2022-02-03, 09:27
Medlem
"Spaningsledaren Hans Holmér tvivlade på Lisbeth Palmes vittnesmål om Palme-mordet.

I en ny Sveriges Radio-dokumentär – baserad på hemlighållna inspelningar från 1980-talet – berättas om mötena mellan spaningsledaren och statsministerfrun.

Holmér dömer där ut hennes avgörande uppgifter om den påstådda mördaren.

– På två minuter skulle jag kunna knäcka hennes version, säger Holmér på inspelningen."

https://www.expressen.se/nyheter/hemliga-inspelningarna-om-motena-med-lisbeth-palme/?fbclid=IwAR3IGFoQH9KUuN9jivORO1S6wC3MBrmzHcm1rJ4u Oi6jbbQ01l7t41Q4iaM
Citera
2022-02-03, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"Ja, har du problem med att vissa uppenbarligen har förmågan att lägga pussel?"

Det är intressant med dessa trådar. Antalet som är tvärsäkra på hur mordet gick till är rätt så många och alla har förmågan att lägga pussel, klocka tider osv. Helt enkelt fullt av experter.

"En fet jävla myrstack istället för att bara utgår ifrån vad vittnen på plats sade"

Vittnet som var närmast backade inte från att CP var mördaren. Samma sak med LL.
Läser du förhören från grand och vägen till mordplatsen så får man en tydlig händelsekedja. Även vittnen i flyktvägen.

Vittnen som tror på CP är knappast trovärdiga. Mårten som trodde det var CP tror helt plötsligt att det var SE som följde efter makarna från bokhandeln. Folk blir påverkase av media, även vittnen.
Citera
2022-02-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Bulliga kinder, fyrkantigt ansikte, stirrande blick, smala läppar hade iaf Eino Hiltunen (se min profilbild).

Likaså en omodern blå täckjacka med skärp och krage.

Även stålbågade glasögon.

Mitt mål är att hitta den där bruna skärmmössan också på någon bild (jaktmössa?).

Tänker mig att den såg ut ungefär såhär:
https://www.jagarliv.se/keps-med-oronlappar-vapiti/?gclid=CjwKCAiAl-6PBhBCEiwAc2GOVMBc01ZNemg0Xy1aawb_qQmQDmyXqVWMWRRN saXnJTBNGcq9g6NLPRoCHcoQAvD_BwE

46 år gammal. Cirka 180 cm lång.

Gick framåtlutad/konstigt då han hade fel på sina ryggkotor.

En finsk man, cirka 45 år, stoppades av polisman Anders Pettersson på Snickarbacken bara minuter efter mordet. Men släpptes då "civilpoliser" i en röd Volvo 242 sa att de sett honom komma ut ur Karelia.

Vilka dessa civilpoliser var har aldrig kommit fram.

Varför Anders Petterssons kollega Mats Eriksson aldrig förhördes var också mycket märkligt.

Eino sköts själv till döds nio månader efter Palmemordet.
Jag kollade vid ett tillfälle att ta ut allt material om stegmordet som du var inne på men det kostade ca 1000 sek om jag minns rätt. Vad anser du vara Einos motiv?
Citera
2022-02-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valet2022
Läser du förhören från grand och vägen till mordplatsen så får man en tydlig händelsekedja. Även vittnen i flyktvägen.

Vittnen som tror på CP är knappast trovärdiga. Mårten som trodde det var CP tror helt plötsligt att det var SE som följde efter makarna från bokhandeln. Folk blir påverkase av media, även vittnen.

”Vittnen som tror på CP är knappast trovärdiga”

Fast Lisbeth är trovärdig om den blå jackan?
Citera
2022-02-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valet2022

”Vittnen som tror på CP är knappast trovärdiga”

Fast Lisbeth är trovärdig om den blå jackan? Känns som att du gör det du anklagar mig för, nämligen cherrypicking.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in