Citat:
Ursprungligen postat av
hatavaccinpass
Vilket alltså med facit i hand inneburit förlorade år för palmeutredningen. Ölvebro litade mer på en väntande gärningsman endast pga Morelius vittnesmål medan Borgnäs ständigt diskuterade om en gärningsman som kommer bakifrån och t.o.m. samtalar. Det blir bara mer och mer naturligt att GM också är grandmannen. Denna man har setts av flera av varandra oberoende vittnen som ger samma signalement och hårresande detaljer. GM växelvis stått på östra och västra trottoaren vid grand. Den enda gåtan är egentligen hur och när GM går över vägen till östra trottoaren.
Ja, jag har klurat på det också.
Antingen går han runt Skandiahuset som jag tidigare skrivit om eller så är det en annan gärningsman.
Inget vittne har sett honom gå på samma sida Sveavägen som LOP.
Intressant att testa om 2 personer startar samtidigt att gå vid övergångsstället vid AFK gatan, en går samma väg som LOP i normal promenadtakt, kanske tittar lite i skyltfönster som LP verka ha gjort och den andra personen går runt Skandiahuset i lite snabbare takt och ser om det funkar att hinna före till hörnet på Decorima utan att vara för andfådd eller för sent?
Enligt hitta tar det 4 minuter runt Skandiahuset och 2 minuter på Sveavägen.
Jag vet att det är långsökt, men funkar det så är Grandmannen placerad på mordplatsen.