Citat:
Ursprungligen postat av
PalmesPojkar
Du missar helt poängen. Jag är ute efter att ingenjören ska tas in för förhör. Jag säger inte att det är han men man kan inte undgå att det finns saker som ska redas ut innan han avföres. Omvänt, med ditt tänk så ska man avföra alla andra som inte är ca 180 cm. Det är inte heller klokt. Ska man tänka likadant med att man ska avföra alla med stövlar fast de stämmer in på allt annat? Du snävar in dig själv. Vad ingenjören skulle göra i Häggvik? Tror du att en GM tar taxin till sin hemadress?
Din poäng om förhör var inte det jag kommenterade nu. Den har du redan fått svar på, där jag håller med.
Min kommentar avsåg ditt försök att försöka göra Wessléns uppgifter starkare vad dom är, samt detta med BJ's längd vs mordplatsvittnenas uppfattning av detta.
Mitt tänk är inte alls att avföra alla som inte är 180cm(läs vad jag skrev istället) och ditt exempel med stövlar är ju rent trams.
Min poäng var visa att din teori vilar på riktigt osäkra grunder med dom argument du lyft.
1. Wesslens uppgift från december 1986
"Mannen har en mycket svag dialekt, som troligtvis kan härröra från södra Sverige.
Wesslen nämner Småland - Växjötrakten." (Befann sig sannolikt fler smålänningar i Sthlm-city denna kväll)
2. BJ's längd, där samtliga mordplatsvittnen uppfattat detta fel.