2022-02-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vad har det med den här tråden att göra?

Hon är för övrigt inte dömd om man ska vara petig.
Hon är fälld till ansvar i ett civilmål hursomhelst. Det ändrar inget i min inställning till henne.
2022-02-02, 16:47
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Konsekvensanalys:
O om ingen kastar sig över detta o vräker otidigheter omkring sig så är det då bevisat att det inte finns några troll i denna tråd!?

Apropå att vräka otidigheter över meningsmotståndare är du i en helt egen klass.

Så fort som din prinsessa Ebba Bluffs agerande i filurandet av Esbjörns fastighet kritiseras så går du helt bananas med dina otidigheter.
Sååå, vem är det stora trollet nu då? (tips - kolla en spegel)

Aj ajdå, du bevisade ju just att du är ett troll.
Du kastade dig över det och vräkte otidligheter omkring dig.
2022-02-02, 17:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det har dock framkommit funderingar på det här med nycklarna eftersom Esbjörn i förhöret angående röjningen antyder att han gav sina nycklar till Ebba och först senare fått tag i en annan uppsättning.

Dvs han stod en period utan tillgång till nycklar, och man kan tolka förhöret som att det var i relativ nutid han fick tag på de andra.

På grund av detta har det således ifrågasatts hur exempelvis Brännström och Esbjörn tog sig in i huset i november om det kan misstänkas att Esbjörn saknade nycklar

Ord-polis: inte FÖR utan AV. dvs societeten (Läkare, professorer, köpmän mm) byggde sommarvillor åt sig själva.

Jag har för mig att det framgått att Esbjörns pappa var läkare och jobbade i Uppsala under somrarna.
Huset köptes någon gång på 50-talet om jag inte minns helt fel.

Det finns en definition på "Släktgård". Det är alltså en gård, som i lantbruk, som har varit i samma släkt i flera hundra år. Sommarstugor, oavsett storlek, är inte släktgårdar hur mycket man än vänder och vrider på definitionen.
Även om man skulle använda din definition så skulle den inte heller då kunna kallats för det 2020. Det var ju bara 2 generationer som ägt den.
Jo att Esbjörn gav sina nycklar till Ebba för att målare skulle komma in framkom i förhöret. ( man kan undra lite vad målare ska in och göra i ett hus som ska helrenoveras?). Detta bör ju ha varit i augusti. Esbjörn sa att han kom över ett par nycklar efter brorsan. Men hur lång tid det tog sa de inget om. Men jag har för mig stt han sa till slut kom jag över. Det kan ju vara en vecka eller två han talar om. Mellan augusti och november är det ju ganska lång tid. Så även om det tog en månad innan ha hittade dom så var det gått om tid kvar till november. Eller menar du att Ebba släpet in Brännström? För det är osannolikt att tänka att en journalist bröt sig in.
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det här med att Ebba skulle ha berättat att Esbjörn sa nej-kanske-ja har du påstår i minst ett dussintal inlägg men du har aldrig berättat varifrån du fått det.
I rest my chase.
Citat:
Ebba sa det. Om det var sociala medier eller i en artikel låter jag vara osagt.

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag har läst detta på EBs faceb men inget framgår hur detta gick till.
Är dessa två en mer pålitlig källa enligt dig?
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och hemnet är som vi alla fått lära oss - det enda riktiga sättet att sälja en bostad. Har den inte legat där - minst ett par veckor - är det på gränsen till olagligt att gör affär. I alla fall enligt trådens experter.

Klart gubben ville sälja, och som för i princip alla var priset den springande punkten. Ebbas bud snuddade vid Esbjörns prisbild, han kom med ett motbud och det hela var... hur man nu ska uttrycka det... I hamn?
Lan kan väl iallafall konstaterar att sätter Ebba och Esbjörn gjorde husaffär på inte direkt var optimalt. Och hade med största sannolikhet inte uppkommit om man använt sig av mäklare.

Du måste skämta!!! Det är klart att gubben inte vill sälja. Mycket är väldigt oklar i denna affär. Men att Esbjörn inte inte vill sälja torde vara glasklart för de flesta.
2022-02-02, 17:04
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ebba sa det. Om det var sociala medier eller i en artikel låter jag vara osagt.

Men Esbjörn har nog aldrigt sagt så. Nej, kanske, ja. Så kommunicerar ingen, inte ens Esbjörn. Jag tror det är en kraftig förenkling av de förhandlingar och diskussioner som pågick.

Det där "kanske" dök nog upp när Ebba erbjöd 3.8 och "ja" är nog Esbjörns 3.9. De slängde nog nog inte siffror kring sig, utan blandade nog in en del ord också.

Det är väl som alla Hemnetmäklade affärer, där säljaren sitter och tittar på budgivningen. Första budet är nej och ett antal bud senare så är man uppe på ett kanske och slutligen blir det ett ja, för det här priset säljer jag.

Visar att Esb var med på noterna och kunde hantera en budgivning. Hade han sagt ja direkt så hade man kunnat vara lite orolig.
2022-02-02, 17:05
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det var precis det jag reagerade på i Kubuns inlägg. Det låter hur konstigt som helst. Det och att det tidigare har beskrivits att det var precis samma procedur med timtals förklaringar när Monica skulle få sin generalfullmakt.
Det skapar alltid mer förvirring än klargörande när Binninges nyttiga idiot berättar vad han fått höra.

Det mest flagranta misstaget var faktiskt att pressa Esbjörn till att själv skriva under ombudsfullmakten, när MPL redan hade generalfullmakt och kunde gjort det i Esbjörns ställe.
Om MPL varit den som anlitade Binninge och undertecknade ombudsfullmakten, hade det möjligtvis kunnat hävdas och gått igenom att Esbjörn är såpass förvirrad att han inte visste han sålt.
Då att ge en bekant sedan flera år generalfullmakt, inte är samma sak som att förstå en försäljning.
Men det har blivit många fullmakter sedan köpeavtalet bl.a förlikning, köpebrev, Sture och överklagan.
Överklagan är gjord av någon med intakt rättshandlingsförmåga = Esbjörn själv.
Att då i överklagan påstå att han är svårt dement
2022-02-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hon är fälld till ansvar i ett civilmål hursomhelst. Det ändrar inget i min inställning till henne.

Vem dillar du om? Vem är fälld för vad i vilket civilmål? Hur blir man för övrigt "fälld" i ett civilmål? Säg som det är, du har ingen aning vad du snackar om och slänger dig bara med lite diverse ord som du hört någonstans och tyckte lät bra, åsså trodde du att det du skrev här ovan lät bra, fast det i själva verket är nonsens från början till slut.

Ebba är i alla fall inte fälld för någonting, något brottsmål emot henne har aldrig funnits, och det enda civilmål hon så vitt känt är inblandad i är det där hon själv är kärande.
Senast redigerad av mzs 2022-02-02 kl. 17:33.
2022-02-02, 17:08
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Han har med största säkerhet, förmodligen med hjälp av Majkgård / MPL varit i kontakt med samtliga advokater och kvalificerade jurister i Uppsala och samtliga har skakat på huvudet och vägrat ta i saken. Var lugn för att även Riksmäklaren tillfrågats om råd och bara skakat på huvudet.

Finns väl sex-sju advokatbyråer i centrala Uppsala med fastighets- och avtalsrätt b.la, utöver den som EB använder som Esb skulle kunna ha anlitat. Esb verkar mjölkas på en stor del av sina tillgångar i och med denna process av sina egna.

Har ställt dessa frågor ett flertal gånger och, tror att det nu är Esbs tredje ombud som jag ställer dessa frågor om:
-Är det rätt och moraliskt att Esbs eget ombud demensförklarat honom?
-Är det rätt och moraliskt av Esbs ombud att fortsätta att driva en process efter att den är utsiktslös att vinna?
-Är det rätt och moraliskt av Esb och Esbs ombud att fortsätta driva processen om fastigheten, då de själva i inlagor visat på avtalets giltighet (ej dement, rimligt pris mm), och att Esb en dag kommer att få betala antagligen väsentliga belopp för ett uselt försvar som varit utan utsikt att vinna nu under lång tid?
-På vilket sätt tillvaratas Esbs intresse av att denna process fortsätter?
2022-02-02, 17:15
Medlem
Nu börjar det röra lite på sig hos SH.

Man har stämt av med Katrin och noterat att Ebba inte begär någon ersättning för rättegångskostnader i samband med överklagandet. I samband med att förfalskaren informerats om detta har han också informerats om att domstolen inte medger något ytterligare anstånd för komplettering av överklagandet, samt att domstolen inom kort kommer att ta ställning till om prövningstillstånd skall meddelas eller inte.

Det är domstolen som här tagit initiativ till dessa kommunikationer, så vi kan nog förvänta oss ett avgörande i pt-frågan vilken dag som helst nu.
2022-02-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs

Man har stämt av med Katrin och noterat att Ebba inte begär någon ersättning för rättegångskostnader i samband med överklagandet. I samband med att förfalskaren informerats om detta har han också informerats om att domstolen inte medger något ytterligare anstånd för komplettering av överklagandet, samt att domstolen inom kort kommer att ta ställning till om prövningstillstånd skall meddelas eller inte.

Det är domstolen som här tagit initiativ till dessa kommunikationer, så vi kan nog förvänta oss ett avgörande i pt-frågan vilken dag som helst nu.
Låt oss hoppas det.
I sämsta fall låter de Säröpiraten vänta till den 15:e, för det var väl då han drömde om att få ngt slags besked från geriatrikern.
2022-02-02, 17:31
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hur kan du ge en så detaljerad insiderinformation om vad Ebba och Esbjörn tänkte och kände?

Tråden översvämmas av skribenter som i vuxen ålder älskar att placera ut dockor i dockhus och godtyckligt ge dem egenskaper och avsikter. Denna tråd är en bekräftelse på detta, de förmår inte heller att verifiera sina utsagor med inlagor som är inlämnade till rätten och hänvisar hellre till artiklar mm. Det är därför de hela tiden hamnar så fel och skevt i sina inlägg, då de har svårt att skilja verklighet ifrån sina fantasier.
2022-02-02, 17:36
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs

Bra att de sätter stopp för den här cirkusen, rättsväsendet skall inte missbrukas .
2022-02-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jo att Esbjörn gav sina nycklar till Ebba för att målare skulle komma in framkom i förhöret. ( man kan undra lite vad målare ska in och göra i ett hus som ska helrenoveras?). Detta bör ju ha varit i augusti. Esbjörn sa att han kom över ett par nycklar efter brorsan. Men hur lång tid det tog sa de inget om. Men jag har för mig stt han sa till slut kom jag över. Det kan ju vara en vecka eller två han talar om. Mellan augusti och november är det ju ganska lång tid. Så även om det tog en månad innan ha hittade dom så var det gått om tid kvar till november. Eller menar du att Ebba släpet in Brännström? För det är osannolikt att tänka att en journalist bröt sig in.
I rest my chase.

Är dessa två en mer pålitlig källa enligt dig?
Lan kan väl iallafall konstaterar att sätter Ebba och Esbjörn gjorde husaffär på inte direkt var optimalt. Och hade med största sannolikhet inte uppkommit om man använt sig av mäklare.

Du måste skämta!!! Det är klart att gubben inte vill sälja. Mycket är väldigt oklar i denna affär. Men att Esbjörn inte inte vill sälja torde vara glasklart för de flesta.

Nej det är inte glasklart, det är inte ens tydligt att han ångrade sig.... han har inte trots hjälp av "jurister" och andra lyckats göra det man behöver för att ångra sig i en fastighetsaffär.

Han har ju själv sagt i rätten att han sålde utan tvång och påtryckning!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in