2022-02-02, 10:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Jag har inte påstått att åklagaren har skrivit ”vara på plats och godkänna avverkningen”. Det är du som ändrar ordet, ”godkänt” till ”godkänna”.

Det är svinaktigt av dig att påstå att jag kommer med felaktiga uppgifter för att inte ordföljden stämmer exakt och försöker bevisa det genom att ändra ordets böjning som ger det en annan betydelse.

Har varit med i denna tråden länge men har aldrig varit med om att någon har sjunkit så lågt som du så att de börjar att medvetet ändra i andras inlägg för att ge det en ny innebörd.
Men med dig så har det kommit in en ny sorts debattör som vi gärna kunde vara utan.

När du inte kan möte mig i en ärlig debatt så är det bättre att du inte svarar mig.

Direkt kopierat från ditt inlägg:
"att åklagaren har gjort en korrekt bedömning att Esbjörn har varit på plats och godkänt avverkningen."

https://www.flashback.org/p78921104#p78921104

Direkt kopierat från mitt inlägg:

"Åklagaren skriver inte att Esbjörn varit på plats och godkänt avverkningen."

https://www.flashback.org/p78925889#p78925889

Därefter förklarar jag med egna ord (obs ej citerat eller på annat sätt försöker låtsas att du skriver "godkänna") skillnaden mellan din och åklagarens ordalydelse.

Då skriver jag att (mina egna ord för att förklara):
"Det är skillnad på att vara på plats och godkänna avverkningen och på att ha godkänt avverkning, varit på plats."

När jag läser din mening läser jag det som att när det avverkades var Esbjörn där på plats och det var där ochdå han godkände avverkningen,

medan åklagaren skriver:
"Man kan av förhöret sluta sig till att han har godkänt avverkning och att han har varit på plats i samband med avverkningen."
Observera att averkning inte skrivs som avverkningen (bestämd form) av åklagaren. Åklagaren delar också upp det i två delar, den ena att Esbjörn godkänt avverkningen, sedan att han (också) varit på plats när avverkningen skedde.

Det hade inte gått att ändra på nedläggningen av utredningen av den anledning som din mening får det att låta som; att Esvjörn till och med stod och godkände den medan han kollade på hur de sågade ner träden.

Det hade dock blivit väldigt tydligt att det verkligen inte fanns ett case, så att säga.

Eftersom det nu handlar om "Esbjörns alla fel" eller "Ebbas alla fel", anser jag att det för tråden är viktigt att vara tydlig med vad man menar.

Du menar kanske att åklagaren påstår det; att Esbjörn stod där på tomten och sa ungefär: Ja, det här är ok?
2022-02-02, 10:16
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Esbjörn och Ebba hade var sin uppsättning nycklar.
Ebba hade fått nycklar av Esbjörn för att släppa in Anticimex och de skulle hon behålla.
Och detta var de överens om.

Så dom var överens om att köparen behåller nycklarna?
2022-02-02, 10:49
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

När jag läser din mening läser jag det som att när det avverkades var Esbjörn där på plats och det var där och då han godkände avverkningen,

Att du har grava problem med att ta åt dig information är redan konstaterat.

Det fanns redan en muntlig överenskommelse att sly fick röjas och att Esb var inbjuden att närvara den 30 augusti då detta skulle påbörjas.

Det finns åtskilliga vittnen som skulle ha vittnat om:
*att Esb var på plats
*att han var på gott humör
*att han var fullt medveten om att han hade sålt fastigheten
*att han inte uttryckte någon ånger.
*att han hedrade den överenskommelse som fanns att det var ok att röja sly

Allt detta är inlämnat till tingsrätten.

Det finns även en okynnesanmälan som är inlämnad av ärkesvinet Binninge drygt två veckor efter att Esb är stämd, denna anmälan las ner av åklagaren efter förhör av Esb där han inte stödjer att något brottsligt har begåtts.
2022-02-02, 10:51
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Så dom var överens om att köparen behåller nycklarna?

Det är väl lag på att köparen får behålla nycklarna.
2022-02-02, 10:58
Medlem
Citat:
Kubun har fått det beskrivet av Binninge att det tog flera timmar för att övertala Esbjörn att skriva på fullmakter för honom. Kubun verkar vara trovärdig i detta.

Intressant. Då vet vi alltså att det inte är Ebba som har utövat övertalning och tjat mot Esbjörn, utan det är Johann Binninge, fälld för grova våldsbrott, som utsatt Esbjörn för såväl övertalning och tjat som tvång.

Ja, det är väl som det brukar var med kriminella personer, de anklagar alla andra för det de själva har gjort sig skyldiga till.

Faktum är att Binninge, som den charlatan han också är, bär sig åt precis som vilken bedragare till nasare som helst. Åker hem till Esbjörn och tvingar sig på honom, spenderar timmar på att övertala Esbjörn att anlita honom som ombud. Jag slår vad om att han inte berättade för Esbjörn att han inte är advokat, att han inte ens har någon som helst juridisk skolning och allra minst att han är en dömd kriminell som lever utanför samhället och på flykt från lagen.

Att Binninge är en bedragare är ju liksom ingen nyhet.

Esbjörn hade gjort mycket klokare att göra likadant som han gjorde med Ebba. Själv tagit sitt eget beslut, och själv uppsökt den han ville anlita. Han borde kollat upp en advokatbyrå och själv sökt upp dem. Inte anlitat någon charlatan som knackar på dörren och spenderar timmar på övertalning och tjat.

Om inte alla troll i tråden kastar sig över detta och vräker otidigheter över Binninge för hur han har behandlat en gammal man, ja då har trollen bara ännu en gång bevisat att de är världens största hycklare och lögnare. Ja, troll, helt enkelt.
Senast redigerad av mzs 2022-02-02 kl. 11:04.
2022-02-02, 10:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Att du har grava problem med att ta åt dig information är redan konstaterat.

Det fanns redan en muntlig överenskommelse att sly fick röjas och att Esb var inbjuden att närvara den 30 augusti då detta skulle påbörjas.

Det finns åtskilliga vittnen som skulle ha vittnat om:
*att Esb var på plats
*att han var på gott humör
*att han var fullt medveten om att han hade sålt fastigheten
*att han inte uttryckte någon ånger.
*att han hedrade den överenskommelse som fanns att det var ok att röja sly

Allt detta är inlämnat till tingsrätten.

Det finns även en okynnesanmälan som är inlämnad av ärkesvinet Binninge drygt två veckor efter att Esb är stämd, denna anmälan las ner av åklagaren efter förhör av Esb där han inte stödjer att något brottsligt har begåtts.

Fast nu utgick diskussionen från vilken bedömning åklagaren gjort, den mening som hela vår ordväxling mynnat ut ifrån och handlar om.

Direkt från ditt inlägg och den mening som jag reagaerade mot:

"Utgår ifrån att åklagaren har gjort en korrekt bedömning att Esbjörn har varit på plats och godkänt avverkningen."

Det andra är en helt annan diskussion.
2022-02-02, 11:10
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast nu utgick diskussionen från vilken bedömning åklagaren gjort, den mening som hela vår ordväxling mynnat ut ifrån och handlar om.

Direkt från ditt inlägg och den mening som jag reagaerade mot:

"Utgår ifrån att åklagaren har gjort en korrekt bedömning att Esbjörn har varit på plats och godkänt avverkningen."

Det andra är en helt annan diskussion.

Att Esbjörn har varit på plats medger han själv, samt att det finns en uppsjö vittnen till detta.
Att Esbjörn har godkänt röjningen medger han själv, samt att det finns en uppsjö vittnen till detta.

Varken jag eller åklagaren påstår att Esb skulle ha gett sitt tillstånd först när han var på plats vid röjningen.

Att du inte är läskunnig och inte kan ta till dig enkel information gör att diskussioner med dig blir extremt tröttsamma.
2022-02-02, 11:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Intressant. Då vet vi alltså att det inte är Ebba som har utövat övertalning och tjat mot Esbjörn, utan det är Johann Binninge, fälld för grova våldsbrott, som utsatt Esbjörn för såväl övertalning och tjat som tvång.

Ja, det är väl som det brukar var med kriminella personer, de anklagar alla andra för det de själva har gjort sig skyldiga till.

Faktum är att Binninge, som den charlatan han också är, bär sig åt precis som vilken bedragare till nasare som helst. Åker hem till Esbjörn och tvingar sig på honom, spenderar timmar på att övertala Esbjörn att anlita honom som ombud. Jag slår vad om att han inte berättade för Esbjörn att han inte är advokat, att han inte ens har någon som helst juridisk skolning och allra minst att han är en dömd kriminell som lever utanför samhället och på flykt från lagen.

Esbjörn hade gjort mycket klokare att göra likadant som han gjorde med Ebba. Själv tagit sitt eget beslut, och själv uppsökt den han ville anlita. Han borde kollat upp en advokatbyrå och själv sökt upp dem. Inte anlitat någon charlatan som knackar på dörren och spenderar timmar på övertalning och tjat.

Om inte alla troll i tråden kastar sig över detta och vräker otidigheter över Binninge för hur han har behandlat en gammal man, ja då har trollen bara ännu en gång bevisat att de är världens största hycklare och lögnare. Ja, troll, helt enkelt.

Intressant att Binninge träffar Esbjörn först den 10 december, alltså flera månader efter att han blev hans ombud. Han hade alltså inte ens träffat Esb vid förlikningsmötet med Katrin där Esb backade i dörren. Backade han för att han inte kände Binninge ?
2022-02-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs

Konsekvensanalys:
O om ingen kastar sig över detta o vräker otidigheter omkring sig så är det då bevisat att det inte finns några troll i denna tråd!?

Apropå att vräka otidigheter över meningsmotståndare är du i en helt egen klass.

Så fort som din prinsessa Ebba Bluffs agerande i filurandet av Esbjörns fastighet kritiseras så går du helt bananas med dina otidigheter.
Sååå, vem är det stora trollet nu då? (tips - kolla en spegel)
2022-02-02, 11:19
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det står ju i inlägget! Jag visar på metoden Ebba använde sig av för å "övertala" (läs manipulera) Esbjörn. Hon fick honom gradvis att känna sig alltmer skyldig till att vara ett hinder i hennes livspussel - att få tillgång till den senile gamle egne mannens barndoms sommarhem.

Hur kan du ge en så detaljerad insiderinformation om vad Ebba och Esbjörn tänkte och kände?
2022-02-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Konsekvensanalys:
O om ingen kastar sig över detta o vräker otidigheter omkring sig så är det då bevisat att det inte finns några troll i denna tråd!?

Jösses, återigen visar du att din intelligenskvot är obefintlig.

Att det finns troll i tråden är redan konstaterat, och om de inte kastar sig över detta så är just det bara ännu ett bevis på att de är troll. Då gäller enligt dem olika etiska och moraliska regler olika för olika personer. Grova våldsbrottslingar får då enligt trollen behadla äldre, hur illa som helst, men en ung ensamstående tvåbarnsmor som har ansträngt sig långt utöver det normala för att tillgodose den äldres önskemål är inte tillräcklig.

Ebba har gått långt utöver vad som är normalt för en köpare, när det kommer till att tillgodose Esbjörns intressen i affären. Men det kastar sig du och övriga troll över och skall klaga på. Men när en grovt kriminell faktiskt verkligen gör det ni falskeligen anklagar Ebba för, då tar ni den grovt kriminelle barnvåldtäktsmannen i försvar.

Men du förstår väl som vanligt ingenting av detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Apropå att vräka otidigheter över meningsmotståndare är du i en helt egen klass.

Det har du helt rätt i, i min klass håller man sig till sanning och fakta, dömer alla efter samma måttstock, osv. Det är en klass som inga troll når upp till. Tack för att du belyste detta!
Senast redigerad av mzs 2022-02-02 kl. 11:51.
2022-02-02, 11:36
Medlem
Citat:
Intressant att Binninge träffar Esbjörn först den 10 december, alltså flera månader efter att han blev hans ombud. Han hade alltså inte ens träffat Esb vid förlikningsmötet med Katrin där Esb backade i dörren. Backade han för att han inte kände Binninge ?

Så kan det ha varit, dessutom en Binninge som utövade övertalning, tjat och tvång gentemot Esbjörn. Det tro fan att Esbjörn backade när han hörde Binninge i telefon. Han trodde ju att han skulle få träffa Ebba och Katrin på tu man hand.

Och var så säkra, där och då hade Esbjörn tänkt avsluta affären, kamma hem sina 3.9 miljoner, och behålla dem för sig själv. Men det hade en grovt kriminell våldsbrottsling och en ökänd sol-o-vårar kärring satt stopp för. Och det visste Esbjörn. Med våldsbrottslingen med på mötet skulle Esbjörn inte kunna följa sin egen vilja och slutligt avyttra huset, i alla fall inte utan att hans livsplåga odal-kärringen skulle få reda på vad han gjort.
Senast redigerad av mzs 2022-02-02 kl. 11:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in