Citat:
Jag har inte påstått att åklagaren har skrivit ”vara på plats och godkänna avverkningen”. Det är du som ändrar ordet, ”godkänt” till ”godkänna”.
Det är svinaktigt av dig att påstå att jag kommer med felaktiga uppgifter för att inte ordföljden stämmer exakt och försöker bevisa det genom att ändra ordets böjning som ger det en annan betydelse.
Har varit med i denna tråden länge men har aldrig varit med om att någon har sjunkit så lågt som du så att de börjar att medvetet ändra i andras inlägg för att ge det en ny innebörd.
Men med dig så har det kommit in en ny sorts debattör som vi gärna kunde vara utan.
När du inte kan möte mig i en ärlig debatt så är det bättre att du inte svarar mig.
Det är svinaktigt av dig att påstå att jag kommer med felaktiga uppgifter för att inte ordföljden stämmer exakt och försöker bevisa det genom att ändra ordets böjning som ger det en annan betydelse.
Har varit med i denna tråden länge men har aldrig varit med om att någon har sjunkit så lågt som du så att de börjar att medvetet ändra i andras inlägg för att ge det en ny innebörd.
Men med dig så har det kommit in en ny sorts debattör som vi gärna kunde vara utan.
När du inte kan möte mig i en ärlig debatt så är det bättre att du inte svarar mig.
Direkt kopierat från ditt inlägg:
"att åklagaren har gjort en korrekt bedömning att Esbjörn har varit på plats och godkänt avverkningen."
https://www.flashback.org/p78921104#p78921104
Direkt kopierat från mitt inlägg:
"Åklagaren skriver inte att Esbjörn varit på plats och godkänt avverkningen."
https://www.flashback.org/p78925889#p78925889
Därefter förklarar jag med egna ord (obs ej citerat eller på annat sätt försöker låtsas att du skriver "godkänna") skillnaden mellan din och åklagarens ordalydelse.
Då skriver jag att (mina egna ord för att förklara):
"Det är skillnad på att vara på plats och godkänna avverkningen och på att ha godkänt avverkning, varit på plats."
När jag läser din mening läser jag det som att när det avverkades var Esbjörn där på plats och det var där ochdå han godkände avverkningen,
medan åklagaren skriver:
"Man kan av förhöret sluta sig till att han har godkänt avverkning och att han har varit på plats i samband med avverkningen."Observera att averkning inte skrivs som avverkningen (bestämd form) av åklagaren. Åklagaren delar också upp det i två delar, den ena att Esbjörn godkänt avverkningen, sedan att han (också) varit på plats när avverkningen skedde.
Det hade inte gått att ändra på nedläggningen av utredningen av den anledning som din mening får det att låta som; att Esvjörn till och med stod och godkände den medan han kollade på hur de sågade ner träden.
Det hade dock blivit väldigt tydligt att det verkligen inte fanns ett case, så att säga.
Eftersom det nu handlar om "Esbjörns alla fel" eller "Ebbas alla fel", anser jag att det för tråden är viktigt att vara tydlig med vad man menar.
Du menar kanske att åklagaren påstår det; att Esbjörn stod där på tomten och sa ungefär: Ja, det här är ok?