Citat:
Ursprungligen postat av
Horsemannen
Ja vi är exakt lika dumma som inte vill stötta en sjuk människa som kanske har haft de vidrigaste tankarna kring våra barn och familjemedlemmar.
Det är inte vi, Henriks föredetta kompisar, som har ansvar över hans beteende eller att han ska bli frisk! Vi har all rätt att klippa banden med en person som vi äcklas av och trodde bättre om. HAN VILLE SPRUTA I ETT BARN?!?! Vem fan är du att ens försöka döma oss för att vi tar avstånd!? Sök upp honom själv och ge ditt stöd eller låna ut ett barn till honom och håll käften
Citat:
Ursprungligen postat av
Riverbend92
Man kommunicerar med nävarna överallt, om en person begår sjuka ting. Det gäller inte enbart Gävle och jag förstår folk som vill honom illa. Han förtjänar inte annat.
Ja, han är ensam, utstött och hatad med all rätt. Han skulle, utan någon tanke på sina egna barn bland annat, fylla en 7 ÅRING MED SIN KUK OCH SPERMA?!
Varför i hela jäkla helvetet ska man förlåta en sådan sak? Du tror att man helt seriöst bara ska kunna se förbi att han vill sätta på barn? Du tror på riktigt att man bara ska släppa att han kanske våldtar ens eget barn om han skulle få chansen? Fine att du tycker att pedofili är okej men snälla, tänk lite på vad du skriver. Det är vidrigt och så oerhört okänsligt.
Hur bra var er relation innan detta då? Någon av er sa att det var en "nära vän" har jag för mig. Jag kanske har en annan definition på nära vän, jag har väldigt svårt att tro att jag i en liknande situation så enkelt skulle slänga en nära vänskap åt sidan och sedan direkt gå ut på flashback och ge ännu mer bränsle till häxjakten - istället för att ta det hårda snacket med vederbörande och hjälpa med att ta itu med problemen (det kan man göra utan att låta honom barnvakta ungarna).
Missta mig inte nu, jag tycker inte synd om honom. Jag är bara förvånad på "vännernas" reaktion. Kan det vara så att ni i själva verket var "bekanta" bara? Polare som inte snackade med varandra dagligen utan hade lös kontakt på Facebook och träffades bara genom andra sällskap? En sån relation är lättare att bryta.