2022-02-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Något som förtjänar poängteras är att detta är något som du ironiserar över och som Esbjörn själv inte sagt att det förekom. Fast som jag sa - jag vet det icke med säkerhet och är det på så sätt så visar även detta att Esbjörn är ett veritabelt offer för sin omgivning och det om något indikerar starkt på det vi ALLA VET att benämningen "egen" är en mycket återhållsam beskrivning av hur Ebba menar sig ha uppfattat gubbens mentala status som.
Huvet på spiken där, för en gångs skull.
"Esbjörn är ett veritabelt offer för sin omgivning".
2022-02-01, 23:40
Medlem
Citat:
Av polisanmälan ser vi nu att avverkningen var samtidigt med kontraktsskrivningen. Så jävla nedrigt gjort av Ebba å syftet var såklart att stressa Esbjörn att bara skriva på för det var ju redan kört. Han hade ju lovat Ebba att röja lite tort vid infarten. Så Ebba kom bättre till med sin bil när hon kom för å tjata. Till slut fick hon gubben å känna sig skyldig för att han "lovat" så mycket så han kände sig tvingad skriva på - å så var det ju "bara" frågan om en handpenning å så vidare. FY FAN hundrafalt!
Rent skitprat från början till slut. Polisanmälan innehåller inget om att någon avverkning skedde vid kontraktsskrivningen. Det är bara något Esbj påstod, förmodligen efter instruktion av barnskändaren binninge för att få ett utskrivet polisförhör att åberopa som bevis på att Esbj inte är vid sina sinnens fulla bruk. Resten av babblet du öser ur dig är komplett vansinnigt, bara meningslöst Ebba-hat à la glada stjärten.
2022-02-01, 23:45
Medlem
Citat:
javisst hon fick hela tiden Esbjörn att känna sig alltmer skyldig. Målarna väntade, Anticimex hade hon betalt...?...eller...och så vidare....besiktning/värdering - å så skulle hon väl hinna fräsa upp ett trädgårdsland innan tjälen kom och barnen....och all skrot som han åsamkat henne att behöva rensa upp m.m., etc., o.d., osv.....ja och inte att förglömma Theo som ställt upp så Esbjörn slapp betala mäklararvode....skulle han svika honom? Ebba kan minsann hon
Vad ville du tillföra med det här inlägget?
Det är ju bara nonsens.
2022-02-01, 23:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Tror du att jag är en mykolog?

Du ser en klar skillnad på de nya och gamla samt som fnirp skrev, den gamla har skott som är några år gamla.
Nä - vilken fråga inte med den felinfon Vad om skott som skjuter upp? Jag tror de kan ta fart, kanske inte som svampar, men ändå med en hiskelig fart och speciellt med det enorma rotsystem som förser skotten med näring....eller? Har inte googlat så nu har du chansen till revansch
2022-02-01, 23:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Vad ville du tillföra med det här inlägget?
Det är ju bara nonsens.
Det står ju i inlägget! Jag visar på metoden Ebba använde sig av för å "övertala" (läs manipulera) Esbjörn. Hon fick honom gradvis att känna sig alltmer skyldig till att vara ett hinder i hennes livspussel - att få tillgång till den senile gamle egne mannens barndoms sommarhem.
Senast redigerad av kubun 2022-02-01 kl. 23:59.
2022-02-01, 23:57
Medlem
Citat:
Tja(t) Ebba slutade säkert inte tjata bara för att hon fått Esbjörns namnteckning på kontraktet och det var ju innan kontraktsskrivningen hon fick Esbjörn att LOVA Ebba bredda väg fram till stugan. Hon kunde nog inte vara absolut säker på att Esbjörn var nog mörad dagen då hon drog mörkret över den senile OCH egne gamle mannen.
-Fick Ebba verkligen Esbjörn att "innan kontraktsskrivningen" "LOVA" bredda vägen fram till "stugan" som du tidigare kallat "släktgård"? Har du dokumentation som styrker det påståendet?
-Vilket datum var det som Esbjörn var "senil" och "mörad" när Ebba "drog mörkret" över honom?
Om du inte har koll själv så kan du väl ringa din polare binninge, du vet, han, barnskändaren och fråga. Jag väntar med spänning på dina svar.
2022-02-01, 23:59
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Nä - vilken fråga inte med den felinfon Vad om skott som skjuter upp? Jag tror de kan ta fart, kanske inte som svampar, men ändå med en hiskelig fart och speciellt med det enorma rotsystem som förser skotten med näring....eller? Har inte googlat så nu har du chansen till revansch

Hoppet är det sista som överger dig trots att förnuftet säger annat.
2022-02-01, 23:59
Medlem
Citat:
Det står ju i inlägget! Jag visar på metoden Ebba använde sig av för å "övertala" (läs manipulera) Esbjörn. Hon fick honom gradvis att alltmer känna sig skyldig till att vara ett hinder i hennes livspussel - att få tillgång till den senile gamle egne mannens barndoms sommarhem.
Bara dina egna fantasier. Inte ens idioten och barnskändaren binninge har anfört något dylikt.
2022-02-02, 00:06
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
-Fick Ebba verkligen Esbjörn att "innan kontraktsskrivningen" "LOVA" bredda vägen fram till "stugan" som du tidigare kallat "släktgård"? Har du dokumentation som styrker det påståendet?
-Vilket datum var det som Esbjörn var "senil" och "mörad" när Ebba "drog mörkret" över honom?
Om du inte har koll själv så kan du väl ringa din polare binninge, du vet, han, barnskändaren och fråga. Jag väntar med spänning på dina svar.
Behövs ju ingen dokumentation till det då det ju är en självklarhet. Sågarbetarna stod ju där redan när Esbjörn anlände till stugan för kontraktsskrivningen.

Tänk vad synd att inte kontraktsskrivningen gjordes på Odalgården så alla runt Esbjörn fått se hur väl Ebba tog hand om Esbjörn och handlade till hans absolut bästa. Ja och så hade ju också röjningsarbetarna sluppit störande interfererande av den oberäknelige gamlingen
Senast redigerad av kubun 2022-02-02 kl. 00:09.
2022-02-02, 00:20
Medlem
Citat:
Behövs ju ingen dokumentation till det då det ju är en självklarhet. Sågarbetarna stod ju där redan när Esbjörn anlände till stugan för kontraktsskrivningen.

Tänk vad synd att inte kontraktsskrivningen gjordes på Odalgården så alla runt Esbjörn fått se hur väl Ebba tog hand om Esbjörn och handlade till hans absolut bästa. Ja och så hade ju också röjningsarbetarna sluppit störande interfererande av den oberäknelige gamlingen
Dream on.
Ditt babbel om röjning vid kontraktsskrivningen är bara löjligt
Senast redigerad av ksitpeks 2022-02-02 kl. 00:22.
2022-02-02, 00:21
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att de tjatade och tjatade ”skriv här” och ”skriv där” och pekade. Jag undrar om det smögs in ett testamente i högen med fullmakter….
Nu hittar du ju på. Det finns ingen beskrivning över hur det gick till när de papprens skrevs. Det enda som finns beskrivet är att Esbjörn sa just dessa ord vid kontrakskrivningen med Ebba. Att ett testamente skulle skrivets på vid det tillfället är ju rena fantasier från din sida.
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Undra just vem som också hade nycklarna och släppte in Binninge i Ebbas hus?
Esbjörn och Ebba hade var sin uppsättning nycklar. Ebba hade fått nycklar av Esbjörn för att släppa in Anticimex och de skulle hon behålla. Och detta var de överens om.
Citat:
Binninge var väl inte ombud då utan han rättade bara Monicas uppfattning om vad det var frågan om och hon anammade det. Något om en polisanmälan lade inte jag märke till
Jag tycker det lägga väldigt vikt på vad som skrivs i den tråden på Monicas sida. De är irriterade och tycker helt klar Ebba gjort fel. Mycket mera än så går inte att läsa in överhuvudtagit.
2022-02-02, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Esbjörn och Ebba hade var sin uppsättning nycklar. Ebba hade fått nycklar av Esbjörn för att släppa in Anticimex och de skulle hon behålla. Och detta var de överens om.
Ja, det låter logiskt att den köparen behåller nycklarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in