Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Den här tråden är komplicerad och tidsödande. Ännu mer så när man kommer in i matchen så sent som du verkar ha gjort. Antingen får man läsa ikapp och spendera lika mycket tid som vi andra har gjort, fast på kortare kalendertid, eller acceptera att andra ligger en bit före.
Jag har försökt med nästan varenda inlägg att resonera och bidra. Speciellt när jag anser att någon har fel. Det du inte kan påstå om mig, är att jag hoppar på andra användare i den här tråden. Tvärtom, jag har försökt få båda sidor att tagga ner på epitet och fulargumentering. Kan du peka ut en enda gång jag hoppat på dig? Eller ens någon?
Vi som har varit med från början, som sett hela cirkusen utvecklas från en artikel i Expressen, har haft tid att reflektera och smälta all information och bildat oss en uppfattning. Jag tror det är svårt att göra det i efterhand, då många källor till information är borta och den här tråden är gigantisk. I princip allt har diskuterats till världens ände och tillbaka, flera gånger om.
Du och jag kommer förmodligen aldrig att kunna enas om hur vi ser på saken, oavsett hur mycket jag läser ikapp.
Absolut att jag kan acceptera att ni som har varit med från början har läst in mer, det är inget jag ens försöker hävda. Jag har inga som helst möjligheter att komma ikapp som det ser ut inom närmaste tiden, men läser lite varje dag.
Däremot innebär det inte att ha läst varje inlägg, att ha läst alla aktbliagor är nyckeln till att ha det enda sanna svaret.
En del av skribenterna utgår från ett rent juridiskt perspektiv, det är en sak för sig.
Vad som sedan har hänt i de möten. ordväxlingar, handlingar och annat som skett mellan de inblandade och som inte vare sig finns bevis på eller ens vittnen på i vissa fall, det är en annan sak.
Vi kan alla tolka olika utifrån det vi har läst, och läsa lite "mellan raderna ", men det finns inget facit, en absolut sanning som vi kan luta oss mot.
Vi tolkar.
Nä, du är en av de få som argumenterar för din sak, och även erkänner att fast du försöker vara opartisk så är du det. Jag har aldrig sett att du angripit någon med vare sig epitet eller på annat sätt. Jag tycker också att du ofta även ta med delar som kanske ligger Ebba till "last", ett sätt som visar att du försöker se på saken sakligt så gott det går.
Jag tycker också att du argumenterar lugnt och metodiskt, vilket ju leder mycket till att det verkligen kan uppstå en debatt.
Tyvärr hamnar vi som är i opposition i lägen, där vi lägger alltför stor energi på att "försvara" oss mot inte bara argumenten. Det är förstörande för tråden, men otroligt jobbigt att inte få nästan ett enda inlägg som är diskuterande utan kränkande, förlöjligande och ibland med riktigt hårda ord.
Om det är så att man har vetskap om att något inte stämmer, eller att man har en invändning mot något, varför inte bara helt enkelt visa/hänvisa/påpeka sakligt/citera/invända/länka till källa utan påhopp.
Jag tycker inte som du, men jag har stor respekt för hur du handterar situationen härinne.