2022-02-01, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
I de fleste ordbøker er vel det å få 10 mill ut av noen noe ganske annet enn å få noen med på å investere 10 mill.
Investere i krypto valuta utvinning. Vi vet jo at GM er en enda større krypto freak, enn RU. Kanskje også de 13 millionene han fikk ble investert i krypto valuta utvinning ?
Citera
2022-02-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Kanskje AE var mer opptatt av at hennes sønn skulle ha det bra, enn å hele livet skulle være morserstatning for sin egen gamle ektemann. En ektemann som fremstår som mer skrudd enn artig.

Ellers fant jeg dette i boka Lørenskogmysteriet - Yngstedatter HHB2 i klagebrevet som var tenkt sendt til Riksadvokaten:
«Min søster forteller at politiet i hennes avhør hadde bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma xxxxxxx(et nedsettende kallenavn). Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt»

Hva er stikk motsatt av hva her?

Slik jeg leser det har hun i konfrontasjon med opplysninger om at hennes far oppfordret barna til å bruke et nedsettende kallenavn benektet at dette har foregått, ikke bekreftet det.

Ikke godt å si hva som var Fru Hagens fokus den siste tiden hun var i live. Men ser ikke bort fra at hun kanskje var på vei ut av ekteskapet. Ser heller ikke bort fra at noen kan ha forsøkt aktivt hjelpe henne i denne prosessen.
Citera
2022-02-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Bare fordi politiet sier det var en feil, behøver ikke det være sant.
Deres vurdering om hvorvidt omkretsen til RU var aktuelle å ringe inn til avhør, er ikke noe jeg vil begi meg inn på å diskutere. Vi vet ikke hvem de i bakgrunnen har undersøkt, eller hatt hemmelig overvåking på.
Hekt ærlig synes jeg du burde lese deg opp på etterforskningsmetoder.
Også jeg skjønner at politiet, rettere sagt noen i politiet, med viten og vilje tok kontakt med GM, og at historien om at det var PC-trøbbel er en bortforklaring. https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-forklarte-politiet-krypto-tabben/72547744

De sender melding dagen etter at de har fått vite om RU. Så melding ble nok sendt samtidig som de overvåket RU, for å se om han er GM, noe han ikke var. Egentlig har politiet vært litt for kjappe i svingen, de skulle ha satt seg ned og tenkt litt mere grundig over hva de skulle gjøre.
Citera
2022-02-01, 14:49
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, utvilsomt noe støttespillerne til TH skulle vært foruten, og det med god grunn. Alt ble så mye tydeligere da «Pandoras krukke» som inneholdt denne mørke familiehemmeligheten ble åpnet i det brevet.

Edit: Brevet ble totalt mislykket og vitner om et forvrengt virkelighetsbilde, som ofte er resultatet av hjernevask. I stedet for å høste sympati, ble mistanken mot TH og AE’s nærmeste vesentlig styrket.

Edit 2: Til og med Lego måtte gjøre helomvending etter brevet, da ingen lenger kunne tro at barna hjalp den grusomme AE med å flykte til en sydhavsøy. Hele GG historien måtte skrives om, etter hvert som det gikk opp for hen at brevet satte barna i et dårlig lys.

Denne Lego har jo hele tiden vært en av TT, men har liksom prøvd å skjult det. Hun har ikke fokusert så mye på at TH er uskyldig, men har prøvd å fremme denne GG-teorien sin. Denne teorien har hun gnagd på hver eneste dag i halvannet år. Jeg vet ikke hva som egentlig var agendaen, om en eller annen skulle eksplodere i sinne, eller hva det var. De siste 3 ukene, har hun beveget seg bort fra dette med GG, og kjører nå litt i samme spor som HH. Hun stiller kritiske spørsmål ved alle våre ideer og konklusjoner, og prøver å plukke dem ifra hverandre. Men som jeg har sagt tidligere, det er egentlig bare bra, for det er med på å kvalitetssikre våre konklusjoner, selv om det til tider kan være plagsomt.
Dessuten forteller angrepene fra TT noe om "hvor det trykker", og om "tampen brenner".
Bruke dem rett og slett som et barometer og kompass.
Ja, jeg tror barna må ha blitt hjernevasket. Jeg tror de ser i voksen alder kanskje at TH har brukt dem til å være fæl mot AE. Satte barna opp imot henne. Men det er nok vanskelig for dem å innrømme for seg selv.
Citera
2022-02-01, 14:53
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, igjen ser vi hvordan noen har et stort behov for å endre på faktiske forhold og fabrikkere sine egne og helt spesielle versjoner av saken, bare for å få "argumentasjonen" til å gå opp. Å kalle dette for "ulike syn" i saken eller meningsutveksling, slik enkelte støttespillere forsøker seg på, blir selvsagt helt meningsløst. Det er bare en konstruksjon.

Jaja, de fremstiller seg som nøytrale, og at alt de sier er basert på informasjon fra media og denne boken. Veldig viktig for dem å få frem at det ikke eksisterer noen TT. Men det lyser jo gjennom at dette er folk som er her bare for å sloss for TH.
Citera
2022-02-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Investere i krypto valuta utvinning. Vi vet jo at GM er en enda større krypto freak, enn RU. Kanskje også de 13 millionene han fikk ble investert i krypto valuta utvinning ?

Ikke godt å si, men om RU planla å få TH med på en 10 mill investering, hadde han neppe mål om mer enn en andel av gevinsten. Dette blir to ganske forskjellige ting, og vil tro det er få som vil drepe for investeringsmidler dersom de har en god idé.
Citera
2022-02-01, 15:01
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Denne Lego har jo hele tiden vært en av TT, men har liksom prøvd å skjult det. Hun har ikke fokusert så mye på at TH er uskyldig, men har prøvd å fremme denne GG-teorien sin. Denne teorien har hun gnagd på hver eneste dag i halvannet år. Jeg vet ikke hva som egentlig var agendaen, om en eller annen skulle eksplodere i sinne, eller hva det var. De siste 3 ukene, har hun beveget seg bort fra dette med GG, og kjører nå litt i samme spor som HH. Hun stiller kritiske spørsmål ved alle våre ideer og konklusjoner, og prøver å plukke dem ifra hverandre. Men som jeg har sagt tidligere, det er egentlig bare bra, for det er med på å kvalitetssikre våre konklusjoner, selv om det til tider kan være plagsomt.
Dessuten forteller angrepene fra TT noe om "hvor det trykker", og om "tampen brenner".
Bruke dem rett og slett som et barometer og kompass.
Ja, jeg tror barna må ha blitt hjernevasket. Jeg tror de ser i voksen alder kanskje at TH har brukt dem til å være fæl mot AE. Satte barna opp imot henne. Men det er nok vanskelig for dem å innrømme for seg selv.
Ja, dette barometeret har vært tydelig helt siden mistanken bikket over mot TH, men de er ikke i stand til å se det selv, noe som er ganske underholdende men også støyende.
Citera
2022-02-01, 15:24
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg

Herman Gøring ble først å fremst kjent sånn meme messig pga dette med å gjenta og gjenta en løgn og til slutt kollapser mental motstand og løgnen blir sannhet.

Det vi ser her, står aldeles ikke tilbake for begreper som:

- Kampanje
- Propaganda
- Hjernevask

Formatet og omfanget, kan indikerere at det står penger bak og samkjørte krefter.

Ser man på norske forumer, hvilke jeg tolker litt som tysk lovgivning rundt ytringsfrihet og holocaust, hvorpå du kan lovlig kun se en sak fra en side, står en ytringsfrihets messig, ikke så mange stegene unna.

Man diskuterer ikke, men driver oponionsbyggende virksomhet.

Spennende å observere.
Senast redigerad av Solvius 2022-02-01 kl. 16:11.
Citera
2022-02-01, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Eneste kobling mellom denne saken og en BM-kloning, er at du har sett dokumentar om BM på TV.

Vås.

Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Dette blir stadig mere likt en parodi.
Den ene klovnen verre en den andre tyr til hva som helst for å konkludere med hva som ser ut som en bestillt stråle av urin, rett inn i dette forum.

En av de andre klovnene fikk nettopp avbestilling på "Borte-jenta" konseptet sitt, solgt inn så manisk, så gjentakende, så i tråd med læreboka fra Hermann Wilhelm Göring, at han kunne smilt i graven.

Så i norske forumer er det ulovlig å mene at TH er skyldig?

Man har altså oppnådd botemiddel mot hva GHB kalte "tapt kontroll".

Over tid vil "paid to post", organisert opplegg for manipulasjon om meni ger, ytringer og til syvende og sist, din og min frihet, røpe seg, etterlate seg en sti av små spor som lar seg nøste opp og gir grunnlag for mønstre som kan analyseres.

Er det ikke rart når noen frenetisk og manisk forsøker å "bombe" et forum over LANG TID, blir litt borte, for så å returnere med plutselig en helt annen variant av samme agenda, nærmest "endret personlighet", fra å ha vært mistenkt for å være et mulig barn, og eller "mindre begavet/ tung-diagnostert, til å stå frem som voksen og språk kyndig.
Dere har litt rett, men tar også litt feil.

Her hjemme sier vi "shoot the moon", når vi vet hvor vi vil, men innser at vi må ha hjelp for å nå målet.
Citera
2022-02-01, 16:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Ikke godt å si, men om RU planla å få TH med på en 10 mill investering, hadde han neppe mål om mer enn en andel av gevinsten. Dette blir to ganske forskjellige ting, og vil tro det er få som vil drepe for investeringsmidler dersom de har en god idé.

RU virker utfra facebookprofilen sin å være en som liker å fremstå som velpleid forretningsmann.
En slags "wannabe", slik jeg ser det. Teft og planmessighet er kanskje ikke hans mest fremtredende
kvaliteter. Han later jo ikke til å ha noen reell karriere i så måte.

En som virkelig hadde en visjon om å starte solcelledrevet kryptofabrikk, hadde sikret seg all nødvendig
informasjon uten å spørre vennene sine på facebook om hvordan han skulle gjøre det.

Denne båtturen med TEH får det hele til å fremstå som en litt sånn "nachspiel-idé".
Ser for meg de har tatt seg noen øl (og kanskje et par "lisser"), og kommet i pratemodus.
Da er det fort gjort å legge luftige planer. Kanskje TEH har gitt seg ut for å ha litt større
innflytelse på sin far enn han i realiteten har.

Det jeg tenker er at hvis RU sitt overordnede mål var forretninger og penger, hadde han forvaltet tiden
sin annerledes, og hatt en karriere. Hans status per i dag vitner ikke om teft for næringslivet.
Men den vitner heller ikke om en som aktivt har medvirket til bortføring og/eller drap.
Spennende å se hva som skjer med siktelsen.
Citera
2022-02-01, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
RU virker utfra facebookprofilen sin å være en som liker å fremstå som velpleid forretningsmann.
En slags "wannabe", slik jeg ser det. Teft og planmessighet er kanskje ikke hans mest fremtredende
kvaliteter. Han later jo ikke til å ha noen reell karriere i så måte.

En som virkelig hadde en visjon om å starte solcelledrevet kryptofabrikk, hadde sikret seg all nødvendig
informasjon uten å spørre vennene sine på facebook om hvordan han skulle gjøre det.

Denne båtturen med TEH får det hele til å fremstå som en litt sånn "nachspiel-idé".
Ser for meg de har tatt seg noen øl (og kanskje et par "lisser"), og kommet i pratemodus.
Da er det fort gjort å legge luftige planer. Kanskje TEH har gitt seg ut for å ha litt større
innflytelse på sin far enn han i realiteten har.

Det jeg tenker er at hvis RU sitt overordnede mål var forretninger og penger, hadde han forvaltet tiden
sin annerledes, og hatt en karriere. Hans status per i dag vitner ikke om teft for næringslivet.
Men den vitner heller ikke om en som aktivt har medvirket til bortføring og/eller drap.
Spennende å se hva som skjer med siktelsen.

Ja, begynner jo en bli en stund siden det varslet om at siktelsen snart ville frafalles. Det har altså ikke skjedd. Det betyr at politiet fortsatt mener RU har hatt en medvirkerrolle.
Citera
2022-02-01, 17:09
Medlem
Det skal godt gjøres å prate om både Monero og kidnapping, og så slår begge deler til bare få måneder senere og rammer hele familien.

Den første tanken en uskyldig person ville hatt er hvilket utrolig sammentreff dette er!

Sammentreffet ville jo ha vært det aller første vedkommende hadde tatt opp med politiet - at her må det være noen i nær omgangskrets som kanskje vet noe eller har fått vite om samtalene om Monero og kidnapping.

De fleste ville jo ha tenkt at så tilfeldig er ikke verden og sagt i fra raskest mulig.

Men av alle teoriene TH har forsynt politiet med gjennom en rekke e-poster og avhør, så glimrer akkurat denne informasjonen med sitt fravær. Det mest åpenbare av alt, det nevnes ikke med ett ord.

En uskyldig ville vel ikke hatt noen problemer med å fortelle eller innrømme at en del av samtalene han har hatt dreide seg om nettopp Monero og kidnapping. Derfor blir det så påfallende at TH ikke har nevnt akkurat disse samtalene for politiet.

Tvert i mot benekter han å ha hørt noe som helst om Monero.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in